کنفرانس های با موضوع معماری و شهرسازی-دنیای معماری

عوامل گوناگونی نظیر علم، تفکرات و اندیشه و انقلاب صنعتی در سبک معماریمدرن تغییراتی ایجاد نموده که هر کدام به نحوی در رشد آن تاثیرگذار بوده است. این معمار برجسته سوئیسی، با ساختارشکنی‌های بسیار در ویلاها و خانه‌های متعددی که از خود به جا گذاشته است، موجب تحولی عظیم در معماری مدرن شد. جیک بارتون، طراح، در این سخنرانی برخی از چیدمان‌های موزه ۱۱ سپتامبر و چند پروژه دیگر مانند لشکر داستان‌ها را معرفی می‌کند که از طریق ظرفیت‌های نرم‌افزاری و چندرسانه‌ای تماشاگر را به صورت فعالانه درگیر می‌کنند. بارتون نشان می‌دهد چطور از طریق این شیوه طراحی تعاملی حتی می‌توان کاربر را به مشارکت گرفت و محتوای موزه یا یک پروژه تاریخ شفاهی را با داستان‌های مردم عادی تکمیل کرد. پیش از آنکه در نقش استیک فروش، مُبلغ فحش، پیشکسوت در استفاده از کرم‌های برنزه‌کننده، و رئیس جمهور معروف شود، ترامپ غول معاملات ملکی بود؛ ولی نه از نوع محترم‌شان. موسسه‌ی ترامپ انبوهی از معاملات بد و ساختمان‌های مبتذل را پشت سر خود به جا گذاشته‌است.

  • معادن سنگ نیز به عنوان یکی از ارزش های با اهمیت و اقتصادی در جهان مطرح …
  • مثلا معمار در طراحی‌ خانه‌ باید فضای‌ آرامش‌بخشی‌ را ایجاد کند تا باعث‌ اضطراب‌، خستگی‌ و دلتنگی‌ نگردد.
  • طراحی نیست، بلکه هماهنگی پروژه‌ها، حل مشکلات طراحی و نظارت بر جزئیات ساخت و ساز است.
  • ساختمان‌هایی شبیه یه ساختمان‌های سبک کلاسیک، اما با ظاهری نوتر که سنگ فرش‌ها، گنبدها و ستون‌هایش به طور سخت گیرانه‌ای از معماری کلاسیک بهره جسته بودند.
  • استفاده از نور ونورپردازی، وجود سقف هایی که روی آنها نقاشی کشیده شده، تزیینات فراوان و مجذوب کننده، از ویژگی‌های اصلی معماری باروک است.

در ادامه چند سطح شغلی معماری را برای شما می‌آوریم تا روند پیشرفت در این حرفه برای شما روشن‌تر شود. در سراسر جهان در میزان حقوق پرداختی دفاتر معماری به معماران آقا و خانم اختلاف وجود دارد و صنعت ساختمان از گروه مشاغلی است که شکاف درآمدی جنسیتی در آن بالاست. طبق آمار رسمی در آمریکا و کانادا ۳۶ درصد از معماران خانم حقوقی پایین‌تر از ۵۰ هزار دلار در سال دارند. در کشور ما نیز این شکاف وجود دارد و بسیاری از آگهی‌های شغلی به دنبال معمار خانم با رقم پرداختی پایین‌تر از متوسط هستند. ارائه تصویری از معماری و شهرسازی معاصر ایران، ارزشیابی و اهمیت میزان کیفی، افزایش نقش اجتماعی کارفرمایان و سازندگان و …

اشتباه رایج در طراحی پلان خانه و آپارتمان های مسکونی

شنوایی در انسان حسی است که در انتخاب ورودی‌ها نقشی ندارد و ناخود آگاه در برابر صداها قرار می‌گیرد. محیط زندگی انسان، سرشار از این اصوات است و منابع مختلفی به ازدیاد آن کمک می‌نمایند که در هر محیطی بسته به موقعیت انسان، تعریف حداکثری برای میزان بار وارده صوتی به گوش انسان تعریف می‌شود. مساجد به عنوان عملکردی خاص در زمینه آکوستیک نیازمند رفتارهای چندگانه در این حوزه‌اند. مسجد ایده‌آلِ آکوستیکی بایستی بتواند در عین این‌که به فضاهای خلوت و تمرکز فردی اهمیت می‌دهد؛ در پخش مناسب صدا به منظور کاربردهای جمعی نیز موفق عمل نماید. به نظر می‌رسد رفتار کلی صوتی در مساجد با فرم و ساختار سنتی در احجام کمتر همگن‌تر بوده، تراز فشار صدا را در کلیت فضا بالاتر نشان دهد و در نمونه‌های حجیم‌تر مکان‌های متعدد با فشار بالای صدا اما ناهمگن بوجود آید.

دوره‌ی آموزشی «آشنایی با گواهینامه‌های ساختمان سبز»

تعمیرات تاسیسات به خصوص لوله کشی ساختمان علاوه بر هزینه ای که دارد باعث کلی دردسر هم … حتی گران ترین و زیبا ترین خانه ها با گذشت زمان فرسوده میشوند، لوله ها و اتصالات دچار مشکل میشود و ظاهر خانه دیگر جذاب … با شروع فصل زمستان و سرد شدن هوا باید به فکر راهکاری برای گرم کردن خانه باشید. اگر آکواریوم بر روی پایه مناسب قرار گیرد هم ارتفاع بیشتری داشته و راحت تر دیده میشود و هم زیبا تر به نظر میرسد. در فصل زمستان و هوای سرد روشن نشدن اتومبیل یکی از مشکلاتی است که ممکن است پیش بیاید و کل روزتان را خراب کند.

امروزه این یک اصل پذیرفته شده‌است که در همهٔ فرهنگ‌ها فضای داخلی خانه، به شکل مردانه یا زنانه است و روابط بین این دو نوع فضا، یک عامل بنیادی در برنامه‌دهی معماری به‌شمار می‌رود. طی ۱۰ هزار سال تمدن مصر باستان که در دره نیل واقع شده یکی از شاخص‌ترین تمدن‌های زمانه خود است. حتی امروزه آثار معماریی مانند مجسمهٔ ابوالهول و اهرام جزو میراث فرهنگی یونسکو محسوب می‌شوند. از ۵۵۰۰ تا ۲۸۰۰ سال قبل، فرمانروایان قدرتمند مصر بناهای عظیم و شگفت‌انگیز زیادی از جمله اهرام، آرامگاه‌ها و معابد زیادی در مصر ساختند که تا امروز پا برجاست.

باید گفت امروزه معماری یک دانش میان رشته ای با سایر علوم، به ویژه علوم ریاضی و انسانی است؛ دانشی به وسعت یک اقیانوس که هر منطقه از این اقیانوس دارای عمقی نامحدود است. معماری یک فعل انسانی است که در زمان و مکان مشخص به خاطر هدفی خاص ماده را به شکل زیبایی خلق می‌کند. جاروبرقی صنعتی یکی از ابزارآلاتی است که انتخاب آن برای بسیاری از افراد کار مشکلی است؛ اما پارامترهای مورد نظر برای انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب … مقدمه پیچ گوشتی یکی از ساده ترین و پر کاربرد ترین ابزارآلات است که در خانه جهت انجام کار هایی از قبیل درست کرن قفسه تا … اره­‌های عمود بر که به اره چکشی نیز معروف است، یکی از مهم­ترین و کاربردی­‌ترین ابزارآلات مورد نیاز در صنایع مختلف از جمله صنایع چوب، … یک وسیله قابل حمل و عموما سبک که در کارهای نیمه صنعتی و خانگی به کار می‌آید.

برسی کیفیت فضا ـ مجله خبری معماری ,خلاقیت، مصالح، نور پردازی، کارایی عناصر، رنگ، نور، بافت، همنشینی عناصر، طراحی داخلی، تکنیک و … سبک معماری آینده گرایی نو از دهه 1960 میلادی تا کنون در طراحی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سبک معماری از دهه 1960 میلادی تاکنون در طراحی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر بنا و اثری که دارای بدنه مدور و ستون های قطور باشد از این سبک پیروی کرده است. نقاط شاخص شهری و عبادتگاه‌ های تمدن روم و تمدن یونان باستان به وسیله سبک کلاسیک خلق شده‌است. در نهایت معمار باید آثار و طرح هایی که با نوآوری و هوش خود کشف کرده است را اجرا کند. مهندس معمار علاوه بر خلاقیت باید طرح هایی بی همتا را پیدا کند در واقع چیزی که معمار را زنده نگه میدارد طرح منحصر به فرد اوست. معماریبرای بیان این موارد ازرنگونورپردازیومتریال (مصالح) بهره می‌برد. معماری علمی است که از سابقه ای دیرینه بهره مند است و در طول زمان دچار تغییرات زیادی شده و به همین علت که دائما در حال دگرگونی بوده، تعاریف آن هم تغییرکرده است.