چیدانه طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی!

شرکت های فناوری شهرت خود را در جهت ساختن فضاهای کاری شگفت انگیز توسعه دادند. در نتیجه، آنها بهترین ها و درخشان ترین افراد را جذب کردند و بیشتر از خلاقیت آن ها استفاده کردند. اما اخیراً این انقلاب طراحی به بسیاری از صنایع سنتی دیگر گسترش یافته است. بسیاری از شرکت های بزرگ به طور فزاینده ای در حال حرکت به سوی فضای کاری باز، خلاق و مشترک هستند.

اتاق ضبط ویدیو و صدا این روزها ساخت پادکست، ویدیو یا گرفتن عکس های حرفه ای از جمله کارهایی است که در داخل شرکت انجام می شود و بهتر است هنگام طراحی ساختمان اداری به این نیاز توجه شود. اتاق ضبط ویدیو و صدا باید عایق صدا باشد، نور مناسب داشته باشد و در صورت لزوم به تجهیزات خاص ضبط مجهز شده باشد. رسپشن و فضای ورودی هر فضای اداری به یک محیط اختصاص یافته به رسپشن و فضایی بعنوان فضای انتظار نیاز دارد. بنابراین هرقدر هم فضای اختصاص یافته برای یک واحد اداری کوچک باشد، باید طوری طراحی شود که فضای کافی برای قرار گرفتن یک میز کار و چند صندلی را داشته باشد تا اولیه ترین نیاز یک دفتر اداری را برطرف کند.

  • امروزه مبحث معماری پایدار بسیار متداول می باشد و در مسیر توسعه و پیشرفت سریع آن تکنولوژی های جدیدی قرار گرفته است.
  • منظور از یکپارچگی وجود هماهنگی میان اجزای فضای اداری در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان اداری مدرن است.
  • علاوه بر این، ساختمان برای کاهش مصرف آب، دارای سیستم جمع آوری آب باران می باشد.
  • بازسازی ساختمان اداری، به معنای اصلاح یک فضای موجود و به روزرسانی ساختار فعلی آن است.

توجه به تهویه فضای داخلی یک محیط اداری یکی از مهم ترین اصول معماری ساختمان اداری است. به این منظور، انتخاب متریال صحیح برای ساخت یک ساختمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله شیشه ها که معمولا اولین متریال هایی هستند که می توانند به روی گرما و سرما تاثیرگذار باشند. دفاتر از لحاظ فضا، مساحت و سرویس دهی، هزینه‌ای فوق العاده بیشتر از ایستگاه‌های کار با پلان آزاد را به جا می‌گذارد، اما محیط خصوصی و خلوت بیشتری را به وجود می‌آورد. محیط خصوصی بصری در ایستگاه‌های کار با پلان آزاد به وسیله‌ی حائل هایا جدا کننده‌ها حاصل می‌شوند اما دفتر کار خصوصی به دیوارهایی نیاز دارد که دارای عایق بندی صوتی باشند.

اصول معماری ساختمان اداری

برخی از واحدهای اداری بدون اتاق طراحی می‌شوند و فضای اختصاص‌یافته برای هر بخش با دکوراسیون آن محیط مشخص می‌گردد. این موارد از مهم ترین نکاتی است که باید در طراحی نقشه ساختمان اداری به آن توجه شود و تفاوتی نمی کند که یک ساختمان اداری تا چه اندازه بزرگ یا کوچک است. امنیت افرادی که در طول روز در آن تردد می‌کنند و مشغول به کار هستند باید مورد توجه قرار بگیرد. از پله اضطراری در ساختمان‌های اداری گرفته تا تهویه مناسب و گرمایش امن و بدون مشکل در واحدهای اداری، تمامی موارد امنیتی باید در ابتدای کار هنگام طراحی نقشه ساختمان اداری در نظر گرفته شوند.

کارهای نیازمند به تمرکز بالا باید در فضاهای آرام انجام شود و مشاغل نیازمند تعامل در فضای بازتر و پر سر و صدا تر هم به خوبی انجام می شوند. برای ساختمانی که دارای مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰۰ متر مربع می‌باشد، آسانسورهای جداگانه‌ای برای حمل کالا و مواد می‌تواند استفاده شود. این بخش محیطی مناسب برای خوردن، ملاقات و گفت وگو، استراحت و کارهای فردی را فراهم می‌آورد. تهویه مناسب این فضاها به منظور ممانعت از باقی مانده بوی غذا در داخل ساختمان و محیط پیرامون از اهمیت بالایی برخوردار است.

بودجه مورد نیاز برای بازسازی ساختمان اداری چقدر است؟

دانشجویان پر انرژی بوده، کیفیت کاری کارکنان آکادمیک بالا رفته و در مجموع کیفیت و بازدهی بالا را ناشی می شود. ساختمان های سالم که با مصالح طبیعی کار می کنند و از اقلیم طبیعی در ساختمان بهره می برند. به نظر کمتر با مشکالت بیماری روحی در کارکنان و یا دوری از کار مواجه هستند.

بنابراین در فصول گرم و سرد سال همیشه هوای متعادلی در داخل یک ساختمان اداری در جریان خواهد بود. برای دستیابی به جزییات بیشتر این پروژه به مطلبدرخشش سنگ مرمر در نمای ساختمان اداری تجاری ولیعصر تهرانسری بزنید. یکی از عوامل تأثیر گذار بر فرم و جهت ساختمان اداری، اقلیم و شرایط جغرافیایی هر منطقه می‌باشد.