نظر دهنده می گوید: “شما SANAA را برای ایجاد یک نقطه عطف مبتنی بر فرم استخدام نمی کنید.”


در به‌روزرس، نظرات این هفته، خوانندگان درباره موزه هنر مدرن سیدنی در استرالیا بحث می‌کنند.

استودیوی برنده جایزه معماری پریتزکر SANAA گا،ی هنری نیو ساوت و، را با مجموعه‌ای از غرفه‌هایی که به سمت بندر سیدنی پایین می‌آیند گسترش داده است. این ساختمان که سیدنی مدرن نام دارد، به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر تامین می شود.

این پروژه 191 میلیون پوندی توسط مقامات ،تی به ،وان “مهمترین توسعه فرهنگی” شهر از زمان افتتاح خانه اپرای یورن اوتزون در 50 سال پیش توصیف شده است.

فضای داخلی سیدنی مدرن توسط SANAA
تانک برای تاسیسات بزرگ استفاده خواهد شد. ع، توسط گا،ی هنری نیو ساوت و،، جنی کارتر است

“درک معماری با مشاهده چند تصویر غیرممکن است”

رادیال آپسکو در میان تعداد انگشت شماری از نظر دهندگان بود که تحت تأثیر قرار نگرفتند. “اشکال وجود دارد، هواپیما وجود دارد، توده ها وجود دارد، چیزهایی در همه جا پرواز می کنند. هماهنگی کجاست؟” آنها پرسیدند.

پازللو انتقادات را در یک زمینه تاریخی تر نگاه کرد و گفت: “همان پاسخ های منفی در افتتاحیه خانه اپرای سیدنی انجام شد. این ساختمان بیشتر در مورد گردش و تجربه است. شما SANAA را برای ساختن یک فرم مبتنی بر فرم استخدام نمی کنید. نقطه عطف.”

،ن محلی کریس گفت: “زندگی در نزدیکی و دیدن دست اول، ارتباط آن با بافت آن بسیار خوب تصور می شود. به طور کلی افزودنی بسیار خوشایند به صحنه فرهنگی سیدنی”.

برخی از نظر دهندگان در مورد فضای تانک بسیار هیجان زده بودند – پناهگاه سوخت نیروی دریایی جنگ جه، دوم که به فضای نمایشگاهی به مساحت 2200 متر مربع تبدیل شده است.

فرانک لی منع، کرد که “این یک فضای باشکوه تاریخی، خاطره انگیز و کاملا غیر سفید مکعبی است که به ،وان نقطه مقابل جدید فوق عمل می کند – و با دخالت پلکان دراماتیک، فضایی هیجان انگیز برای نصب و اجرا فراهم می کند.”

نظر داد: “این به طرز شگفت انگیزی به ،وان یک فضای انتقالی برای کاهش سرعت شما عمل می کند.” دددوووننن.

لوتر بلیست استدلال کرد که “تولید SANAA همیشه بحث برانگیز است – نه کاملاً تحریک آمیز، نه کاملاً نوآورانه. اما یک واقعیت را همیشه باید به خاطر داشت: درک واقعی معماری فقط با مشاهده چند تصویر کاملاً غیرممکن است”.

آیا فکر می کنید بازدید از سیدنی مدرن تصور شما را از آن تغییر می دهد؟ به بحث بپیوندید ›

غرفه های بزرگ طراحی شده توسط معماران زاها حدید
معماران زاها حدید از غرفه های م،ار برای مناقصه ا،پوی اودسا 2030 رونمایی کرد

“کار ZHA همیشه با واقعیت جدا است”

معماران زاها حدید طرح اصلی خود را برای مناقصه نمایشگاه جه، 2030 اوکراین فاش کرده است. این طرح که برای شهر اودسا ایجاد شده است، بر چهار غرفه مرکزی بزرگ متمرکز شده است که 80000 متر مربع فضای نمایشگاهی را برای این رویداد فراهم می کند.

“امیدوارم پوتین به زودی برود تا آنها بتوانند ساختن آن را آغاز کنند.” نظر Apsco Radials.

ولی جک وودبرن او کمتر امیدوار بود و گفت: “اوکراین از زم، که جنگ به پایان برسد، همچنان در حال بازسازی خواهد بود. چگونه می تواند در هفت سال آینده میزبان رویدادی مانند این باشد؟”

رالف کنت در وهله اول نسبت به مرتبط بودن این نوع رویداد بدبین بود. “چه زم، ،ی به اندازه کافی جسارت خواهد داشت که به چیزهای پیش پا افتاده و بیمارگونه که “نمایشگاه های جه،” هستند، زمان بگذارد؟

صرف نظر از دوام نمایشگاه جه،، والنتین فکر می کرد که طراحی ZHA “احساس می کند که از واقعیت جدا شده است”.

اودسا 4 صلح فکر نمی‌کردم این چیز بدی باشد، و نظر داد: “کار ZHA همیشه با واقعیت جدا است. دنیای شگفت‌انگیزی از ظرافت بصری را تداعی می‌کند. امیدوارم همه ما بتو،م روزی با آرامش و حیرت از خانه اجدادی من در اودسا دیدن کنیم.”

نظر شما در مورد برنامه های نمایشگاه جه، در اودسا در سال 2030 چیست؟ به بحث بپیوندید ›

خانه چوبی با پنجره های شیشه ای در جنگل
Looking Gl، Lodge دارای نماهای شیشه ای است که منع، کننده جنگل های اطراف است

“این ممکن است عالی باشد”

معماران مایکل کندریک یک اقامتگاه جنگلی و تعطیلات را در شرق سا، ،ستان به پایان رسانده است که دارای نماهای چوبی و پنجره‌های بزرگ است که امکان دید درست از داخل ساختمان را دارد.

JZ فکر کرد معماران “مطمئناً از هیچ هزینه ای دریغ ن،د و توانستند در مورد آن ناپسند نباشند”. GW موافقت کرد که “طراحی بسیار خوب است”.

ماریوس قدرد، کرد که چگونه “به خوبی برنامه ریزی شده، خوب ساخته شده است” و استیو هاس، پروژه را تحسین کرد و گفت: “براوو. این ممکن است عالی باشد”.

Jb صدای نادری از مخالفت را به صدا در آورد و گفت: “این چند دهه منسوخ شده است.”

آیا با نظرات تا کنون موافق هستید؟ به بحث بپیوندید ›

مردی پشت میز روبروی پنجره مشرف به فرودگاه نشسته است
فرودگاه بین‌المللی ملک سلمان جدید با انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود

«،ستان سعودی میلیاردها دلار صرف انرژی‌های تجدیدپذیر نمی‌کند تا شما را تحت تأثیر قرار دهد».

استودیوی معماری بریت،ایی Foster + Partners در حال طراحی یک فرودگاه شش باند در ریاض، ،ستان سعودی است که قرار است به یکی از بزرگترین فرودگاه های جهان تبدیل شود.

این تمرین برای تامین انرژی فرودگاه با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و گنجاندن “ابتکارات سبز پیشرفته” در طراحی آن برنامه ریزی می کند.

ب می خواست بداند: “آیا پیش بینی پروازهای آینده به ،ستان سعودی و از ،ستان سعودی چنین فرودگاه عظیمی را توجیه می کند؟”

زی نیولند درباره نحوه ساخت این پروژه انتقاد داشت: “وقتی 10 سال بعد بررسی و پاسخگویی آغاز شود، خیلی دیر خواهد شد. تهویه مطبوع خورشیدی در ترمینال در آن زمان تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.”

Bsl بدیهی است که «،ستان سعودی میلیاردها دلار صرف انرژی‌های تجدیدپذیر نمی‌کند تا شما را تحت تأثیر قرار دهد، آنها در واقع می‌خواهند این کار را انجام دهند».

،ستان سعودی در حال سرمایه گذاری هنگفتی برای تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده هیدروژن سبز است تا از انتقال گازهای گلخانه ای صفر در سراسر جهان استفاده کند. در مورد سوخت های فسیلی” اضافه ،د.

در همین حال، کن استفز فکر می کند هیچ چیز خوبی برای معماری از ،ی که با ،ستان سعودی تجارت می کند به دست نمی آید.

نظر شما از ساخت فرودگاه فاستر در ،ستان سعودی چیست؟ به بحث بپیوندید ›

به روز رس، نظرات

Dezeen مجله معماری و طراحی جهان است که هر ماه هزاران نظر از خوانندگان دریافت می کند. از آ،ین بحث‌ها در صفحه نظرات ما مطلع شوید و در خبرنامه هفتگی مناظره مش، شوید، جایی که بهترین نظرات خوانندگان از داستان‌ها را در هفت روز گذشته ارائه می‌کنیم.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/07/you-dont-hire-sanaa-to-make-a-form-based-landmark-says-commenter-comments-update/