معماری و شهرسازی ایرانJIAU-دنیای معماری

با تسلط به مدلسازی و رندرگیری در نرم‌افزار تری‌‌دی‌مکس می‌توانید در بازار ایران و جهان به درآمد مطلوبی برسید. تری‌دی‌مکس همچنان مطرح‌ترین نرم‌افزار برای رندرگیری فوق‌العاده باکیفیت و واقع‌گرا است. شما با تسلط بر پرزانته معماری در تری‌دی‌مکس می‌توانید به عنوان ویژوال آرتیست مشغول که کار شوید.

در معماری ایرانی ساختمان ها معماران قبل از انقلاب نظیر هوشمگ سیحون، کامران دیبا و حسین امانت مرزهای سنتی معماری را با استفاده از عناصر سنتی در طراحی های مدرن شکستند به طور مثال برج آزادی. معماری معاصر ایرانی ساختمان تبدیل به حوزه ای برای معماری تجربی شده و این امر سبب آشفتگی در نماهای شهری شده است. هر چند نمونه های بی نظیر ساختمان ایرانی در حال حاضر وجود دارد به طور مثال خانه ی شریفی ها که ساختمانی هفت طبقه با سه بلوک چرخان است که ۹۰ درجه می چرخد.

  • بسیاری از افراد علاقمند به کارهای فنی هستند و ترجیح می دهند برخی از پروژه های خانگی و ساخت لوازم مختلف را به تنهایی انجام …
  • هنر معماری برای به وجود آوردن محیط فیزیکی که مردم در آن زندگی می کنند شناخته شده است.
  • از آنجا که فرسودگی تحصیلی موجب می‌شود فرایند یادگیری روندی نزولی طی کند، کاهش آن مورد توجه محیط‌های آکادمیک خواهد بود.
  • مقدمه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی و نیز تخصصی تر شدن مشاغل، به ابزارآلات گوناگون و پیشرفته تری نیاز می باشد.

تشخیص سبک معماری بیزانس یا روم شرقی آسان‌تر از بقیه سبک‌هاست. اگر بنایی دیدید که گنبدهای فراوانی دارد و به جزئیات بسیار توجه شده و تجملات فراوانی هم در جزئیاتش به کار رفته است، شک نکنید سبک معماری آن بنا، معماری روم شرقی است. لویی سالیوان پدر معماری مدرن یکی دیگر از افراد مشهور در این سبک معماری می‌باشد. برنامه اسکانِ بشرِ ملل متحد (هبیتات) در سال 2009 بر آن شد که مجموعه گزارش‌هایی را درمورد وضعیت سکونتگاه‌های بشری و برنامه‌ریزی شهری در آن‌ها تهیه کند. فصل سوم این گزارش مروری است کلی بر تاریخچه برنامه‌ریزیِ شهری در کشورهای بلوک شرق.

اگرچه دنیایی که منجر به رشد و پرورش معماری مدرن شد تغییرات فراوانی کرده است. معماری‌ مدرن پاکیزگی، ‌کارکردگرایی و سادگی را در طراحی نمای خانه ترویج داده است. یکی از ویژگی‌های مهم معماری‌ مدرن سادگی در طراحی و فرم است که بیشتر ‌برروی نمای بیرونی به عنوان یک فضای کل تمرکز دارد. حضور ساختمان بر روی زمین از ویژگی‌های طبیعی پروژه معماری است که به شکل نقطه‌ی آغاز برای مرتبط ساختن نمای درون و برون استفاده شده است. به ترتیب بهره‌جویی از بتن و شیشه هم وارد میدان توسعه معماری مدرن گردید.

شاید چرخ سنباده اولین ابزاری باشد که باید مهارت کار با آن را آموخت. چه قصد انجام کارهای سبک خانگی مانند نصب تابلو و آیینه را داشته باشید و چه به کارهای تخصصی‌تر علاقه‌مند باشید؛ در اختیار داشتن دریل … با رونق یافتن استفاده از وسایل چوبی تزئینی، ساخت انواع جاشمعی بین علاقه‌مندان این حوزه بیشتر از پیش شده است. آموزش ساخت استند یا زیر مانیتوری DIY در خانه امروزه اکثر افراد مدت زمان طولانی را جلوی مانیتور به سر می‌برند. آیا تاکنون اسم فرز همه‌کاره به گوشتان خورده است؟ می‌دانید فرز همه‌کاره چیست و چه ویژگی‌ها و کاربردهایی دارد؟ فرز همه‌‌کاره ابزار قدرتمندی است و از …

تنوره‌ی دیو ساخته‌ی کیانوش عیاری

ساختن سازه‌های به سبک معماری مدرن بعد از جنگ جهانی دوم بیشتر شد. مدرسه باوهاوس از آثار معماری مدرن توسط والتر گروپیوس در سال ۱۹۱۹ طراحی و ساخته شد. همین امر تولد پنجره‌هایی بزرگ و سرتاسری با هدف تامین هرچه بیشتر نور را به دنبال داشت که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های سبک معماری مدرن به شمار می‌رود. دیگر معماران پیرو سبک معماری مدرن تا حد زیادی تحت تاثیر لویی سالیوان قرار گرفته‌اند. اگر هم تجربه نداشته باشید ممکن است نیاز باشد مدت چند ماه در کارگاه ها یا شرکت های معماری و دفاتر فنی به صورت کارآموزی مشغول به کار شوید. تسلط در ابزار های طراحی معماری مانند اسکچاپ، رِویت، اتوکد و … می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب شما داشته باشد.

سبک معماری رنسانس را چگونه تشخیص بدهیم؟

یک ساختمان ایده آل دارای ۳ مشخصه اصلی است ؛ ایستایی، کارایی و زیبایی؛ یک معمار ایده آل هم باید با فعالیت خود را در راستا این سه اصل پیش ببرد. در واقع فضا باید نیازهای مادی و غیرمادی انسانی را جوابگو باشد و خلق کردن فضایی که الهام دهنده آرامش، شادمانی، عبودیت، وحدت و احترام باشد بسیار حائز اهمیت می‌باشد . پیستوله برقی یا به عبارتی دیگر پیستوله رنگ پاش برقی یک تکنیک نوین و کاربردی برای رنگ پاشی بر انواع سطوح است. مترهای دستی ابزاری کوچک و ساده اما مهم و پرکاربرد هستند که انواع مختلفی دارند.

کیفیت برش سنگ‌ها از مهمترین عواملی است که می‌تواند نقش … معماري بیان ارزشها است، شیوه ساخت و ساز ما تجلی سبک زندگی ماست. رنگ زندگی است زیرا جهان بدون رنگ برای ما مرده جلوه می‌کند، رنگ‌ها ایده آغازین و ثمره نور اصلی بدون رنگ هستند و مقابل آن‌ها تاریکی بدون رنگ است. نور اولین پدیده در جهان است از طریق رنگ‌ها روح و طبیعت زنده جهان را برای ما آشکار می‌سازد. عمده پیمان‌های معماری مربوط به ساختمان‌های صومعه‌ها و کلیساها بود. از سده ۹ میلادی به بعد، حرکت روحانیون و تجار باعث گسترش دانش معماری در سراسر اروپا شد، و در نتیجه آن سبک‌های پان-اروپایی رمانسک و گوتیک شکل گرفت.

درآمد خدمات مهندسین طراحی و نظارت مجله خبری معماری به صورت پروژه‌ای و بر حسب مترمربع زیربنای کل محاسبه و پرداخت می‌شود و در شهرهای مختلف متفاوت است. تعداد پروژه‌هایی که به دست هر مهندس معمار دارای پروانه اشتغال می‌رسد نیز به نسبت شهری که فعالیت می‌کند متفاوت است. کاربری و مساحت پروژه نیز بر دریافتی تاثیرگذار است و اگر کاربری ساختمان، شهری و عمومی باشد، حق‌الزحمه بالاتری به نسبت ساختمان‌های مسکونی دارد. سبک معماری رومی‌وار مربوط به قرون وسطاست که عموما بناهایی که با استفاده از این سبک معماری طراحی شده‌اند، ساده، بسیار سنگین و همچنین بسیار هم بزرگ بوده‌اند.