مجتمع مسکونی پارس جم-دنیای معماری

در طراحی تمام این موارد، با توجه به موارد خاص متوجه هر پروژه، قطعا تفاوت‌هایی لحاظ می‌شود که متناسب با آن مورد خاص است ولی اصول و مواردی را نیز در تمامی آن‌ها به صورت اشتراکی می‌توان پذیرفت و به عنوان مبنا معرفی کرد. موضوع پروژه مجتمع مسکونی دریا گوشه، طراحی آپارتمان های هم مساحت و در چهار طبقه، و مجموعا 8 واحد بود. این موضوع باعث می شد که ناچار طبقه همکف کاملا به پارکینگ اختصاص پیدا کند و به منظور تامین پارکینگ ها، پله های ارتباطی طبقات در منتهی الیه شمالی زمین جانمایی شد.

  • طراحی دریاچه در مرکز مجتمع طبیعت سبز را وارد زندگی ساکنین کرده است.
  • در اینجا با 8 پروژه مسکونی دنیا که مورد توجه معماران معروف بوده اند آشنا خواهیم شد.
  • مجتمع مسکونی باران پردیس در قالب 153 واحد مسکونی برای اقشار متوسط احداث می شود.
  • بدون آن که اهمیت این معبر ورودی با طراحی ویژه ای برای بیننده مشخص شده باشد، چنین به نظر می رسد که خیابان به طور ناگهانی به داخل منطقه مسکونی سقوط کرده است.
  • در ادامه برای طراحی مناسب معماری خانه های مسکونی بهتر است از افراد متخصص این حوزه استفاده کنید.

🔸دبیرخانه مسابقات قرآنی بهار در بهار در شهرک های مسکونی جم شروع به کار کرد. چالش اصلی پروژه این بود که زمان ارجاع کار به دفتر همستان، سازه و تاسیسات آن طراحی و اجرا شده بود. به‌عنوان نماد تعامل انسان شهرنشین با طبیعت، برای ساماندهی حجم موردتوجه قرار گرفت. در اینجا با 8 پروژه مسکونی دنیا که مورد توجه معماران معروف بوده اند آشنا خواهیم شد.

بررسی ابعاد مختلف معماری و چیدمان و ویژگی های خاص معماری مجتمع مسکونی از جمله بخش های مهم این فایل به شمار می رود. در این فایل سه مجتمع مسکونی که معمار هر سه آنها ایرانی هستند بررسی شده است. این مجتمع مسکونی دارای 4 واحد در هر طبقه است و مجموعا 220 پارکینگ نیز در آن تعبیه شده است.

مجتمع مسکونی آجودانیه در تهران که توسط دپارتمان طراحی گروه معماری زیوان طراحی شده است

این پروژه در سال 2007 تکمیل شد و دارای 56 آپارتمان ارزان قیمت است. ساخت مجتمع های مسکونی فاز ۱۱ پردیس به شرکت ترکیه ای کوزو واگذار شد. همۀ واحد های مسکونی موجود در فاز ۱۱ پردیس دارای یک نقشۀ واحد و یکسان با متراژ ۸۶ متر مربع و دارای 2 اتاق خواب هستند.

این مجموعه چهار ساختمانی در حومه شهر که در سال 2007 تکمیل شد، شامل 130 آپارتمان مجزا است. در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس می توان گفت در حدود ۷۰% از واحد های آپارتمانی مسکونی در شهر جدید پردیس به صورت تعاونی ساز و حتی دارای سند تعاونی هستند. روزانه ده ها واحد از این آپارتمان ها در شهر پردیس خرید و فروش یا اجاره می شوند. در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس، یک مجتمع مسکونی ویلایی معمولا سه واحد آپارتمانی به صورت تک واحدی وجود دارند.

پردیس فاز۲/ دارای سند تک‌برگ

شرکت معماری باهاراش از طرف گروه خانه های اکو سیستم دبی انتخاب شدند. وقتی خانه ای در شمال ایران را در ذهن متصور می شود، مفهوم فضای خانه، عموما و از دیر باز، از چهارچوب دیوارهای محیطی فراتر می رود و بخشی از طبیعت و فضای پیرامون را در بر می گیرد. شما میتوانید ما را در صفحات اجتماعی facebook و instagram دنبال نمایید.

تا یک مجتمع در لیوا واقع در از نواحی جنوبی امارات متحده ی عربی، طراحی کنند. در طرح توسعه ی جدید شهر بوردو که قصد راه اندازی ایستگاه جدید مترو دارند. با قرار گرفتن دو درخت در طرفین حریم ورودی، مقطع عرضی خیابان باریک تر شده مجله خبری معماری و در بیننده وضعیت دروازه را القا می کند. یک سایت مسکونی می بایست عاری از هر گونه ترافیک عبوری باشد. – وسیله ای برای مشاهده یک طرفه مراجعین به خانه، فضایی برای توقف و انتظار مراجعین به خانه که از درون خانه مرئی باشد.

ساختمان سن کلارنس شهر سیدنی هم یکی از همین دست پروژه ها می باشد که در عین حفظ و بقای خلوص معماری کلاسیک خود با نمای قوس دار و طاق های بلند، هویتی ارگانیک را به خود پیوند داده است. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتمع مسکونی پارس جم است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. در این مجتمع مسکونی، احساس بسته بودن فضا (که ویژگی رایج آپارتمان های امروزی به شمار می آید) با ارتقای کادربندی ها و دسترسی به نماها و مناظر دور دست، تا حد زیادی کاهش یافته است. حالا دیگر مردم با فراغ بال به تماشای مناظر شهری، زندگی روزمره ی رهگذران و حتی بلوک اطراف خود می پردازند. تعدادی از معماران بر این باورند که از هم گسستن و قطعه قطعه کردن یک توده ی ساختمانی می تواند راه را برای ایجاد چشم اندازهای بصری جدید هموار نماید!

واحد های این مجتمع های مسکونی با توجه به موقعیت جغرافیایی، طبقه، هزینۀ انجام شده در مجتمع یا واحد مسکونی و همچنین ارزش زمین دارای قیمت های مختلفی هستند. طراحی برج مسکونی نوآورانه Belvedere (واژه ایتالیایی به معنی نمایش زیبا) یک کانسپ با تاثیرپذیری از الگوی چلیپایی است که با محدودیت های سایت، و تجزیه و تحلیل محله های شهر تعریف می شود. موقعیت ساختمان مسکونی Belvedere در محله ای با ساختمان های سازمانی 4 طبقه از دوران پساجنگ واقع شده است که با توجه به طراحی و ارتفاعی که نسبت به ساختمان های اطراف خود دارد، نقطه شاخص منطقه محسوب می شود. در ادامه این فایل پاورپوینت نمونه تطبیقی مجتمع مسکونی، چند مجتمع در خارج از کشور از جمله آلمان نیز بررسی و تحلیل شده اند.