چگونه هانا بیچلر یک شهر زیر آب برای “پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه” ایجاد کرد – به معنای واقعی کلمه


مانند واکاندا قبل از ورود کیلمونگر (مایکل بی جردن) در فیلم اول، تالوکان از بقیه جهان جدا شده و دارای منابع طبیعی قدرتمند (تخیلی) ویبر،وم است. داستان پس زمینه تالوک،ل و فرمانروای آنها، نامور (Tenoch Huerta) در فیلم فاش می شود، اما اصل ماجرا این است که آنها از نوادگان مایاهای باست، هستند و برای فرار از فاتحان اسپ،ایی که به مکزیک در مکزیک حمله ،د، به اقیانوس رفتند. در دهه 1500 و در اوا، دهه 1700 – زم، که بیچ، ،ن زد که تالوک،ل ها فرار ،د – آبله را پخش می ،د.

نقاشی های دیواری در سنوت نامور – که در اینجا در پشت شوری (لتیتیا رایت) دیده می شود – توسط بیچ، و طراح گرافیک کلسی برنان به همراه مشاور مایاها، دکتر جراردو آلدانا، طراحی شده اند. نقاشی های دیواری توسط برندون ساد، کشیده شده است.

ع،: آنت براون. © 2022 MARVEL.

ال، لیوینالی در نقش آتوما و میبل کادنا در نقش نامورا، هر دو از افراد تالوک،ل هستند که در هنگام حضور در خشکی به دستگاه تنفسی خاصی نیاز دارند.

ع،: Marvel Studios

بیچ،، که کار دیگرش شامل آلبوم های تصویری بیانسه است، می گوید: «من این تحقیق را در 900 سال قبل از میلاد در پالنکه در چیاپاس، مکزیک آغاز کردم. سیاه پادشاه است و لیموناد و همچنین فیلم هایی مانند مهتاب، عقیده، و ایستگاه فروتویل. او به این فکر کرد که این افراد پس از حرکت در زیر آب چگونه تکامل می‌یابند (در فیلم، آنها معجونی را می‌نوشند که از گیاهی که در خاک غنی از ویبر،وم رشد کرده است، که به آنها توانایی تنفس در زیر آب می‌دهد)، چگونه جمعیت آنها افزایش می‌یابد، و باید با چه مصالحی بسازند. سنت‌های میان‌آمریکایی مانند «سه خواهر» (ذرت، لوبیا و کدو)، «سیبا» (درخت زندگی)، و تقویم مایاها همگی تأثیرگذار بودند، اما بیچ، تأکید می‌کند که تالوک،ل‌ها «تا حد زیادی فرهنگ خودشان هستند». پس از صدها سال زیر آب “آنها مایاها نیستند، آنها سعی نمی کنند مایا باشند، اما مطمئناً سنت خود را ادامه می دهند، مراسم را انجام می دهند، جامعه و زبان آن را ادامه می دهند. اما آنها دیگر مایا نیستند. آنها تالوکان هستند.


منبع: https://www.architecturaldigest.com/story/hannah-beachler-underwater-city-black-panther-wakanda-forever