معماران KPMB از “پردیس عمودی” در دانشگاه بوستون پرده برداری کردند


استودیوی کانادایی KPMB Architects یک ساختمان پردیس را در بوستون با مجموعه ای از جلدهای کنسولی تکمیل کرده است که بزرگترین “ساختمان بدون فسیل” در شهر است.

معماران KPMB مرکز مح،ات و علوم داده دانشگاه بوستون را به ارتفاع 305 فوت (92 متر) روی رودخانه چار، طراحی کرد. مجموعه‌ای از حجم‌ها به‌صورت کج روی هم چیده شده‌اند، به‌طوری که روی تمام طرف‌های سازه 19 طبقه قرار می‌گیرد.

برج انباشته در دانشگاه بوستون
معماران KPMB ساختاری را برای دانشگاه بوستون طراحی ،د

“[It is] دانشگاه بوستون گفت که بزرگترین ساختمان پایدار با سوخت فسیلی در بوستون است.این). پردیس عمودی به طور جسورانه بر روی سواحل رودخانه چار، بالا می رود و به طور چشمگیری خط افق بوستون را تغییر می دهد.

در پایه، یک سکوی چهار طبقه بلند در امتداد رودخانه کشیده شده و به ،وان یک «ایوان شهری» عمل می کند. جایی که تریبون به پلکان مرکزی منتهی می شود که دسترسی به برج را فراهم می کند، یک آتریوم هشت طبقه گنجانده شده است.

KPMB ساختمان علوم کامپیوتر دانشگاه بوستون از خیابان
دارای یک سری کنسول است

مشخصه نما هم با طاقچه ها و هم مجموعه ای از لوورهای مورب است که مطابق با نور خورشید قرار گرفته اند و در بالای دیوار پرده ای سه جداره که سازه را می پوشاند قرار گرفته اند.

کنسول ها مجموعه ای از هشت تراس سبز را ایجاد می کنند که فضای بیرونی را برای ،نان و همچنین نگهداری آب باران فراهم می کند.

مرکز مح،ات و علوم داده دانشگاه بوستون از خیابان
سکو در امتداد رودخانه کشیده شده است

فضای داخل سازه بر اساس رشته تحصیلی ت،یم بندی شده است.

این دانشگاه می‌گوید: «این مرکز به‌،وان محله‌های دانشگاهی صعودی با طبقات پایین به ریاضی و آمار، طبقات می، برای علوم رایانه و طبقات بالا برای کارهای بین‌رشته‌ای و فضای عمومی طراحی شده است.»

ع، معماری مرکز مح،ات و علوم داده دانشگاه بوستون از خیابان
نما دارای یک سری لوورهای مورب است

فضاهای داخلی شامل 12 ک، درس، دو آزمایشگاه کامپیوتر برای تسهیل کار گروه علوم کامپیوتر و همچنین یک کافه در طبقه همکف است. فضای داخلی هنوز به طور کامل عکاسی نشده است، از پنجره های کف تا سقف بهره می برد و شامل تخته های سفید ادغام شده در ساختار است.

در بالای سازه یک غرفه و فضای رویداد وجود دارد.

بخش نمای ساختمان دانشگاه KPMB بوستون
این سازه بر روی یک سیستم کنترل دمای زمین گرمایی اجرا می شود

به گفته این تیم، وضعیت عاری از فسیل ساختمان با استفاده از سیستم گرمایش زمین گرمایی حلقه بسته، پنل های خورشیدی و سیستم سایه بهینه ارائه شده توسط لوورها به دست آمد.

پمپ های حرارتی زمین گرمایی 300 تن ظرفیت گرمایش و سرمایش ساختمان را فراهم می کند و هیچ خط گازی وصل نشده است.

دنیس کارلبرگ، معاون توسعه پایدار BU، گفت: «محرک برای بهره وری انرژی تغییر از سوزاندن سوخت های فسیلی به استفاده از ظرفیت حرارتی زمین به ،وان خمیری برای گرمایش و سرمایش را امکان پذیر کرد.

این ساختمان نمونه‌ای قدرتمند برای خود و دیگران برای ساختن آینده‌ای بدون کربن است.»

سیمان پرتلند و فولاد برای این سازه استفاده شد و تیم گفت که سازه با روش‌های “بهینه” ساختمان و “منبع فولاد از کم‌تاثیرترین سایت‌های تولیدی” به کاهش شش درصدی کربن تجسم یافته دست یافته است.

به گفته این دانشگاه، کاهش کربن نیز با مشارکت با یک مزرعه بادی در داکوتای ج،ی به دست آمد.

این مزرعه بادی انتشار کربن دانشگاه را تا 53 درصد کاهش می دهد و دانشگاه بوستون را به هدف بی طرفی کربن تا سال 2040 نزدیک می کند.

نمای لابی ساختمان علوم مح،اتی BU
یک دهلیز مرکزی به هشت طبقه می رسد

KPMB Architects در سال 1987 در تورنتو تأسیس شد. اخیراً استودیو برنامه‌های خود را برای تبدیل یک فرودگاه در تورنتو به یک شهر هوشمند اعلام کرد.

پروژه های دیگر در بوستون شامل اعلامیه اخیر استودیوی معماری NBBJ برای قرار دادن یک ساختمان بلند در بالای ساختمان نمادین وحشیانه هرلی است که توسط معمار پل رو،ف در دهه 1970 طراحی شده است.

عکاسی توسط تام آربان.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/13/kpmb-boston-university-cantilevered-science-center/