Fjcstudio مدرسه سیدنی را در نمای آلومینیومی سوراخ‌دار می‌پیچد


صفحه‌های آلومینیومی سوراخ‌دار نمای بیرونی مدرسه ،تی دارلینگتون در سیدنی، استرالیا را پوشانده است که توسط استودیوی معماری Fjcstudio دوباره طراحی شده است.


این مدرسه ابتدایی در حومه شهر واقع شده است تا به ،وان “الگویی برای فضاهای آموزشی نوآورانه” عمل کند و فضاهای یادگیری داخلی و خارجی سازگار را برای دانش آموزان فراهم کند.

طراحی توسط Fjcstudio از “ارتباطات قوی مدرسه با مردم بومی” که از طریق طراحی ساختمان و محوطه سازی و آثار هنری شامل نقاشی های دیواری و توتم های هنرمندان بومی ادغام شده بود، تاثیر گرفت. داگ، سیاه و نیل تورن

نمای بیرونی مدرسه ،تی دارلینگتون در سیدنی
Fjcstudio مدرسه ،تی دارلینگتون در سیدنی را دوباره طراحی کرده است

این استودیو گفت: «تاکید مدرسه بر ،یب ارزش‌های آموزشی، فرهنگی و زیست‌محیطی، نقش آن را به‌،وان یک مرکز اجتماعی برجسته می‌کند که هم چشم‌انداز محلی و هم پیوندهای عمیق خود را با میراث بومی تجلیل می‌کند».

این مدرسه که در سال 2023 تکمیل شد، در بخش پروژه های آموزشی جوایز Dezeen امسال نیز در فهرست نهایی قرار گرفته است.

همچنین برنده آن بود ساختمان جه، سال 2024 در جشنواره جه، معماری 2024 و توسط هیئت داوران به دلیل طراحی “شاعرانه” آن مورد تحسین قرار گرفت.

منطقه بازی در فضای باز در مدرسه محلی توسط Fjcstudio
این مدرسه برنده بهترین ساختمان سال در جشنواره جه، معماری 2024 شده است

این مدرسه 3878 متر مربعی به فضای بیرونی بزرگ و محوطه سازی شده ای باز می شود که در جلوی ساختمان قرار می گیرد و در طول کامل آن امتداد می یابد. در اینجا، مسیرهای پیاده‌روی آسفالت‌شده، مناطق بازی و نشیمن‌گاه‌های پلک، با فضای سبز در هم آمیخته شده‌اند.

نمای ارگ،ک ساختمان که از یک پایه آجری تشکیل شده است که در بالای آن صفحات آلومینیومی سوراخ دار قرار گرفته است، مشرف به این فضای بیرونی است. در پشت آن، یک حجم مستطیل، میزبان فضاهای مدرسه است و سقف آن با دندانه اره ای پوشانده شده است.

در طبقه همکف، فرورفتگی‌های ساختار نما به حیاط ورودی سرپوشیده منتهی می‌شوند، جایی که ورودی دوم به طور مشابه از طریق یک دهانه قوسی به فضا متصل می‌شود.

مناطق یادگیری مجاور به فضاهای ک، درس انعطاف پذیر ت،یم می شوند که با همکاری مشاوران آموزشی طراحی شده اند محیط های آموزشی جدید برای تقویت “همکاری و فراگیری”.

دیوارهای سفید در تضاد با فضاهای ذخیره سازی چوبی در سرتاسر ک، ها دیده می شود که با بازشوها و نورهای معلق روشن می شوند.

حیاط سرپوشیده در مدرسه ،تی دارلینگتون در سیدنی
یک حیاط سرپوشیده فضاهای مدرسه را به هم متصل می کند

راه پله هایی که در حجم های استوانه ای بیرون زده ساختمان قرار دارند به طبقه اول مدرسه می رسند، جایی که فضاهای آموزشی نیمه باز و نیمه باز توسط نمای سوراخ دار روشن و تهویه می شوند.

فضاهای اضافی شامل یک سالن مش،، و ک، های درس طبقه بالا و “اتاق های عقب نشینی” است که با منافذ در سقف دندانه دار ساختمان روشن می شوند.

فضاهای یادگیری طرح باز در مدرسه جامعه توسط Fjcstudio
فضاهای آموزشی با پلان باز در طبقه اول میزب، می شوند

این استودیو همچنین ابتکارات پایداری را در مدرسه ادغام کرد، از جمله سیستم جمع آوری آب باران، سیستم های انرژی کارآمد و استراتژی های غیرفعال مانند تهویه طبیعی و دسترسی بهینه نور روز از طریق سقف دندانه دار.

Fjcstudios یک استودیو چند رشته ای است که دفاتری در سیدنی، ملبورن، بریزبن و بریت،ا دارد. این استودیو قبلاً در سال 2013 برای گا،ی هنری اوکلند جایزه ساختمان سال جهان را دریافت کرده بود و اولین کاری است که مضاعف این جایزه معتبر را دریافت می کند.

سایر مدارسی که اخیراً در Dezeen به نمایش گذاشته شده اند عبارتند از یک پیش دبست، با فرم های پارامتریک با فضای سبز و یک پیش دبست، “حساس فرهنگی” که از چوب و زمین کوبیده ساخته شده است.

عکاسی توسط برت بوردمن.


منبع: https://www.dezeen.com/2024/11/13/darlington-public-sc،ol-fjcstudio/