موزه طراحی هلسینکی آثاری از Antti و Vuokko Nurmesniemi را ارائه می دهد


صندلی متروی هلسینکی نارنجی رنگی و چهارپایه چوبی نمادین از جمله قطعات این نمایشگاه از آثار دو نفره طراحی و زوج Antti و Vuokko Nurmesniemi است.

آثار مختلفی از معمار فقید داخلی آنتی نورمسنیمی و طراح پارچه ووکو نورمسنیمی در این ارائه شده است. نمایشگاه همنام در موزه طراحی هلسینکی، که نمودار کار این زوج از دهه 1950 تا 2000 است.

صندلی مترو هلسینکی
یک صندلی نارنجی مترو هلسینکی در نمایشگاه گنجانده شده است. ع، از Mari Kallionpää است

از ظروف آشپزخانه گرفته تا منسوجات رنگارنگ، Nurmesniemis طیف گسترده ای از طرح ها را با هم و به صورت جداگانه در مشاغل انفرادی و مش، خود قبل از مرگ آنتی در سال 2003 ایجاد ،د.

سوزانا ،ونن، متصدی نمایشگاه به Dezeen گفت: «نمایشگاه مهم است زیرا هرگز در تاریخ طراحی فنلاند یک نمایشگاه گذشته‌نگر مش، درباره این زوج طراح مرکزی وجود نداشته است.

لباس Vuokko Nurmesniemi
لباس‌های رنگارنگ Vuokko نیز به چشم می‌خورد

در سراسر یک گا،ی در موزه طراحی هلسینکیاین نمایشگاه شامل یک صندلی نارنجی رنگ چشمگیر مترو است که آنتی در سال 1982 با همکاری طراح صنعتی بورجه راجالین ایجاد کرد – مدلی که امروزه هنوز در حمل و نقل هلسینکی استفاده می شود.

بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند مجموعه گسترده‌ای از لباس‌های دارای رنگ‌های روشن و ال،ای هندسی را پیدا کنند که توسط Vuokko برای بر،ب مد او طراحی شده است. Vuokko Oy، که او در سال 1964 تأسیس کرد.

قهوه جوش ضد قرمز
قهوه جوش قرمز Pehtoori Antti در فنلاند معروف است. ع، توسط Mari Kallionpää است

یک قهوه جوش قرمز Pehtoori متعلق به سال 1957 توسط Antti نیز به نمایش گذاشته شده است – که توسط Aaltonen به ،وان محصولی که “اغلب به ،وان محصول اولیه طراحی صنعتی فنلاند برجسته می شود” توصیف شده است – و همچنین مدل های ظریف دکل های برق که توسط معمار داخلی Jorma Valkama در سال 1997 ساخته شده است.

همچنین در مرکز نمایشگاه، ع،‌ها و مبلمان از Studio Home Nurmesniemi، خانه و آتلیه زندگی این زوج در Kulosaari، هلسینکی، که در سال 1975 تکمیل شد، قرار دارد.

صندلی‌های استراحت Antti و Vuokko Nurmesniemi
صندلی های استراحت توسط زوج با نوارهای سیاه، سفید و قرمز مشخص می شود

این قطعات شامل چهارپایه های چوبی امضا شده برای سونا و صندلی های استراحت هندسی دهه 1980 است که توسط Antti طراحی شده و با پارچه های خطی Vuokko Oy روکش شده اند.

این مبلمان در کنار تصاویر آرشیوی از طراحان در خانه مدرنیست آنها نمایش داده می شود – محیطی که هنوز برای ع،برداری Vyokko Oy استفاده می شود.

«در مجموع، خانه مش، و خانه استودیویی این زوج بهترین نمونه از آن است [their] سبک زندگی اختصاص داده شده به طراحی، “،ونن منع، می کند.

“امیدوارم این نمایشگاه درک مردم از میراث فرهنگی فنلاند را افزایش دهد و مردم نیز یاد بگیرند که اشیاء، به ویژه فضاهای داخلی را بهتر گرامی بدارند و حفظ کنند.”

مدل های ترازو ضد پیلون
مصنوعات نمایش داده شده از مبلم، به مدل‌های مقیاس دکل متفاوت است

از دیگر نمایش‌های موزه طراحی هلسینکی می‌توان به نمایشگاه اخیر استودیوی طراحی Formafantasma و برند مبلمان Artek و نصب موقت «هتل ،ات» اشاره کرد که در حال حاضر در خارج از موزه به نمایش گذاشته شده است.

گذشته‌نگرهای قبلی در این موزه شامل مواردی بود که بر روی مبلمان پ،تیکی و صندلی‌های طراح فنلاندی Eero Aarino تمرکز داشت.

نمایشگاه موزه طراحی هلسینکی
این نمایشگاه در موزه طراحی هلسینکی برگزار می شود

Antti + Vuokko Nurmesniemi از 28 اکتبر 2022 تا 9 مارس 2023 در موزه طراحی هلسینکی به نمایش گذاشته می شود. برای فهرستی به روز از رویدادهای معماری و طراحی که در سراسر جهان برگزار می شود، به راهنمای رویدادهای Dezeen مراجعه کنید.

عکاسی توسط پااوو لهتونن مگر خلافش گفته شود.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/11/29/antti-vuokko-nurmesniemi-helsinki-design-museum/