معماری و ساختمان معمارنتسایت معماری وشهرسازی معاصرایران-دنیای معماری

حجم بالای دانش میان رشته ای و تخصص های غیرمرتبط با معماری در ساختمان ها و مجموعه های صنعتی، نقش معمار، عوامل مؤثر و روش طراحی آن ها را برای معماران با چالشی جدی مواجه ساخته است. محدوده مورد مطالعه در این تحقیق، ساختمان های صنعتی به همراه عوامل و موضوعات مطرح در طراحی آن ها می باشد. در قسمت نخست، پس از بررسی تعاریف و جمع آوری اطلاعات در حوزه نظری و ادبیات تحقیق، روش های طراحی معماری، موضوعات و عوامل اثرگذار در طراحی ساختمان های صنعتی، مورد بررسی قرار گرفته است. براساس نتایج پژوهش، با مقایسه روش های طراحی در ارتباط با عوامل اثرگذار در طراحی معماری این ساختمان ها، روش های طراحی نظام مند و منطقی-مرکب روش های مطلوب تری جهت طراحی ارزیابی گردیده اند. بازسازی و تعمیر ساختمان در گروه معماری معتمد و همکاران توسط مهندسین طراحی معماری، ناظر و اجرای ساختمان و دکورسازان فوق حرفه ای انجام می شود.

در طول این مرحله، ما اطلاعات اضافی مورد نیاز برای دریافت مجوز ساختمان را به اسناد ساخت و ساز اضافه می کنیم. این اطلاعاتی است که برای نشان دادن مطابقت پروژه با کدهای کاربری زمین، ساختمان و انرژی قابل اجرا، و سایر دستورالعمل ها و مقررات قابل اجرا مورد نیاز توسط شهر یا حوزه قضایی صادرکننده مجوز لازم است. ما این نقشه‌ها را همراه با فرم‌های مختلف مورد نیاز برای درخواست مجوز به بازبینی‌کننده طرح‌های محلی ارسال می‌کنیم، پیشرفت را در طول دوره بررسی نظارت می‌کنیم و اطلاعات یا توضیحات اضافی را در صورت درخواست ارائه می‌کنیم. هدف ما این است که پروژه شما را تا حد امکان سریع و بدون دردسر به پایان برسانیم، اما طول و هزینه این مرحله بسته به حوزه قضایی، پیچیدگی پروژه، و هر منطقه تاریخی خاص یا فرآیند بررسی طراحی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. ین مرحله معمولا زمانی است که مشتریان ما احساس می کنند پروژه به مرحله اجرا در می آید و امکان دیدن خود در فضای جدید وجود دارد.

به عنوان مثال، زمانی سبک گوتیک کانسپ قیاسی طراحان معمار برای ساخت دانشگاه‌ها و کلیساها بود. صحبت کردن در مورد نرم افزارهای معماری بدون اشاره به Revit تقریباً غیرممکن است. Revit به عنوان یکی از غول های صنعت معماری، به کاربران اجازه می دهد تا طرح ها و نقشه های ساختمانی ۲ بعدی، مدل های سه بعدی و رندر ارائه دهند. Revit با تمرکز بر روی مدل های کامل و یکپارچه، به کاربران این امکان را می دهد که به صورت سه بعدی و چهار بعدی در ساختارهای خارجی و داخلی طراحی کنند. مرحله توسعه طراحی، طرح ها و نتایج فاز اول را یک قدم جلوتر می برد. در این مرحله، طراح معماری طرح انتخاب شده توسط کارفرما را نهایی می کند و شروع به کار بر روی جزئیات کلی و ساختاری ساختمان (بنا)، مانند قرارگیری درها و پنجره ها و مصالح مورد استفاده می کند.

  • البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند.
  • ایجاد فنون معماری به نحوی که به بهترین شکل با نیازهای مشتری مطابقت داشته باشد.
  • نام این شهر با گذراندن فیلتر های مختلفی مانند نه شرقی بودن و نه غربی بودن…
  • 4- معمار طراحی این نوع معمار روی طراحی و ساختار کلی ساختمان کار می کند.

موزه گوگنهایم بیلبائو و موزه فرهنگ پاپ در سیاتل از مهمترین بناهایی هستند که به این سبک ساخته شده اند. کلیسای جامع فلورانس، موزه لوور پاریس و کلیسای سن پیتر در رم از مهم ترین بناها به سبک رنسانس هستند. پیشنهاد می‌شود قبل از شروع فرآیند طراحی، طرح‌های مشابه با کار خود را بررسی کنید و از تجربیات مهندسان دیگر استفاده کنید. مکان، کمیت و نوع روشنایی پارکینگ به‌ دقت مورد مطالعه قرار گیرد تا نور کافی برای کاربران پارکینگ فراهم شود.

سعی ما در خلق آثاری شاخص و با کیفیت بوده است و همواره از بزرگترین تا کوچکترین پروژه های خود تلاش برای بهتر بودن اثر نموده ایم. نمونه های بسیاری در مجموعه پروژه های ما در دسته پروژه های شاخص هستند. ما به جرات می توانیم مجموعه مان را متخصص در طراحی معماری ساختمان های اداری و مسکونی معرفی کنیم. همچنین مفتخریم به تخصص تیم همکاران حرفه ای خود در طراحی معماری و اجرای کارخانه ها و مجموعه های صنعتی و ویلای لوکس. در صفحات سایت با سایر فعالیت های این مجموعه خصوصا در بخش های تخصصی طراحی و نمونه کارهای اجرا شده تیم معماری و اجرا آشنا خواهید شد. پروژه های طراحی معماری و اجرای ویلاهای لوکس و مدرن در مناطق مختلف کشور توسط گروه معماری معتمد و همکاران انجام شده است.

(طراحی شده توسط موج جدید معماری)

ارائه مشاوره و طراحی فضاهای خاص نظیر آلاچیق‌ها، مسترها، سرویس‌ها، سونا، استخر و… کاخ ورسای در فرانسه، فواره تروی در رم و کلیسای جامع سنت پل در لندن نمونه هایی از این نوع سبک معماری هستند. از مشخصات این سبک فضاهای منحنی و استفاده از تزیینات بسیار زیاد و خیر کننده، نقاشی هایی که بر روی سقف کشیده می شد و بهره بردن از نور و نورپردازی به شکلی نمایشی می باشد. نگرش کانسپت ذاتی بر این عقیده استوار است که هر معمار باید خلاقیت‌های ذهنی و ذهنیت خاص خود خلق کند. یک مثال از کانسپت ذاتی، آثار جان پورتمن است در خلق هتل‌های مربع شکل با فضای دراماتیک هستند.

در این مرحله، ما فرآیند ترجمه برنامه را به یک طراحی ساختمان کارآمد آغاز می کنیم. زمان آزمایش گزینه ها و دریافت یک ایده کلی از ظاهر و احساس است. پلان و شکل پروژه شروع به شکل گیری می کند، اما جزئیات در مورد مواد وسایر بخش ها بعداً مجله خبری معماری مشخص می شود. مرحله طراحی شماتیک شامل جلسات متعددی است که در آن ایده‌هایی را با استفاده از تصاویر پروژه‌های دیگر، طرح‌های دستی و مدل‌ها برای کمک به تجسم اندازه، شکل و رابطه فضاها با یکدیگر به مشتریان خود ارائه می‌کنیم.

انواع سبک های معماری

دیوارهای شیشه ای اجازه می دهد تا هردوی این فضاها به تراس بازشوند. هر دوطبقه این بنا دارای یک طرح سیال هستند که دارای بخش هایی با طرح باز و اتاق هایی هستند که فقط تا حدی محصورشده اند. تابستان های خشک شهر و زمستان های برفی آن همچنین باعث شد استودیوی محلی نکست آفیس خانه ای را با غلاف های چوبی چرخنده طراحی کند که بتواند در ماه های گرم تابستان به سمت خیابان باز شود و در زمستان به حالت قبل برگردد. این پل دارای یک سازه خرپایی بزرگ از استیل و فولادی است که به آن ظاهری سنگین در خط افق می دهد. ستون های چند شاخه، به گونه ای طراحی شده اند که مانند درختان هستند و تکیه گاهی برای سازه می باشند. همچنین این آجرکاری موج گونه دسترسی به سطوح بالایی ساختمان، جایی که ورودی بخش اداری است را فراهم می کند.

در طبقه بالا، نورگیرها در بعضی از اتاق های خواب نیز وجود دارد، اما برای ایجاد حریم خصوصی برای ساکنان با شیشه های مات پوشیده شده است. این خانه در اصفهان به جای نورگیر و کرکره، دارای پنجره های پوشیده از همان تخته های چوبی است که بقیه خانه را می پوشانند و باعث می شوند که بازشوها وقتی که بسته هستند، تقریباً نامرئی باشند. اکثر فضاهای نشیمن، در طبقه همکف قرار دارند، یک سالن در یک بخش و فضای ناهارخوری در طرف دیگر قرارگرفته اند.