مقالات مرتبط با ساختمان اداری نورمگز

برای اینکه بتوانید مجوز ساخت و ساز دریافت کنید، باید در نظر داشته باشید که در شهرهای مختلف ایران شرایط و مراحل صدور پروانه ساخت و ساز متفاوت است. در برخی از شهرها نیاز به دریافت جواز ساخت نیست و مراحل اخذ مجوز به شکل مستقل انجام می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت از این موارد اطلاع کافی داشته باشید. برای اینکه مراحل قانونی ساخت و ساز به اتمام برسد و یک ساختمان قابل سکونت ایجاد شود، نیازمند دریافت پروانه ساخت است. این پروانه ساخت باید به همراه جواز تاسیس از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین پروانه ساخت از شهرداری صادر شود. برای دریافت پروانه ساخت و ساز نیاز به مدارک و مستندات و همچنین بررسی شرایط مختلف ساختمان است.

طراحی داخلی هر کدام از مشاغل بالا در ساختمان اداری نیازمند دو شاخصه است. اول طراحی پلان و سیرکولاسیون که بنا به ریزفضاهای هر فعالیت تعیین می شود. تأسیسات الکتریکی و مکانیکی هر ساختمان اداری با توجه به عملکرد آن نیز باید در نظر گرفته شود.

هدف از طراحی داخلی واحد اداری تنها برای زیبایی محیط نیست، بلکه توجه به فضاها و عملکردهای ضروری یک ساختمان اداری و تامین نیازهای کارفرما نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا طراحی باید به نحوی صورت بگیرد، که اجرای آن در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان از لحاظ دیداری تغییرات قابل ملاحظه ای ایجاد کند. همچنین تغیرات ایجاد شده نیز باید در راستای زیباتر شدن ساختمان بوده و به طور کلی از ظاهر ساختمان چه در نمای داخلی و چه در نمای خارجی تصویری را خلق نماید که مورد پسند اکثر سلیقه ها باشد.

  • تأثیرات روانشناختی و اجتماعی نیز داشته و بر سلامت روحی کاربران آن بنا نیز اثرگذار است.
  • پس از عملیات نوسازی، انرژی مصرف شده توسط هر دو ساختمان تا 90٪ كاهش یافت، كه این امر باعث دریافت جایزه “outstanding” توسط BREEAM-NOR شده است.
  • نحوه ی چیدمان عناصر، جنس عناصر، استفاده از رنگ‌ها و نورپردازی از جمله مواردی است که می‌تواند به حفظ این یکپارچگی در محیط ادارت کمک کند.
  • اگر در اداره شما هر کارمند مشغول به انجام یک سری کارهای محرمانه است که آگاهی افراد دیگر از این اطلاعات به ضرر سازمان ختم می‌شود.

استفاده بی مهابا از شیشه در اقلیم خشکی مانند ایران یکی از این ناهماهنگی‌ها است. استفاده بی‌رویه از شیشه در نمای اداری یکدست شیشه‌ای در مناطق گرم و خشک از نظر محیط‌زیستی توجیه نداشته و تنها تقلیدی از معماری اقلیم‌های دیگر است. نمای ساختمان اداری نمایشگر جایگاه، منزلت و ویژگی‌های مالکان ساختمان است. نمای ساختمان نیز یکی دیگر از مواردی است که در لحظه اول به چشم همکاران و مشتریان می‌آید. بنابراین با نمای اداری ویژه و منحصربه‌فرد می‌توان اعتبار، جایگاه و منزلت بالای سازمان را نمایش داد.

نکاتی که برای طراحی نمای ساختمان اداری باید بدانید

طراحی ساختمان اداری با رویکرد سبز ایده ای بود که از بریتانیا آغاز شد. این رویکرد در طراحی داخلی نه تنها در حفظ انرژی های حیاطی کره زمین بلکه در بر فاکتورهای روانشناختی، اقتصادی و نگرش کارفرمایان و ذینفعان دیگر تأثیرگذار بوده است. گروه معماری آرکا در عرصه ساخت، مشارکت، طراحی، مدیریت پیمان ساختمان، دکوراسیون داخلی، امور بازسازی و ساخت غرفه های نمایشگاهی فعالیت دارد. نخست گروه آرکا نیازها و الویت های شما را به خوبی درک می نماید و با تبحر زیاد اقدام به طراحی پلان می نماید. اقدامات بعدی و مورد لزوم با سرعت و با کیفیت بالا به اجرا در می آیند.

ساختمان اداری-تجاری هیترا

بدیهی ست که در چنین فضایی روحیه همکاری و همدلی در بین کارکنان بیشتر خواهد بود و بهره وری نیروی انسانی به حداکثر خود خواهد رسید. پس تاثیر شگرف نمای ساختمان اداری بر حال و هوای درونی ساختمان و متعاقبا روحیه کارکنان و بهره وری آن ها را دست کم نگیرید. از سویی دیگر ساختمان اداری باید به گونه‌ای ساخته شود که دسترسی برای کلیه‌ی مراجعین خود از جمله معلولین به آسانی صورت گیرد تا افراد عادی و معلولین بتوانند با فراغ بال در محیط اداری به انجام امور خود بپردازند.

بازسازی ساختمان اداری چه نکات مهمی دارد؟ + چند پیشنهاد طلایی

بنابراین بسیار مهم است که پنجره ها در جهت صحیحی قرار بگیرند تا نور طبیعی بیشتری به فضای داخلی یک ساختمان اداری تابیده شود. هرچند در یک ساختمان اداری لزوماً تمامی واحدها یک اندازه نیستند و می‌توان در طراحی پلان ساختمان اداری، واحدهای آن را در سایزهای مختلفی طراحی نمود تا نیازهای تجارت‌های مختلف را به یک اندازه برطرف کند. این موضوع هیچگاه نباید باعث شود یکی از واحدهای ساختمان اداری خیلی کوچک شده یا نیازهای اولیه آن از جمله نور طبیعی یا پنجره کافی و تهویه مناسب برطرف نگردد. طراحی ساختمان اداری کوچک از “معماری خانه چوبی”با هدف نمایش خلاقیت گروه طراحی و ارائه نمونه اجرایی ملموس برای مراجعه کنندگان انجام گردید. مهمترین چالش در طراحی دفتر معماری خانه چوبی، عرض کم بنا، نمای قدیمی آن در کنار بودجه محدود بود که تمامی این محدودیت ها پروژه را به سمت سوی استفاده از ایده های جدید و خلاقانه پیش برد.

فضایی که برای هر دفتر اختصاص می‌گیرد، باید متناسب با میزها و دیگر اجزای مورد لزوم در آن مکان باشد. در طراحی فضاهای باز و بسته دفاتر اداری سعی می‌شود؛ با حفظ حریم صوتی و بصری کارمندان، به تعامل میان آن‌ ها صدمه‌ای وارد نشود. بدین ترتیب توانایی تمرکزشان بر روی مسائل پیشروی در اداره مذکور بیشتر شود. با این توضیحات می‌توان گفت، در طراحی ساختمان اداری انواع مختلفی از فضاهای اداری با درجات مختلفی از حریم ساخته می‌شوند که به شرح برخی از آن ها می ‌پردازیم. در همسایگی این پروژه 6 مجتمع تجاری در شمال و یکی در جنوب قرار دارد.

به همین دلیل یک شرکت طراحی باید بداند که کارفرما می خواهد چه نوع استفاده از ساختمان اداری خود داشته باشد. بعضی مواقع ممکن است کارفرما ساختمان را به عنوان مکانی برای اجاره دادن به شرکت یا شرکت ها در نظر گرفته باشد، و یا ممکن است کسب و کار خود را برای آن ساختمان در نظر گرفته باشد. حتی در برخی موارد کارفرما تعدادی از واحد ها را اجاره داده و از بعضی فضاها برای کسب و کار خود بهره ببرد.