ورود به سامانه جامع خدمات الکترونیک نظام مهندسی ساختمان استان لرستان

لازمه مجوزهای شروع مراحل ساخت ساختمان، داشتن مدارک مالکیت و سند زمین، مشخصات هویتی، و همچنین تعیین یک مهندس ناظر است. ساختمان سازی از زمان‌های قدیم به عنوان یک صنعت به کار برده می‌شده که امروزه با توجه به ورود تکنولوژی به صنعت ساختمان سازی، زمان کوتاه تری جهت ساخت ساختمان در نظر گرفته می‌شود. یکی از انواع ساختمان ها، سازه های فلزی هستند که برای ساخت ستون و پل ایجاد می گردند.

  • تعیین عمق گودبرداری بسیار مهم است و محاسبه عمقی که برای گودبرداری نیاز است یک کار مهندسی است و باید توسط متخصص این کار انجام شود.
  • به منظور ارزیابی رفتار لرزه‌ای و ثقلی و برآورد نیروهاي داخلی و تغییرشکل‌هاي المان های ساختمان نظیر تیر، ستون، دال و…، سازه ساختمان با استفاده از روش های خطی و غیر خطی مدل سازی و تحلیل می گردد.
  • هر گونه تغییر در کاربری یک ساختمان می تواند موجب به وجود آمدن بارهای بیشتر در ساختمان گردیده به طوری که ساختمان با همان وضعیت قبلی قادر به مقاومت در برابر بار وارده نبوده و اعضای باربر ثقلی و جانبی مختلف دچار گسیختگی شود.
  • مزایا و معایب بلوک لیکا بلوک لیکا را می‌توان به عنوان یکی از رایج ترین مدل های بلوک در صنعت ساختمان سازی ایران دانست که معماران و سازندگان توجه بسیار…

در طول ساخت یک ساختمان موارد بسیار زیادی وجود دارد که تمامی این موارد با استفاده از مهندسان گروه ساختمانی فرکتال بررسی و برطرف می شود. در پایان و پس از انجام تمامی امور ساخت مدارک لازم از سازمان ها و ارگان های مربوطه نظیر گواهی پایان کار از شهرداری اخذ می شود و در اختیار کارفرما یا مالک پروژه قرار می گیرد و فرآیند ساخت پروژه پایان می یابد و ساختمان تحویل ایشان می گردد. یک ساختمان هوشمند فقط در استفاده از ابزارهای هوشمند نیست؛ در خانه های هوشمند فرکتال همه اجزا و لوازم برقی آن به وسیله یک سیستم مرکزی یکپارچه شده و به خوبی با هم کار می کنند . پیش نیاز هوشمندسازی ساختمان توجه به آن هنگام طراحی و پیاده سازی و ارتباط دقیق سیستم های تاسیسات (مکانیکی و الکتریکی) می باشد.

میانگین قیمت مسکن در تهران همچنان در مدار افزایش است

اگر یک ساختمان یا بخشی از آن برای ذخیره کالاها، وسایل، اموال و غیره استفاده شود، آنگاه به عنوان ساختمان ذخیره سازی طبقه بندی می شود. این ساختمان ها، شامل بارخانه ها، سردخانه ها، واحدهای ذخیره غلات، انبارها، اصطبل ها، انبارهای حمل بار، مخازن ترانزیت، آشیانه ها، پایانه های کامیون، گاراژهای عمومی و غیره می باشند. از جمله سازه هایی که به عنوان ساختمان به شمار می آید می توان به تأسیسات انتظامی، رادیو و تلویزیون، فروشگاه ها، مدارس، سینما، مراکز نگهداری اسناد و مدارک، موزه ها، مراکز سوخت رسانی و پالایشگاه ها می باشد. طراحی نمای ساختمان برگرفته از طرح مفهومی اولیه و با دقت به جزئیات صورت می گیرد، در طراحی نما متریال مناسب با دقت به تناسب رنگ ها انتخاب می شود.

هزینه برای نهضت ملی مسکن فقط ۲۷ هزار میلیارد تومان/ پول‌ها به صندوق ملی مسکن واریز نشد

البته در عصر کنونی استفاده از پرچ یا پیچ و مهره نیز متداول گردیده است. در این نوع ساختمان برای مقابله با زلزله از باد بندهای فلزی استفاده می شود. در این نوع ساختمان برای ساخت شاه تیرها و ستون ها از بتن آرمه (بتن مسلح) استفاده می شود. برای ساخت دیوارهای جداکننده (پارتیشن ها) ممکن است از انواع آجر مانند سفال تیغه ای، آجر ماشینی سوراخ دار، آجر معمولی فشاری، فوم استاندارد ضد حریق، تیغه گچی یا چوب استفاده شود.

خانه ها، کارخانه ها، مراکز خرید، بیمارستان ها و غیره از انواع ساختمان ها هستند. فرکتال برای ساخت خانه های هوشمند حساسیت ویژه ای در اجرای تاسیسات ساختمان دارد تا باعث افزایش بازده انرژی شده وهمچنین هدررفت انرژی را به اندازه چشمگیری کاهش داده است. ملات مورد استفاده جهت تعمیر و ترمیم انواع سطوح و المان های بتنی و مقاوم سازی ساختمان ها در دو نوع پایه سیمانی و پایه اپوکسی موجود می باشد. ملات تعمیراتی بتن پایه سیمانی ملاتی یک جزئی است که پس از اجرا نیاز به عمل آوری دارد و ملات تعمیراتی بتن پایه اپوکسی ملاتی یک یا دو جزئی است که اجرای آن نیاز به عمل آوری نداشته و گیرش آن سریع تر از ملات تعمیراتی بتن پایه سیمانی است. علاوه بر مقاوم سازی ساختمان های موجود از میلگرد های FRP برای ساختن ساختمان های جدید هم می توان استفاده کرد. این مصالح با خواصی که دارند باعث کاهش قطر و تراکم میلگرد در مقاطع می شوند.

همچنین می توانید با بازدید از پروژه های قبلی او، سوابق کاریش را نیز مرور کنید. بعد از تأیید گواهینامه های مربوط، دانش فنی و همچنین راندمان کاری او، آنگاه می توانید او را به عنوان پیمانکار پروژه خود در نظر بگیرید. ساخت فوندانسیون، مهمترین مرحله ساخت و ساز محسوب می شود؛ چرا که تمام بار و وزن ساختمان بر روی استحکام زیربنای آن قرار دارد. انواع زیربناها را می توان با توجه به عمقشان در خاک به دو دسته ی فونداسیون عمیق و سطحی تقسیم کرد. به طور کلی، فوندانسیون های سطحی در عمق ۳ فوت (۱ متر) و فوندانسیون های عمیق در عمق ۶۰-۲۰۰ فوت (۲۰-۶۵ متر) ساخته می شوند. ثبت آگهی اینترنتی در کتاب نقره ای ، در ان وب سایت شما می توانید برنامه ریزی، انتشار ، نمایش و ثبت آگهی تبلیغاتی کسب اطلاعات و آگاهی در هر زمینه ای، پیش نیاز اصلی تصمیم گیری می باشد.

دیواهای باربر میتوانند از مصالح مختلف آجر، سنگ یا بلوک سیمانی ساخته شوند اما به لحاظ ضخامت باید طوری طراحی شوند که بتوانند تحمل بار وارده از طرف ساختمان را داشته باشند. ساختمان مهم ترین بخش در هر کشور و شهری است که انواع ساختمان بنا به نوع کاربری آن که می تواند شامل مسکونی، اداری، تجاری و… باشد. برای اجرای سریع و همچنین در ساختمان‌های تیپ (هم شکل)، از ساختمان های پیش ساخته استفاده می‌شود که اسکلت اصلی آنها معمولاً بتنی یا فولادی یا پانلهای پیش ساخته می‌باشد. پس از اتمام ساخت و ساز، معمار و یا دارنده جواز ساخت باید برای صدور گواهینامه پایان کار در قالب تعیین شده به همراه نقشه های ساختمانی تکمیل شده به مراجع صادرکننده مراجعه کند. مقامات محلی، ضمن بررسی اسناد ارائه شده برای رعایت قوانین ساخت و ساز، مالیات ساختمان را نیز محاسبه می کنند. پس از دریافت گواهینامه پایان کار، می توانید برای وصل شدن آب ساختمان اقدام کنید.