هسته های زیتون از مدفوع مدولار کودکان Nontalo توسط Eneris Collective تشکیل شده است


دوطراحی Eneris Collective با شرکت بیومتریال مستقر در بارسلون NaifactoryLAB برای تولید یک مدفوع بازیگوش برای کودکان که از ضایعات هسته های زیتون ساخته شده است، همکاری کرده است.

چهارپایه Nontalo از شش ماژول ساخته شده است – سه قطعه P شکل که می‌توان آنها را به روش‌های مختلف ،یب و قرار داد و سه میله مستقیم که آنها را در کنار هم نگه می‌دارد، شکل‌های مختلفی از چهارپایه سه پایه گرفته تا نیمکت و بسیاری از گزینه‌های جایگزین را تشکیل می‌دهد. در بین.

مدفوع Nontalo در چهار حالت مختلف مرتب شده است
چهارپایه بچه گانه Nontalo را می توان به روش های مختلفی مونتاژ کرد

همه ماژول ها به طور کامل از Reolivar ساخته شده اند که یک ماده چوب پنبه مانند صاف است NaifactoryLAB با مخلوط ، هسته های زیتون با ،ب های زیستی و سایر مواد طبیعی ایجاد شده است.

طراحان اسپ،ایی ایرنه سگرا و ایرنه مارتینز، که تحت نام Eneris Collective برای این پروژه گرد هم آمدند، Nontalo را به ،وان یک طراحی صندلی توصیف می کنند که “جایی که بازی، خودانگیختگی و پایداری در هماهنگی هستند”.

نمای نزدیک روی چهارپایه Nontalo توسط Eneris Collective
مدفوع از Reolivar، یک ماده زیستی ساخته شده از هسته های زیتون ساخته شده است

این دو پس از اینکه NaifactoryLAB از آنها دعوت کرد تا با Reolivar آزمایش کنند و برنامه های کاربردی جدیدی برای زیست کامپوزیت توسعه دهند، این مدفوع را ایجاد ،د.

مارتینز به Dezeen گفت: «ما به مدت چهار ماه با این مواد جدید کار کردیم. ما با امکانات، مزایا و معایب آن و محدودیت‌های آن آشنا شدیم.»

او ادامه داد: “ایده این بود که ساختاری تولید کنیم که شکل واضح یک چهارپایه با صندلی و پاها را نداشته باشد، اما همان عملکرد را حفظ کند.”

چهارپایه Nontalo در پس زمینه با قطعات جدا شده در پیش زمینه
سه میله مدفوع را کنار هم نگه می دارد

طراحان با تصمیم گیری در مورد یک سری کلمات و مفاهیم شروع ،د تا قبل از طرح پیشنهادات و در هم تنیدن این ایده های مختلف، قصد خود را از پروژه تعریف کنند.

مارتینز گفت: “الهام بخش ما در این مرحله طراحی، مجموعه های ساخت و ساز کودکان بود.”

این دو در ابتدا یک طراحی راست‌زاویه برای ماژول‌های P شکل ایجاد ،د، اما پس از اینکه متوجه شدند که باعث توزیع وزن بهتر و همچنین ایجاد حس هماهنگی می‌شود، پاها را تا پنج درجه به سمت بیرون چرخاندند.

برای قفل ، قطعات به هم، کاربران به سادگی باید میله های مستقیم را از طریق دهانه مرکزی خود شکاف دهند.

Eneris Collective قطعات Reolivar را در قالب‌های سفارشی شکل داد، که مارتینز می‌گوید این مزیت در محدود ، ضایعات است زیرا هیچ برشی وجود ندارد.

این ماده را می توان در پایان عمر خود کمپوست کرد یا برای بازیافت به NaifactoryLAB بازگرداند. طراحی تک‌متری چهارپایه این امر را بسیار ساده می‌کند، زیرا هیچ ماده یا جزء دیگری برای جدا ، وجود ندارد.

یک دست چندین تکه مبلمان قهوه‌ای چوب پنبه‌مانند توسط Eneris Collective را مونتاژ می‌کند
طراحی به م،ای دعوت به بازی و خودانگیختگی است

به گفته NaifactoryLAB، این ماده در طول عمر خود با توجه به شرایط محیطی خود پیر می شود و در محیط های خشک و داخلی و به دور از رطوبت و باران ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

شرکت بیومواد برای اولین بار در سال 2020 Reolivar را با استفاده از یک دسته هسته زیتون که در انتهای غذا از ظرف برداشته شده بود، توسعه داد. از آن زمان، آن را به طیف وسیعی از محصولات از جمله لامپ، کاسه، آینه و غنائم تبدیل شده است.

Eneris Collective اکنون در حال کار برای توسعه یک مجموعه گسترده‌تر صندلی Nontalo Kids است که بر اساس همان شکل‌ها و ایده‌ها ساخته شده است.

تعدادی دیگر از طراحان در تلاش برای تولید مبلمان پایدارتر با مواد زیستی آزمایش می کنند. برخی از نمونه های اخیر عبارتند از آباژورهای میسلیوم از شرکت استونیایی Myceen و چهارپایه و میز کناری توسط Carolina Härdh، ساخته شده از ضایعات مواد غذایی برای رستوران گوتنبرگ Vrå.

عکاسی توسط والنتینا ماسا،ا و پورتال کائتانو.




منبع: https://www.dezeen.com/2022/11/28/eneris-collective-naifactorylab-design-olive-pits-nontalo/