کریستال های درخشان رستوران جیوان را توسط معماران کویچی تاکادا تزئین می کنند


استودیوی استرالیایی Koichi Takada Architects هنگام ایجاد فضای داخلی جیوان، رستور، در موزه ملی قطر با طراحی ژان نوول، از تاریخچه غواصی مروارید قطر استفاده کرد.

بیش از چهار میلیون کریستال سواروسکی یک نصب سقف مواج شبیه به چراغ های شمالی در رستوران دوحه را تشکیل می دهد که توسط طراحی شده است. معماران کویچی تاکادا و غذا توسط سرآشپز فرانسوی آلن دوکاس سرو می شود.

سقف تزئین شده با کریستال سواروسکی داخل رستوران
بالا: کریستال های سواروسکی سقف جیوان را تزئین می کنند. تصویر بالا: تراس رستوران دارای غرفه های غذاخوری گرد است. ع، از ویکتور بلوت است.

فضای داخلی جیوان از تاریخچه غواصی مروارید قطر و معماری موزه که آتلیه ژان نوول آن را به ،وان مجموعه ای از دیسک های برخوردی طراحی کرده بود، مطلع شد.

کویچی تاکادا، بنیانگذار استودیو، به Dezeen گفت: پالت موادی که ما از آن است،اج کردیم، بسیار مربوط به ادای احترام به مناظر منحصر به فرد قطر – جایی که صحرا با دریا در ارتباط است – و همچنین معماری نمادین بود.

میز و صندلی رستوران در زیر سقف مجسمه
تاریخچه قطر از غواصی مروارید فضای داخلی رستوران را با خبر می کند

وی افزود: ما یک روکش آینه ای برای سقف انتخاب کردیم تا انعکاس خلیج ، را به عمق فضا بکشیم و همچنین حرکت ملایم چهار میلیون کریستال سواروسکی را که از سقف می رقصند منع، کنیم.

انحنای مسیرهای کریستالی روی سقف و غرفه‌های غذاخوری به شکل چرم ارگ،ک با یک فرش ابریشمی لو، در زیر پا، به معماری منحنی پاسخ می‌دهد.»

صندلی های بژ و فرش آبی در رستوران
فرش آن با رنگ های شنی و دریایی طراحی شده بود

جیوان، که 130 مهمان را در داخل و 130 مهمان دیگر را در تراس خود می‌نشیند، دارای دیوارهای صورتی کم‌رنگ است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مانند پوسته صدف خمیده می‌شوند و به تم غواصی مروارید اشاره می‌کنند.

فضای داخلی نیز دارای فرشی با دو رنگ نارنجی و آبی است که از شن و ماسه و دریای اطراف موزه مطلع شده است.

تاکادا توضیح داد: پالت رنگ داخلی با رنگ های رز بیاب، کم رنگ معماری و چشم انداز بیاب، وسیع قطر مطابقت داشت.

ما یک فرش ابریشمی برای ادغام رنگ‌های چشمگیر خلیج ، طراحی کردیم – از رنگ آبی عمیق تا فیروزه‌ای به رنگ ماسه‌ای روشن‌تر بیاب، با الهام از دریای داخلی قطر خور العدید. در لبه‌های آن، کف‌پوش تقریباً یکپارچه با آن ،یب می‌شود. معماری.”

تراس با سقف گرد
تراس به گونه ای طراحی شده است که معماری ساختمان را منع، کند. ع، از ویکتور بلوت است

برای تراس جیوان، که مشرف به شکل “رز صحرا” ساختمان نوول است، استودیو غلاف های ناهارخوری دایره ای ایجاد کرد. اینها که در داخل دیوارهای ، منحنی قرار گرفته اند، غرفه های شرابی و میزهای برنزی دارند.

تاکادا گفت: «ما فضا را طوری طراحی کردیم که با دقت در داخل بنشینیم و در عین حال به معماری دست نزنیم. در واقع فضاهای داخلی طوری طراحی شده اند که اگر روزی حذف شوند، معماری دست نخورده باقی می ماند.»

نمایی از خلیج دوحه با کشتی
بازدیدکنندگان مناظری از خلیج دوحه دارند

معماران کویچی تاکادا در مجموع شش فضای داخلی را برای موزه ملی قطر طراحی کرده اند، از جمله دو فروشگاه هدیه غار مانند با دیوارهای چوبی مواج.

این موزه در میان تعدادی از پروژه های فرهنگی و نشانه های معماری است که به موقع برای جام جه، فوتبال 2022 که در حال حاضر در قطر در حال برگزاری است، تکمیل شده است.

این کشور به دلیل رفتارش با کارگران مهاجر در آستانه جام جه، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، زیرا کشور شاهد ساخت استادیوم‌های جدید متعددی برای برگزاری بازی‌ها بود.

عکاسی توسط جولین لانو مگر خلافش گفته شود.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/11/jiwan-restaurant-koichi-takada-national-museum-qatar/