مجله تخصصی معماری و ساختمان نشریه معماری و ساختمان-دنیای معماری

به هر حال، معماری، و در نتیجه طراحی معماری، از عناصر و فرآیندها یا فازهای بسیاری تشکیل شده است. طراحی معماری رشته‌ای است که بر پوشش و رفع نیازها و خواسته‌ها، ایجاد فضاهای زندگی، با استفاده از ابزارهای خاص و به‌ویژه خلاقیت تمرکز دارد. بنابراین، علیرغم این باور عمومی که معماری تنها یک وظیفه فناورانه است، هدف ترکیب فن‌آوری و زیبایی‌شناختی است.

پس از یافتن ارزشهای زندگیمان در رابطه با خانه و محل کار که در افراد درون گرا و برون گرا می تواند کاملا متفاوت باشد ، باید به هدف گذاری برای تغییرات بپردازیم. همانطور که ملاحظه می فرمایید علاوه بر ردیف نخست ، برای برآورده شدن سایر نیازها هم داشتن سرپناه مناسب ، لازم است. داشتن سر پناه که از چادر شروع شده و به ساختمانهای با شکوه می رسد ، در این مورد معماری مستقیما باید استانداردهای لازم را تامین کند . به واقع هر ابنیه و ساختمانی بر اساس آنچه که قرار است در آن واقع شود ساخته می شود و بر اساس کاربری آن طراحی ها و احداث بنا شکل می گیرد.

  • MMG Office خدمات تخصصی طراحی معماری و اجرای ساختمان ارائه می‌دهد.
  • علاوه بر این، آنها باید جنبه های اقتصادی ساختمان ها را هم در نظر بگیرند و مطمئن شوند که نیازهای افرادی که از این ساختمان ها استفاده می کنند را برآورده می کنند.
  • کلاسیک به معنای عالی ترین محصول فرهنگی می باشد که با ویژگی معینی مانند اعتدال، احتیاط، هماهنگی و توازن اجزا شناخته می شود.
  • این اصول به ایده‌های شما کمک می‌کند تا واقعی‌تر و کاربردی‌تر باشند.
  • این سبک با دوره باروک همزمان شد و بعد از معماری کلاسیک به وجود آمده است.

همچنین تحت تأثیر بسیاری از میادین عمومی شهر همدان قرار دارد که توسط بلوارهای بزرگ با یکدیگر در ارتباط هستند. ایجاد فنون معماری به نحوی که به بهترین شکل با نیازهای مشتری مطابقت داشته باشد. مهم نیست تک تک اعضای خانواده در خصوص مسکن یا تمامی کارکنان یک شرکت ارزش گذاری یکسانی داشته باشند. اما این مهم است که ارزشهای همه افراد خانواده یا آنهایی که با هم زیر یک سقف زندگی یا کار می کنند در تغییرات آتی در نظر گرفته شود.

صفر تا صد طراحی نقشه معماری

طراح معماری کانسپت اولیه را براساس اطلاعات جمع آوری شده مراحل قبلی شروع می کند. معمار در این مرحله بعدی عرصه بندی فضاها باید فضاهای عمومی و خصوصی، اداری و…. را تقسیم بندی کند و از محدوده قرار گیری آنها در پلان مطمئن می شود. مرحل بعدی شامل “طراحی فضا و حجم مجله خبری معماری ساختمان“، “ترسیم و ارائه مدارک و نقشه ها” می باشد. با تکمیل مستندات پروژه و انتخاب پیمانکار ، ساخت و ساز آغاز می شود. از آنجایی که کار ساخت و ساز به خوبی در حال انجام است، کارفرما باید اطمینان حاصل کند که ساختمان مطابق با مشخصات طراحی ساخته شده است.

طراحی ساختمان مسکونی

در صورتیکه کافرما به دنبال یک برند طراحی باشد، ضریب بالاسری حتی به ضریب 20 هم خواهد رسید، این در حالی است که خدمات طراحی شاید در آن حالت حداکثر 2 یا 3 برابر شود، اما بواسطه برند مورد نظر کارفرما، هزینه کل بالا خواهد رفت. فرم یکی از مقوله‌های اساسی در معماری است که به جنبه‌های صوری اشاره دارد. آنچه را که معمار می‌خواهد در آفرینش فضا ابراز کند، در قالب فرم ارائه می‌دهد. وقتی که فضا به واسطۀ عناصر تشکیل دهندۀ فرم، حبس شده، محصور می‌شوند، شکل می‌گیرند و در نهایت سازماندهی می‌شوند، معماری به وجود می‌آید. به طور کلی، تبدیل ایده به فرم بسیار مهم است و هر قدر توانایی متخصص طراحی معماری در این زمینه بیشتر باشد، نتیجه کار ایده‌آل‌تر خواهد شد.

ضرورت تکنولوژی ساخت؛ واردات یا تولید؟

در بررسی‌های ژئوتکنیک، با بررسی خاک و گسل‌های منطقه، میزان استحکام و مقاومت زمین برای ساخت یک سازه تعیین می‌شود. در مورد پروژه‌های بزرگ، ممکن است آزمایش‌های مکانیک سنگ هم لازم شود و اصولی‌تر است که بررسی‌های زیست محیطی نیز انجام شود. ضوابط و شرایط اولیه جهت طراحی و ساخت بر اساس نتایج حاصل از بررسی‌های ژئوتکنیک و تلفیق آن با قوانین موجود، ضوابط فنی و همچنین نیازهای مورد نظر کارفرما نیز انجام می‌گیرد. دومین پروژه دفتر نکست آفیس در لیست ما خانه ای در لواسان است – منطقه ای ثروتمند با نام بورلی هیلز تهران. برای ایجاد یک فضای پناهگاه مانند در قسمت پشتی ساختمان، با یک ورودی تیز و تیز چشمگیر، شکل این سازه به گونه ای است که گویا از وسط به دونیم تقسیم شده است. معماران در واقع متخصصان دارای مجوزی هستند که در زمینه هنر و علم طراحی ساختمان آموزش دیده اند.