ویلا پتریکور توسط CO-LAB در باغی استوایی در تولوم قرار دارد


دهانه‌های قوسی، حس رو، را در داخل یک خانه تعطیلات توسط استودیوی مکزیکی CO-LAB Design Office ایجاد می‌کنند، که برای تشویق ،نان به احساس ارتباط با محیط سرسبز طراحی شده است.

ویلا پتریکور در مک، باریک و زاویه دار با پوشش گیاهی استوایی در شهر ساحلی تولوم قرار دارد. این خانه 300 متر مربعی برای استفاده از بادهای غالب طراحی شده است.

ویلا پتریکور توسط CO-LAB
ویلا پتریکور با دهانه های قوسی شکل تعریف شده است

این خانه که پس از “رایحه خاکی تولید شده در هنگام با، باران روی خاک خشک” نامگذاری شده است، برای برانگیختن احساس تجدید و س، است.

استودیوی محلی گفت: “ویلا پتریکور با فراهم ، فضاهایی که ما را به کاهش سرعت و شگفتی در زیبایی لحظه حال تشویق می کند ما را به دنیای طبیعی متصل می کند.” دفتر طراحی CO-LAB.

ویلا پتریکور
این خانه با پوشش گیاهی سرسبز احاطه شده است

این خانه بتنی در اطراف چندین دسته از درختان ساخته شده بود و پنجره ها به دقت قرار داده شده بودند تا “نماهای سبز” را ارائه دهند. این لعاب همچنین نور روز را روشن می کند و سایه ها را قادر می سازد تا در سراسر دیوارها برقصند.

این تیم گفت: “سایه های پیش بینی شده توسط پوشش گیاهی اطراف، حضور طبیعت را در تمام اتاق های خانه گسترش می دهد.”

CO-LAB یک لایه خاکی بتنی ساخته شده از بلوک بتنی اضافه کرد

در نمای ورودی، تیم یک لایه خاکی متمایز ساخته شده از بلوک های بتنی ایجاد کرد. صفحه نمایش در عین حفظ حریم خصوصی، اجمالی از داخل را ارائه می دهد.

یک راهرو به سمت درب ورودی با یک سایبان سوراخ شده با سوراخ های دایره ای پوشیده شده است که به درختان اجازه می دهد تا به سمت بالا رشد کنند.

ویلا پتریکور
دو اتاق خواب در طبقه همکف قرار دارد

فضای داخلی دارای دهانه ها و طاقچه های قوسی زیادی است که باعث ایجاد حس سیالیت بین اتاق ها و بین داخل و خارج می شود.

سطح همکف دارای دو اتاق خواب به همراه فضای باز برای استراحت، آشپزی و غذاخوری است. درهای محوری بزرگ به یک تراس و یک است، کوچک باز می شوند.

CO-LAB فضای داخلی را “مجسمه‌شده” توصیف کرد [and] یکپارچه”در طبقه بالا، یک سوئیت اصلی در دو سطح با فضای خواب، حمام، سالن استراحت و تراس وجود دارد. سقف طاق‌دار همچنان زبان طاق‌هایی است که در سرتاسر خانه وجود دارد.

فضای داخلی قوسی
CO-LAB فضای داخلی را “مجسمه‌شده” توصیف کرد [and] یکپارچه”

در طبقه بالا، یک سوئیت اصلی در دو سطح با فضای خواب، حمام، سالن استراحت و تراس وجود دارد. سقف طاق‌دار همچنان زبان طاق‌های موجود در سرتاسر خانه را ادامه می‌دهد.

این استودیو گفت: «مبلمان‌های توکار مانند تخت و نیمکت‌ها با دیوارها، کف و سقف طاق‌دار ادغام می‌شوند و فضایی پیوسته و بدون درز ایجاد می‌کنند.

کفپوش Terr،o
طبقات با ترازو پوشیده شده است

تزئینات سفارشی در خانه به دقت مورد توجه قرار گرفت و به فضای آرام و “داخلی یکپارچه حجاری شده” کمک کرد.

پنجره‌های چرخشی از قاب‌های لوله‌ای فولادی ضد زنگ با قاب‌های فرورفته ساخته شده‌اند.

دیوارها از سیمان صیقلی ساخته شده اند و کف آن با ترازو پوشانده شده است. هر دو ماده با رنگدانه معدنی که در محل مخلوط شده بود رنگ آمیزی شدند.

چهار نورگیر نور روز را به اعماق خانه می آورند و سطوح را برجسته می کنند.

نورگیر در حمام
چهار نورگیر فضاهای داخلی را روشن می کند

این استودیو گفت: “نور شسته شده بر روی دیوارها و کف، بافت داخلی سیمان جلا داده شده را افزایش می دهد و کار دستی کاملا ناقص صنعتگران محلی را آشکار می کند.”

اتاق‌ها مجهز به مبلمان سفارشی و وسایل روشنایی طراحی شده توسط CO-LAB Design Office هستند.

سنگ مرمر سانتو توماس، که در مکزیک است،اج می شود، برای میز آشپزخانه و ،اصر حمام استفاده می شد. از همان سنگ مرمر برای میز ناهارخوری که توسط معماران طراحی شده و عمدتاً در محل ساخته شده است استفاده شده است.

خانه اداری طراحی CO-LAB
درهای محوری بزرگ به تراس باز می شوند

CO-LAB که در سال 2010 تأسیس شد، تعدادی پروژه را در تولوم تکمیل کرده است. سایر موارد شامل یک غرفه یوگا ساخته شده از بامبو و خانه تعطیلات با دهانه های بزرگ و یک دیوار حیاط خلوت ساخته شده از سنگ روستایی و حفاری شده است.

عکاسی توسط سزار بجار.


اعتبار پروژه:

معماری، فضای داخلی و منظر: دفتر طراحی CO-LAB
تیم طراحی: جاشوا بک، جوآنا گومز، آلبرتو آویلس، آ،فو آریاگا، لوسیا ،یری، الخاندرو نیتو، ا،بیتا گراسیا، جراردو دومینگز
ساخت و ساز: دفتر طراحی CO-LAB


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/07/villa-petricor-tropical-garden-tulum/