نکات مفید و کاربردی برای بازسازی ساختمان اداری کارچی‌داری-دنیای معماری

بدین‌وسیله دید بهتری از شریان اصلی به ساختمان و بالعکس ایجاد شده است. این چرخش در پلان نیز در جهت هماهنگی ساختمان مجله خبری معماری و خلق فضاهای جذابتر ایجاد شده است. در ساختمان های اداری به محض تاریک شدن هوا بایستی نورمخفی های نما روشن شوند.

  • این خرابی‌ها ممکن است کار در محیط اداره را مختل سازند یا از دید ارباب رجوع، ظاهر قابل قبولی نداشته باشند.
  • این پروژه یک مجتمع اداری، تجاری از “ری را استدیو” در زمینی مستطیل شکل است که تقرببا 15 متر بر خیابان ولیعصر بین خیابان فاطمی و زرتشت قرار دارد، در این طول این خیابان تعداد زیادی فروشگاه، دفتر کار، رستوران و مجتمع فرهنگی قرار دارد.
  • نورپردازی تمام عرصه های یک فضای اداری می بایست بر اساس ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون داخلی ارائه شود.

این ساختمان تا کنون گواهی Gold LEED که یک امتیاز پایین تر از پلاتین می باشد را دریافت کرده است. توجه به تهویه فضای داخلی یک محیط اداری یکی از مهم ترین اصول معماری ساختمان اداری است. به این منظور، انتخاب متریال صحیح برای ساخت یک ساختمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

هزینه ساخت ویلا در سال 1400 چقدر است؟

لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. پله های برقی می توانند افراد زیادی را به س رعت جابه جا کنند ولی پرهزینه می باشند و معمولا در مکان هایی از قبیل ورود به دفاتر طبقه اول مورد استفاده قرار می گیرند. در این بخش به معرفی آثار منتخب معماران ایرانی طراحی و ساخته شده در داخل و خارج از ایران می پردازیم. فنآوری، تا چه اندازه معماری فضای ادارای با ابزار فنآوری ﺋیشرفته و یا فنآوری اولیه مجهز است.

ابعاد و اندازه در ایستگاههای کار و دفاتر ساختمان اداری

همچنین از مفاهیمی همانند فضای شخصی، قلمرو، تراکم جمعیت درقابلیت استفاده فضاهای داخلی اداری نبایستی اجتناب کرد. ساختمان اداری شامل واحدهای مختلفی می شود که شرکت ها و بیزینس های مختلف در آن به فعالیت می پردازند. علاوه بر اینکه تمامی اصول اولیه طراحی پلان ساختمانی در طراحی ساختمان اداری نیز رعایت می شود، چند نکته کلیدی دیگر نیز وجود دارد که با رعایت آن می توان تضمین کرد تمامی واحدهای موجود در یک ساختمان اداری، استاندارد و اصولی طراحی شده اند. در ادامه به چند نکته درباره اصول طراحی ساختمان اداری اشاره خواهیم کرد. طراحی داخلی هر ساختمان اداری که شامل این دو مورد می‌شود، باید بسته به عملکرد کاربری آن انجام گیرد.

طراحی منعطف کانسپت ساختمان با توجه به اهداف مفهومی و بصری کمک می کند فرم ساختمان در برندسازی و هویت عملکرد آن تأثیرگذار باشد. در این پلان اولیه برای یک ساختمان اداری نیز باید برخی نکات رعایت شود. البته این فضاها در نهایت تغییر کاربری داده و مورد استفاده بخش اداری قرار گرفت. پلان واحدها به منظور تطبیق با عملکرهای مختلف به صورت کاملا آزاد طراحی گردیده است. پنجره‌های بزرگ و فضاهای پرنور از دیگر موارد مورد توجه در طراحی بوده است.