همه چیز درباره ساختمان سازی دانشنامه آهن ملل-دنیای معماری

غالبا افراد می دانند باید نسبت به موضوع مورد نیازشان در سایت های ثبت آگهی اینترنتی ، آگاهی کسب کنند اما نمی دانند این اطلاعات را از کجا و از چه طریقی کسب کنند. بانک جامع مشاغل کتاب نقره ای (آگهی اینترنتی) با هدف آگاه سازی افراد در این زمینه و به تبع آن تبلیغات و شناساندن انواع مشاغل و اصناف، ایجاد شده است. © کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای سازمان نظام مهندسی استان مرکزی محفوظ می باشد 1398. استفاده از پیچ و مهره و تهیه قطعات در کارخانه، اقتصادی ترین و فنی ترین کار می باشد که در کشور ما برای مجله خبری معماری های متداول انجام چنین کاری مقدور نیست. استفاده از جوش برای اتصالات، به علت مهارت کم جوشکاران، قدیمی بودن ماشین آلات، عدم کنترل دقیق توسط مهندسین ناظر، گران بودن هزینه آزمایش جوش و … برزگترین ضعف اسکلتهای فلزی می باشد.

  • حالا، وقت آن است که عمیق تر به بررسی انواع معرفی شده ی ساختمان بپردازیم.
  • این موضوع هزینه نهایی و البته زمان شما برای اجرای پروژه را افزایش می دهد.
  • اگر یک ساختمان یا بخشی از آن، در درجه اول برای نگهداری سوابق معاملات تجاری، حساب های بانکی، اهداف حسابداری و یا مدیریت انواع دیگر تراکنش های مالی استفاده شود، می توان آن را به عنوان یک ساختمان تجاری طبقه بندی کرد.
  • ضوابط و مقررات حاکم بر مالکیت آپارتمان‌ها، در قانون تملک آپارتمان‌ها و‌ آئین نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۴۳ و اصلاحیه…
  • ساختمان روستایی در دهستان ادیمی بخش مرکزی شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان ایران است.

فوم بتن یا بتن سبک به عنوان مصالحی که چگالی آن به طور قابل ملاحظه ای از بتن معمولی پایین تر است می تواند نقش موثری در کاهش وزن ساختمان ها، به ویژه در قسمت غیره سازه ای داشته باشد. ممکن است ساختمانی از دو یا چند نوع از انواع فوق ساخته شود مانند ساختمان های فلزی-بتنی یا فلزی-آجری و ….که به این دسته از ساختمان ها ترکیبی می گویند. در مرحله بعد یعنی مرحله بتن ریزی باید داخل گود یک لایه به اندازه ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌ متری با بتن پر شود. دلیل اهمیت داشتن این مرحله از ساخت یک ساختمان این است که بتن میزان بار وارد شده از سمت سازه را تحمل می‌نماید و اجازه نشست کردن ساختمان را نمی‌دهد و از نشست ساختمان جلوگیری می نماید. تعیین عمق گودبرداری بسیار مهم است و محاسبه عمقی که برای گودبرداری نیاز است یک کار مهندسی است و باید توسط متخصص این کار انجام شود. گودبرداری با توجه به تعداد طبقات و همچنین میزان باری که به پی ساختمان وارد می شود، تعیین می‌گردد.

همه چیز درباره ساختمان سازی

معمار باید بتواند شما را با توجه به اصول، شرایط زمین و جدیدترین قوانین ساختمانی که در مورد نقشه زمین شما اعمال شده است، راهنمایی کند. خانه های بتونی را می توان از بتن ریخته گری، پانل های پیش ساخته یا اشکال عایق بندی شده بتونی ساخت که عایق بندی یکپارچه ای دارند. مهم نیست که کدام یک از این روش ها را انتخاب می کنید؛ خانه های بتونی ضمن تعمیر و نگهداری آسان، دوام و استحکام طولانی مدت ایجاد می کنند. آن ها مقاومت بالایی در برابر آتش و آفات دارند و به اندازه کافی سنگین هستند تا در برابر وزش باد و طوفان های شدید مقاومت کنند. هزینه ساخت خانه های بتونی، به مراتب بیشتر از چارچوب های چوبی و یا فلزی است و ساخت شان، غالباً برای اطمینان از ایمنی ساخت باید توسط سازندگان باتجربه انجام شود.

۵. سقف

ساختمان هایی با امکانات اداری، خدماتی لازم برای تجارت در همان ساختمان را نیز مهیا شود. نصب خرپای مقاوم در برابر انواع آب و هوا، روکش های ضد آب و ضد باران و سقف سبز از مواردی هستند که می توانید برای کاهش گرما بکار ببندید. پلکان – برای نصب پلکان، به توصیه های متخصصین عمل کنید و پله ها را در جهت شمالی-جنوبی یا غربی – شرقی و یا، در پله های مارپیچی، در جهت عقربه های ساعت نصب کنید. اما به دلیل محدودیت هایی که در طراحی ساختمان وجود دارد، همیشه نمی توان از این توصیه ها پیروی کرد. مجوز ساخت خانه شما باید توسط نهادهای محلی مانند شهرداری صادر شود که به طور معمول اعتبار آن معمولا به مدت ۲ سال می باشد.

کارتابل مهندسین

پس از انجام کارهای سیم کشی و گچ کاری روی دیوارهای داخلی، نوبت به نصب کفپوش ها می رسد. انواع مختلفی از کفپوش ها با توجه به کاربرد، هزینه و نازک کاری آن ها وجود دارد که عبارتند از کاشی های سرامیکی، کاشی های لعاب دار، کاشی های سفالی، گرانیت، مرمر، چوب، کفپوش اپوکسی. جلسه ای با معماران منتخب خود ترتیب دهید و در مورد نقشه طراحی خود صحبت کنید.

این فاکتور حریم خصوصی شما را افزایش داده و موجب آرامش بیشتر شما در داخل خانه تان می شود. به همین جهت بهتر است در پروسه انتخاب، اولویت خود را بر روی چنین محصولاتی قرار دهید. برخی از این مصالح می توانند به شیوه ای مناسب مانع از انتقال صدای بیرون به داخل ساختمان شما و برعکس بشوند. البته باید بدانید که سیمان به عنوان پرمصرف ترین ملات همواره در صدر انتخاب ها قرار دارد، چرا که هر کدام از این مصالح برای نصب خود نیازمند سیمان می باشند. افزون بر این موارد وزن اغلب آن ها کم بوده و لذا نیروی انسانی کمتری را هم برای پروسه ساخت می طلبد.