معماران کلمنتاین بلیکمور انبارها را به خانه های تعطیلات تبدیل می کند


استودیوی کلمنتین بلیکمور معماران مستقر در لندن، مجموعه‌ای از ساختمان‌های کشاورزی متروکه قرن نوزدهمی را در دورست بازسازی کرده است تا خانه‌های تعطیلات Wraxall Yard را ایجاد کند.

مجموعه Wraxall Yard که دارای یک فضای اجتماعی و یک کارگاه نیز می باشد، بخشی از یک پروژه گسترده تر توسط صاحبان سایت برای دسترسی جه، به چشم انداز و افزایش تنوع زیستی منطقه است.

این خانه‌های تعطیلات که از انبارهای سنگی و آجری قرن نوزدهمی ساخته شده‌اند، طراحی شده‌اند معماران کلمنتاین بلیکمور برای منع، ، خصوصیات کشاورزی سایت.

خانه های تعطیلات Wraxall Yard توسط معماران کلمنتاین بلیکمور
معماران کلمنتاین بلیکمور مجموعه ای از انبارهای قرن نوزدهمی را تغییر کاربری داده است

کلمنتاین بلیکمور، مدیر استودیو به Dezeen گفت: «ساختمان‌های موجود کاملاً متروک و در آستانه فروپاشی بودند، با پوسیدگی قابل توجهی در سقف‌های چوبی و دیوارهای سنگی در حال فروریختن.»

“جاه طلبی این بود که ساختمان ها را به گونه ای بازسازی و نوسازی کنیم که امکان استفاده کاملاً جدید را فراهم کند، اما ویژگی کشاورزی سایت موجود را حفظ کند و اکولوژی و تنوع زیستی آن را افزایش دهد.”

محل اقامت از طریق یک مسیر منحنی قابل دسترسی است که از طریق یک گذرگاه سرپوشیده در یک انبار می گذرد و قبل از اینکه به حیاط کاشته شده منتهی شود، با شیب ملایم برای دسترسی کاربران ویلچر به آن دسترسی پیدا می کند.

انبار تبدیل شده در غرب دورست
ساختمان های کشاورزی قدیمی اکنون دارای خانه های تعطیلات هستند

یک پیاده‌روی که از این فضای محصور امتداد می‌یابد، به چشم‌انداز اطراف منتهی می‌شود که تنها با گونه‌های بومی کاشته شده است.

پنج خانه تعطیلات در اطراف حیاط Wraxall Yard چیده شده‌اند، با اتاق‌هایی که در یک سطح گسترده شده‌اند و دایره‌های چرخشی سخاوتمندانه برای گردش در دسترس هستند.

نمای بیرونی انبار آجری قرن نوزدهمی
دسترسی به محل اقامت از طریق یک مسیر منحنی امکان پذیر است

هر کلبه دارای یک حمام، آشپزخانه و فضای ناهارخوری، همراه با یک یا دو اتاق خواب است.

فضای داخلی به گونه‌ای طراحی شده است که به جای بالینی، احساس راحتی داشته باشد، با ویژگی‌هایی که مهمان، با اشکال مختلف معلولیت را در خود جای می‌دهد.

داخلی خانه تعطیلات Wraxall Yard
فضای داخلی به گونه ای طراحی شده بود که احساس خانه بودن داشته باشید

«در حالی که بسیاری از ویژگی‌های در دسترس از استفاده از ویلچر پشتیب، می‌کنند، مانند اتاق‌های حمام با دسته‌های دستگیره و آشپزخانه‌هایی با میز کار قابل تنظیم ارتفاع و سینک کم عمق و عایق‌شده به طوری که میهمانان بتوانند بدون خطر سوختن پاهای خود از زیر آن سر بخورند، ما همچنین می‌خواستیم این کار را ارائه دهیم. بلیکمور گفت: برای سایر اشکال ناتو،، از جمله اختلالات بینایی و شنوایی.

“رنگ تمام دستگیره های درها به شدت با مواد اطراف تضاد دارد، به ،وان مثال، و هشدارهای آتش ،زان را می توان در صورت درخواست ارائه کرد. ما سخت تلاش کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که تمام ویژگی های قابل دسترس به دقت مشخص شده و جزئیات به خوبی در طراحی کلی ادغام شده اند و تا جایی که ممکن است جذاب و ظریف باشد.»

اتاق‌های خواب هر کدام دارای تخت‌هایی با مشخصات و ارتفاع قابل تنظیم هستند، در حالی که یک اتاق خواب از طریق مسیری در امتداد پایین یک ،پا چوبی در معرض دید، به حمام اختصاصی دسترسی دارد. این سیستم از یک موتور قابل جدا شدن استفاده می کند که باعث می شود در زم، که استفاده نمی شود به سختی قابل مشاهده باشد.

ویژگی‌های قابل دسترس در آشپزخانه‌ها و حمام‌های Wraxall Yard شامل سینک‌هایی با دستگیره‌های یکپارچه و میزهای کار قابل تنظیم است که فضای کافی برای نشستن ویلچر در زیر آن فراهم می‌کند.

فضای اجتماعی پوشیده از چوب توسط معماران کلمنتاین بلیکمور
همچنین یک کارگاه و یک فضای اجتماعی وجود دارد. ع، از اما لوئیس است

از سمت ج، حیاط امتداد یافته بود، سایر ساختمان های این سایت به کارگاه و فضای اجتماعی تبدیل شدند. فضای داخلی با چوب پوشانده شده است تا منع، کننده معماری انبار بازسازی شده هلندی باشد که در مقابل فضاها قرار دارد.

یک حیاط مزرعه باز که با این اتاق ها و یک لبه بلوک اقامتی محدود شده است، هم به ،وان یک مرکز اجتماعی و هم فضایی عمل می کند که مهمانان تعطیلات می توانند با حیوانات مزرعه درگیر شوند.

کودکان در حال بازی در پیاده روی در Wraxall Yard
یک پیاده رو با کاشت احاطه شده است. ع، از اما لوئیس است

از زمان افتتاح، فضای جامعه میزبان رویدادهایی برای افراد محلی بوده است، در حالی که خانه های تعطیلات در طول سال آینده برای پذیرایی از تعطیلات حمایت شده برای افراد محلی دارای معلولیت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

دیگر ساختمان‌های قابل دسترس در Dezeen شامل خانه‌ای با صندلی چرخدار در آرژانتین و خانه‌ای برای کاربر ویلچر در همپشایر است.

عکاسی توسط لورنزو زندری مگر اینکه خلاف آن ذکر شود.


اعتبار پروژه:

معمار: معماران کلمنتاین بلیکمور
مشتری:
Wraxall Yard CIC
مهندس سازه:
کارگاه سازه
مهندس خدمات:
ریچی + ،ین
طراح فضای سبز:
باغ جمعی
طراح زهکشی زیر زمین:
Genever & Partners
نقشه بردار کمیت:
مشاوران املاک تراز کنید
مشاور دسترسی:
مرکز محیط های در دسترس
طراح داخلی:
معماران کلمنتاین بلیکمور
مسیریابی:
استودیو اسمیتز
پیمانکار اصلی:
سازنده چوب سنگی


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/06/wraxall-yard-،liday-،mes-clementine-blakemore/