معماری و شهرسازی ایرانJIAU-دنیای معماری

معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت. معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت یا به عنوان مکان باستان بت‌ها بود ولی از زمان فیدیاس به یک کار هنری تبدیل شد. معبد جایی برای زاهدان خدا بود و در آنجا مجسمه‌ها، کلاه خودها و اسلحه‌ها را به عنوان صدقه رها می‌کردند.

  • تعویض لوله های ساختمان مانند تغییر دکوراسیون نیست که گاه و بیگاه درباره آن فکر کنید و به دنبال ایده های جدید بگردید.
  • به نحوی که طی یک آزمایش شبیه‌سازی، مدلی از الگوهای رشد در تولید فرم رایانشی ارایه گردید.
  • درب و پنجره به بخشی از ساختمان گفته می‌شود که با باز و بسته شدن خود فضاهای داخلی و خارجی را به هم مرتبط می‌سازند.
  • در ادامه مطلب ” آشنایی با سبک‌های معماری جهان ” قصد داریم یکی دیگر از سبک‌های معروف معماری جهان را برای شما معرفی کنیم.

اگر محصولی توازن معقول بین این دو عامل برقرار کرده باشد بهترین گزینه … اگر با ابزار مختلف و کارهای فنی سر و کار داشته باشید، فرقی نمی‌کند چه حرفه‌ای داشته باشید و چه شغلی را دنبال کنید، به … کار کردن با ابزار برقی چندان راحت نیست و گاهی با خطرات همراه است. چه مشغول سایش فلز باشید و چه برش سرامیک؛ یک دستگاه فرز، به کارتان خواهد آمد. برای برش کاشی، آجر یا سنگ می توان از فرز سنگ بری استفاده کرد. هرچند هر نقاش حرفه ای ساختمان متد و شیوه خاص خودش را برای اجرای کارها دارد، ولی نکاتی وجود دارد که تمامی حرفه ای ها …

فضاهای سبز شهری می‌توانند به عنوان بستری مناسب برای توسعه روابط اجتماعی و ارتقاء ارزش‌های فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرند. تحقیق حاضر از نظر نوع، کاربردی و به لحاظ ماهیت روش، ترکیبی شامل راهبردهای کیفی و همبستگی و به لحاظ قلمرو زمانی، مقطعی(شهریور 1398)،می‌باشد. جهت جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز تحقیق از منابع اسنادی و مشاهده میدانی(مصاحبه با 384 نفر از سرپرستان خانوار) و به منظور تجزیه داده‌ها از آزمون تحلیل عاملی، آزمون T تک نمونه‌ای و آزمون تحلیل مسیر در قالب مدل DPSIR، استفاده شده است.

چند نمونه از معماری سبک باروک

اگر شستن خودرو یا حیاط و دیوار های خانه و ویلا یکی از آخرین کارهایی است که علاقه‌مند به انجام آن در آخر هفته خود … یکی از معضلاتی که تقریبا همه‌ی ما در خانه با آن مواجه هستیم، وجود اسباب و وسایل زیادی است که جایی برای قرار دادن آنها … بسیاری از کسانی که با فعالیت­‌های چوب بُری مانند نجاری و صنعت چوب سروکار دارند، به خوبی از اهمیت برش­‌های زاویه‌­دار آگاه هستند. حضور ظروف چوبی در منازل، سابقه‌ی بسیار دور و درازی دارد. شاید مهمترین نکته درخصوص استفاده از یک ظرف چوبی، حس گرما و صمیمیت منحصر … اهل فن می‌دانند که برش اشتباه و یا ناقص می‌تواند زحمت اپراتور را …

نتایج پژوهش نشان می‌دهد افزایش حجم در ساختار یکسان نمونه‌ها، موجب کاهش فشار صدا در بنا می‌شود و در عین حال زمان واخنش افزایش می‌یابد. این مقوله به فرکانس وابستگی مستقیم دارد و در فرکانس‌های پایین‌تر، افزایش حجم تاثیر کمتری در تراز فشار صدای فضا دارد. به‌منظور شناخت نحوه پیدایش یک بافت مسکونی خودانگیخته، محدوده‌ای از بافت میانی شهر گرگان انتخاب‌شده و کوشش شده تمام رویدادهای مؤثر بر شکل‌گیری ریختِ شهریِ از 1300 تا 1350 ه.ش. طرح این مقاله مبتنی بر رویکرد کیفی و ترکیب روش نظریه زمینه‌ای با خوانش سیستماتیک و روش ریخت‌شناسیِ تطبیقیِ درزمان است.

دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با سبک‌های معماری جهان»

یک معمار کلاسیک نیز، در تلاش است تا بناهای مشهور تاریخ را بازسازی نماید و این کار را در تناسب با روزگار فعالی و مقتضیات کنونی انجام دهد. در بسیاری از موارد، ساخته شدن چنین بناهایی به محیط زیست اطراف آسیب می‌رساند. پس از کثرت‌گرایی، توجه به مسائل اقلیمی و محیط زیستی مطرح است. در نوع مدرن آن آثار هنری مجله خبری معماری تماما رنگ و بویی غربی دارند و تصور اینکه بخواهند از چند فرهنگ در کنار هم استفاده کنند، خیلی آسان نیست. معمولا از این سبک در ساختمان‌های دولتی، آموزشی و آپارتمان‌های مسکونی بلند استفاده می‌گردد. ساختمان‌هایی که با سبک بروتالیسم ساخته می‌شوند، با بتن زبره پوشانده شده و دارای هیچ‌گونه روکشی نمی‌باشند.

با پیشرفت تکنولوژی در ایجاد طرح‌های سخت و پیچیده سیستم‌های رایانه‌ای مدرن نقش مهمی را در معماری اسلامی مدرن ایفا کردند. سبک معماری ‌مدرن در ایران با معمارانی شروع شد که در خارج از ایران تحصیل کرده بودند. کمترین دوستی را با محیط زیست و اکوسیستم دارد و معماران مدرن فقط به فکر ساختن بلندترین برج‌ها و طراحی شیک‌ترین نماها با استفاده از متریال‌های فلزی یا شیشه‌ای هستند. ساختمان‌هایی که بر اساس معماری پست مدرنیستی ساخته می‌شوند هم نظم خاص خود را دارند.

همه این وظایف گاه پیش پا افتاده و غیر الهام بخش به یک طراحی موفق منجر می‌شود. با گذشت زمان، ممکن است جنبه طراحی یا جنبه فنی کار را ترجیح دهید. جهتی که در حرفه خود انتخاب می‌کنید، تعیین می‌کند که روز معمولی شما چگونه خواهد بود. طراحی معماری بر طراحی ساختمان، استفاده از مدل‌های سه بعدی، طراحی، رندر و غیره تمرکز دارد. طراحی فنی بر ساخت، مستندات و جزئیات یک پروژه تمرکز دارد. جنبه تجاری معماری نیز وجود دارد، و اگر متوجه شدید که آن سمت از تصویر را ترجیح می‌دهید، می توانید منشعب شوید و مدیر پروژه شوید.

امیدوارم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد

از فشار کم آب تا گرفتن چاه فاضلاب، این قسمت پر ترافیک خانه مشکلات عجیب و غریب زیادی دارد. اگر یک میخکوب در جعبه ابزار داشته باشید انجام تمام پروژه های بازسازی و نوسازی ساده تر و سریع تر خواهد شد. معمولا با گذشت زمان برخی قسمت های خانه نیاز به تعمییرات و بازسازی پیدا میکنند. حرفه نجاری هم همانند سایر حرفه نیازمند ابزارالات مخصوص به خود است. در نجاری از ابزارالات مختلفی استفاده می شود که یکی از آن ها … دنیای صنعت همواره در حال تغییر و تحول و پیشرفت همگام با دنیای تکنولوژی است، اگر بخواهیم به تشریح این نکته بپردازیم باید این چنین …

مورد مطالعاتی پژوهش، مجتمع مسکونی دولت مهر واقع در شهرک دولت‌آباد شهر کرمانشاه بوده و حجم نمونه مورد بررسی بر اساس فرمول کوکران برآورد شده است. با این توضیح که پاسخ‌دهندگان به صورت تصادفی انتخاب گردیده و متعاقبا تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارSPSS22 انجام گرفته است. این پژوهش نیاز به تغییر و توسعه طراحی بیمارستان‌ها را برای ایفای نقش ملموس در معالجه بیماران اثبات می‌کند.