معروف ترین مجتمع مسکونی جهان و ایران با معماری متفاوت تقلب دات کام-دنیای معماری

بررسی ابعاد مختلف معماری و چیدمان و ویژگی های خاص معماری مجتمع مسکونی از جمله بخش های مهم این فایل به شمار می رود. در این فایل سه مجتمع مسکونی که معمار هر سه آنها ایرانی هستند بررسی شده است. این مجتمع مسکونی دارای 4 واحد در هر طبقه است و مجموعا 220 پارکینگ نیز در آن تعبیه شده است.

  • ساختمان سن کلارنس شهر سیدنی هم یکی از همین دست پروژه ها می باشد که در عین حفظ و بقای خلوص معماری کلاسیک خود با نمای قوس دار و طاق های بلند، هویتی ارگانیک را به خود پیوند داده است.
  • بخاطر کنترل ترافیک منطقه این اتوبان یکی از مزیت های این مجتمع می باشد.
  • موقعیت ساختمان مسکونی Belvedere در محله ای با ساختمان های سازمانی 4 طبقه از دوران پساجنگ واقع شده است که با توجه به طراحی و ارتفاعی که نسبت به ساختمان های اطراف خود دارد، نقطه شاخص منطقه محسوب می شود.
  • شیب های بیش از ۱۰/۱ در هنگام یخبندان خطرناکند و شیب های بیش از ۱۷/۱ استفاده از معبر را برای وسایل نقلیه خدماتی چون وانت، مینی بوس، اتوبوس و کامیون دشوار و گاه غیر ممکن می سازد.

مجموعه ورزشی آبی شامل استخر ، سونای خشگ ، سونای بخار و جکوزی در طبقات مشاعات حاضر است. سبک معماری این بنا مدرن بوده و در کنار طراحی زیبا امکانات رفاهی متنوعی را ارایه می دهد. 5 الهیه در 9 طبقه احداث شده است و 6 طبقه آن مسکونی و 2 طبقه آن زیر زمین می باشد . وویلا، مشارکت در ساخت و اجاره ویلا درمنطقهشمیرانات تهرانمشغول به فعالیت می باشد. اگر قصد بازسازی منزل و یا خانه ی قدیمی خود را دارید بهتر است که قبل از گرفتن هر تصمیمی ابتدا با مراح …

شرکت معماری Arquitecnica مستقر در مادرید هنگام طراحی این طرح مسکن اجتماعی در پارلا، اسپانیا، با نگرانی های مشترک مرتبط با پروژه های توسعه ای از این نوع مواجه شد. معماران باید اندازه و هزینه هر آپارتمان و همچنین زمینی را که در اختیارشان بود در نظر می گرفتند و نتیجه این بلوک های رنگارنگ جذاب بود. طراحی متناسب با هدف مشخص شده است و – به لطف نمای سبز رنگ – به آرامی با منظره طبیعی اطراف ترکیب می شود. ساخت و ساز در سال 2006 آغاز شد و پروژه در سال 2010 به پایان رسید.

مجتمع مسکونی پیرامون

معرفی مجتمع های مسکونی پردیس در گروه واحد های مسکونی ویلایی از دستۀ مجتمع های مسکونی شخصی ساز ما را به گران ترین واحد های مسکونی در شهر جدید پردیس می رسانند که معمولا به صورت 3 طبقۀ تک واحدی با حیاط مشترک ساخته شده اند. معماری این مجتمع را ODA New York، بر عهده داشته و متراژ آن 7400 متر مربع است. این ساختمان با نام st street 251، در شهر نیویورک، سبکی پلکانی دارد که از نظر نما و کاربرد، پویایی بی نظیری در این سبک از طراحی قرار دارد. یکی دیگر از عناصر مهم و جالب توجه در طراحی این مجتمع مسکونی، فضای سبز آن است؛ همچنین یکی از عناصر بومی و محلی ای که در ارتباط مستقیم با این فضاهای سبز می باشد، تراس های این مجتمع مسکونی است! این تراس ها به کمک پل هایی چوبی از نمای ساختمان فاصله گرفته اند و به سبب نوع ارتباطشان با درختان کاشته شده در محوطه، بیشتر از تراس به خانه های درختی شباهت دارند.

نظر خود را ارسال نمایید.

این مجموعه چهار ساختمانی در حومه شهر که در سال 2007 تکمیل شد، شامل 130 آپارتمان مجزا است. در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس می توان گفت در حدود ۷۰% از واحد های آپارتمانی مسکونی در شهر جدید پردیس به صورت تعاونی ساز و حتی دارای سند تعاونی هستند. روزانه ده ها واحد از این آپارتمان ها در شهر پردیس خرید و فروش یا اجاره می شوند. در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس، یک مجتمع مسکونی ویلایی معمولا سه واحد آپارتمانی به صورت تک واحدی وجود دارند.

واحد های این مجتمع های مسکونی با توجه به موقعیت جغرافیایی، طبقه، هزینۀ انجام شده در مجتمع یا واحد مسکونی و همچنین ارزش زمین دارای قیمت های مختلفی هستند. طراحی برج مسکونی نوآورانه Belvedere (واژه ایتالیایی به معنی نمایش زیبا) یک کانسپ با تاثیرپذیری از الگوی چلیپایی است که با محدودیت های سایت، و تجزیه و تحلیل محله های شهر تعریف می شود. موقعیت ساختمان مسکونی Belvedere در محله ای با ساختمان های سازمانی 4 طبقه از دوران پساجنگ واقع شده است که با توجه به طراحی و ارتفاعی که نسبت به ساختمان های اطراف خود دارد، نقطه شاخص منطقه محسوب می شود. در ادامه این فایل پاورپوینت نمونه تطبیقی مجله خبری معماری، چند مجتمع در خارج از کشور از جمله آلمان نیز بررسی و تحلیل شده اند.