چیدانه طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی!

نمای ساختمان های اداری مهم ترین بخش طراحی این گونه پروژه های محسوب می شود. نما معرف هویت مجموعه است و می بایست با توجه به عملکرد و فعالیتی که قرار است در ساختمان اداری صورت گیرد طراحی شود. به عنوان مثال طراحی نمای ساختمان آژانس هواپیمایی با نمای یک مجموعه معماری متفاوت است. یا اگر فعالیت مجموعه ای در زمنیه تکنولوژی است نمای آن دارای شاخصه های متفاوتی نسبت به یک ساختمان اداری با فعالیت پزشکی می باشد.

  • ارتفاع این حائل‌ها اغلب ۸۰ تا ۱۸۰ سانتی متر است که به میزان خصوصی بودن محیط وابسته می‌باشد.
  • لذا طراحی نما برای هر صنف دارای اصول طراحی مشخصی است که می بایست لحاظ گردد.
  • نوع فضای سرویس غذا شامل رستوران، ساندویچ فروشی، کافی‌شاپ، خرده‌فروشی فست‌فود و سایر خدمات غذایی است که شامل تهیه و استفاده از مواد غذایی برای مصرف‌کننده است.

کمترین اندازه خالص ایستگاه کار ۸/۲ مترمربع به ازای هر نفر است که برای شرایط مدیریتی و عمومی به ترتیب ۵/۶ متر و ۵/۳ متر مربع در نظر گرفته می‌شود. اندازه اتاق‌های تیمی یا گروهی به تعداد افراد استفاده کننده، ترکیب بندی مبلمان و تجهیزات و نوع فضاهای ملاقات و گردهمایی وابسته است. دیگر نکته ای که هر صاحب ملکی باید قبل از انجام پروژه بازسازی مد نظر قرار بدهد، دادن تعهد در رعایت استاندارهای کاهش انرژی است. بازسازی ساختمان اداری در تهران همچون بازسازی منازل مسکونی یک پروژه فنی بوده که اجرای دقیق آن در گروه رعایت اصول کلی برای اجرای این پروژه است. بازسازی ساختمان اداری شامل هر اقدامی که به منظور زیبا سازی و بالا بردن استحکام بنا صورت می گیرد، می باشد. اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه هستید در این پست با بنیستا همراه باشید.

طراحی ساختمان اداری کوچک در کرمان

این کار به بهینه سازی الگوهای مصرف انرژی نیز کمک فراوانی خواهد کرد. بنابراین طراحان باید بیش از همیشه در طراحی نمای ساختمان اداری خلاقیت به خرج دهند و بر اساس نوع کسب و کار و حرفه ای که در یک ساختمان اداری خاص برقرار است، نمای آن را طراحی کنند. به عنوان مثال اگر یک ساختمان اداری مربوط به کسب و کارهای حوزه ی معماری می شود بهتر است یک المان خاص که مرتبط با این حرفه می باشد در نما به نمایش درآید. نمای اداری ساختمان باید به شکلی خلاقانه طراحی شود تا بتواند ارتباطی مناسب و موثر میان داخل و خارج ساختمان ایجاد کند. در طراحی نمای اداری به ویژگی‌های سازمان و اداره و شاغلان در آن نیز توجه می‌شود. هماهنگی نما با اندیشه و رویکرد حاکم بر اداره و سازمان و ویژگی‌های عمده پرسنل آن، می‌تواند محیطی راحت برای کارکنان فراهم کند و در یک نگاه، نمایشی از فرهنگ و رویکرد سازمانی باشد.

طراحی ساختمان اداری “استدیو 4*12 در اصفهان”

معماری ساختمان اداری تفاوت هایی با معماری ساختمان مسکونی دارد که آن را کمی پیچیده تر می کند. چه طراحی یک ساختمان بزرگ برای یک شرکت مطرح باشد یا یک واحد کوچک در یک ساختمان اداری چند طبقه، اصول معماری ساختمان اداری مشخص می کند چه نکاتی باید در طراحی ساختمان اداری رعایت شود. از متریال به کار برده شده در ساخت آن تا اختصاص فضای بیرونی و طراحی داخلی، همگی از جمله مواردی هستند که باید در معماری ساختمان اداری رعایت شوند. در ادامه به نکاتی که باید هنگام طراحی ساختمان اداری توجه شود اشاره خواهیم کرد. طراحی ساختمان اداری شرکت ونوس شیشه، پروژه ­ای با مساحت کل تقریبی 490 متر­مربع، در چهار واحد کوچک مجزا ولی مرتبط، در طبقه نهم یک برج تجاری، اداری قرار گرفته است.

نکاتی در زمینه طراحی پلان اداری

از جمله موارد مهم در طراحی ساختمان اداری می توان به نکاتی چون، محل ورودی ساختمان اداری، راحتی شرایط کار، ایجاد منظر خوب و فضای سبز، تهویه مناسب اشاره کرد. اگر کارکنان در محیط کار احساس راحتی کنند بهتر می توانند وظایف خود را انجام دهند. ابعاد تجهیزات و مبلمان برای کارکنان متفاوت است و بستگی به نوع وظیفه و کار شخص دارد. شما می توانید با انواع پارتیشن و روش بازسازی ساختمان اداری آشنا شده و از قابلیت‌های آن برخوردار شوید. پارتیشن‌های اداری به طور عمده شامل دو نوع پارتیشن اداری ثابت و پارتیشن اداری متحرک هستند. پارتیشن اداری ثایت با هدف ایجاد فضای متفاوت و کاربری متفاوت در یک فضای اداری طراحی شده و به دو دسته تقسیم می‌شود.