چیدانه طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی!-دنیای معماری

در زمان طراحی ساختمان اداری بخارست آشنائی کافی با سیستم اداری در بخش خصوصی وجود نداشت و ساختمانهای اداری بخش خصوصی از طراحی مناسبی برخوردار نبودند و در عمل ساختمانهای مسکونی برای کاربری اداری مورد استفاده قرار میگرفت. علاوه بر قابلیت تغییر در فضا، خدمات رسانی به بخش سرویس ساختمان در خارج از زمان کار اداری نیز امکان پذیر باشد و این امر مزاحمتی برای افراد داخل فضای اداری فراهم نکند. بدیهیست تمرکز این بخش در فضای عمومی ساختمان، قابلیت تجهیز بیشتری را فراهم می آورد و تامین خدمات به صورت مطلوبتری انجام می گردد. با توجه به تقسیم فضاهای داخلی توسط جداکننده های سبک، امکان طراحی بر اساس نیاز نیز هر واحد فراهم می گردد.

  • برای انجام این امور در فرآیند ترمیم ساختمان اداری، نیاز به دریافت مجوز است.
  • مراکز پرداخت کاغذ که شامل دستگاههای فتوکپی، چاپگرها و نمابرها می باشد.
  • اختصاص دادن یک فضا برای استراحت و غذا خوردن آن ها می تواند تا حد زیادی راندمان کاریشان را نیز بالاتر ببرد.
  • و احتیاج به یک طراحی خاص و منحصر به ‌فرد برای تأمین نیازهای مراجعین دارند.

آب جاری در لوله کشی کف زمین برای هدایت گرمای بیش از حد در غرب 4 مناسب است. در صورت تمایل می توانید از مشاوره های طراحان و دکوراتورها و … شرکت آرکا بهره مند گردید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به چیدانه است و هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر وب سایت چیدانه حتی با ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

طراحی ساختمان اداری آبورزان تهران

در نتیجه راهکارهای معماری پایدار برای یک اداره سبز تأثیر خود را در چند بعد اقلیمی، اقتصادی، اجتماعی و روانی نشان می دهد. چنین بنایی نشان دهنده تجمع ایده ها بوده و تصویری از تفکرات روشن سازندگان و نیروی کاری ماهر مشغول به کار در آن می باشد. در نتیجه کارکنان چنین ساختمانی به طور مداوم به کار خود مشغول گشته و بازدهی تولید در آنها افزایش می یابد.

نیاز به پایداری در طراحی ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز

همچنین، راه پله های مناسبی به جای آسانسور در آتریوم ساخته شده است و برای صرفه جویی بیشتر در انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. این ساختمان 25 ساله توسط TP Bennett بازسازی شد و با امتیاز 31/96٪ درصد بالا ترین امتیاز را (قبل از ساختمانThe Edge که بالاترین امتیاز BREEAM \ ٪98.36 را در سال 2016 دریافت کرد) دارا بود. در فضای ساختمان های اداری کتابخانه و مرکز اسناد برای امور تحقیقاتی به منزله سیستم مغزی آن است که می تواند به صورت مرکز اطلاعات و ذخیره سازی الکترونیکی نیز باشد.

انتقال مدول نما باعث می شود تقسیم بندی میان کف ساختمان و فضای داخلی به صورت عمودی و افقی محو شود. این مجله خبری معماری، که توسط Behnisch & Partner طراحی شده است، دفتر مرکزی تعداد زیادی از شرکت های فناوری-زیستی می باشد. ویژگی برجسته Genzyme آتریوم بالای 12 طبقه آن است که تا 75٪ در ساختمان نور طبیعی ایجاد می کند و از طریق هواکش هوای داخل را تازه می کند.

ساختمانی که دارای طرح مطلوبی می‌باشد کارایی کارمندان را بهبود می‌دهد و هم چنین یک ساختمان اداری مناسب بایستی جهت پیش بینی‌های آینده انعطاف پذیری لازم را داشته باشد. چون سازما نها، ساختمان‌هایی را می‌طلبند که تغییر در تعداد کارکنان و انجام وظایف آنها را بتوان به آسانی تغییر داد و قسمت‌های ساختمانی عملکردهای مختلف خود را جوابگو باشند. مکانی است که میزهای کاری توسط پارتیشن های کوتاه(ارتفاع ۳۶-۳۰ اینچ) تقسیم بندی شدند یا مکانی است که هیچ پارتیشنی وجود ندارد و دید بصری واضح در فضا وجود دارد. هزینه ها حدود ۵۰ درصد (مبلمان، الکتریسیته، نورپردازی، مصالح) در طراحی فضای اداری باز نسبت به فضاهای اداری خصوصی کم تر است.

این فضای خالی نه تنها ورودی اصلی را تشکیل می دهد، بلکه نور و دید واحدهای مرکزی را نیز فراهم می کند. این مورفولوژی جدید سطح ساختمان در تماس با شهر را افزایش می دهد و افراد را از طریق ورودی خوشایند ایجاد شده به منطقه اداری متصل می کند. این موارد از مهم ترین نکاتی است که باید در طراحی نقشه ساختمان اداری به آن توجه شود و تفاوتی نمی کند که یک ساختمان اداری تا چه اندازه بزرگ یا کوچک است. امنیت افرادی که در طول روز در آن تردد می‌کنند و مشغول به کار هستند باید مورد توجه قرار بگیرد. از پله اضطراری در ساختمان‌های اداری گرفته تا تهویه مناسب و گرمایش امن و بدون مشکل در واحدهای اداری، تمامی موارد امنیتی باید در ابتدای کار هنگام طراحی نقشه ساختمان اداری در نظر گرفته شوند. یک ساختمان اداری باید دارای محیط کار انعطاف‌پذیر و پیشرفته بوده و ایمن، سالم، راحت، زیبا و قابل‌دسترسی باشد.

اگر نقشه اولیه ساختمان اداری بر اساس این اصول طراحی شود، همه چیز منطقی و کاربردی‌تر است. یکی از مهم ترین نکات در طراحی یک ساختمان چه اداری و چه کاربری های دیگر است. اغلب معماران تلاش می‌کنند تا فضای داخلی یک ساختمان را طوری طراحی کنند تا بیشترین استفاده از نور طبیعی فراهم شود. به خصوص در یک دفتر اداری، نور طبیعی می‌تواند انرژی بیشتری به کارکنان آن محیط ببخشد.

همین شد که امروزه روز طراحان به تعبیه پنجره های گسترده ی شیشه ای در نمای ساختمان اداری روی آورده اند. این پنجره ها گاها به دیواری شیشه ای تبدیل می شوند و از سقف تا کف را می پوشانند. بنابراین علاوه بر نور طبیعی می توان چشم اندازی زیبا و دلباز به فضای بیرون داشت. از عناصر و تجهیزات اضافه در طراحی نمای ساختمان های اداری خودداری شود. در واقع با یک نگاه به ساختمان باید متوجه شد که ساختمان یک ساختمان اداری می باشد. در طراحی فضاهای باز و بسته دفاتر اداری سعی می‌شود؛ با حفظ حریم صوتی و بصری کارمندان، به تعامل میان آن‌ ها صدمه‌ای وارد نشود.

تفاوت ساختمان اداری و واحد اداری هم به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که تنها با کمک گرفتن از خبرگان این بخش می‌توان به توزیع مناسب فضای داخلی و کلی یک ساختمان اداری اقدام نمود. این‌ها از اصول اولیه طراحی پلان ساختمان اداری هستند که باید به آن‌ها توجه نمود. همچنین محل قرارگرفتن بخش‌های مختلف در کنار هم باید منطقی و اصولی باشد. مثلاً جایی همانند آشپزخانه یا غذاخوری که ممکن است در مواقعی دارای ازدحام باشد یا بوی زیادی از غذاهای مختلف در آن وجود داشته باشد در کنار دفتر مدیریت یا یک اتاق کنفرانس که فضایی رسمی و مهم است، قرار نمی‌گیرد.