مجتمع مسکونی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-دنیای معماری

این گروه از معماران، ایجاد پیوستگی پایدار با محیط اطراف را نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای این کار معرفی می کنند. وجود درختی به ارتفاع بیش از یک طبقه در مجاورت نما، تعاملی جدید در همسایگی جداره ایجاد می‌کند، بدین ترتیب که وجود پوشش گیاهی در طبقه‌ پایین منجر به ایجاد حریم و منظری مناسب برای هردوطبقه می‌شود. قرارگیری توده‌ی سبز در حفره‌ها و پیش‌آمدگی‌های طبقات مختلف حجم و تأثیر متقابل منظر و حریم، برای اکثر واحدهای مسکونی، به‌ویژه برای طبقات بالایی، چشم‌اندازهای مناسبی پدید می‌آورد.

بیا پردیس اولین و بزرگترین پلتفرم تخصصی برای خرید و فروش املاک از جمله واحد های شخصی ساز، مسکن مهر، واحدهای تجاری، واحدهای ویلایی و زمین با کاربری های متفاوت در شهر پردیس است. مجتمع مسکونی شقایق پردیس توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس در سال 1389 به بهره برداری رسیده است. در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس در ابتدا به بررسی انواع مجتمع های مسکونی این شهر خواهیم پرداخت و در ادامه به ذکر ویژگی ها و موقعیت جغرافیایی برخی از این مجتمع ها می پردازیم.

  • این مجتمع مسکونی دارای طراحی جدید و متفاوتی نسبت به مجتمع های دیگر است.
  • به این ترتیب، امکان تشخیص رفتارهای مشکوک برای افراد ساکن فراهم می شود و مأموران انتظامی نیز کنترل بهتری خواهند داشت.
  • موقعت ورودی به یک منطقه مسکونی را می توان قابل مقایسه با آستانه در ورودی یک منزل مسکونی دانست.
  • بررسی نمونه‌های خوب موجود در سطح ملی و جهانی، به ما کمک می‌کند که در طراحی مجتمع‌های مسکونی دیدگاهمان را ارتقا داده و بتوانیم با تحلیل موارد موجود، به سمت بهترین‌ها قدم برداریم.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

این برج ها شامل 12 الی 31 طبقه است در سه فاز احداث گردیده است. معماری و طراحی این ساختمان را شرکت انترامبه در کلمبیا انجام داده است. این پروژه نزدیک به جنوب شرقی دره هواجاکو واقع در منطقه مسکونی شهرستان اسفرا واقع شده است.

تعداد طبقات

مجتمع مسکونی آقای جعفری واقع در شهر همدان در منطقه شهرک مدرس در زمینی به مساحت 240 مترمربع با موقعیت سه نبش قرار گرفته است. از امکانات این مجتمع مسکونی لوکس می توان به سینما سه بعدی، سالن اسکواش، استخر اشاره کرد. در قسمت دوم فایل یک مجتمع مسکونی در کشور اتریش بررسی شده است که معمار آن ایرانی می باشد. مجتمع مسکونی ویلاشهر نیز از دیگر مجتمع های مسکونی است که در این فایل تحلیل شده است. در این فایل دو مجتمع مسکونی در اصفهان و اهواز بطور کامل مورد تحلیل قرار گرفته است.

روابط عمومی و امور فرهنگی مجتمع مسکونی پارس جم

شامل تصاویر ماکت، موقعیت جغرافیایی، اطلاعات کلی برج یا مجتمع، پلان ها، تصاویر واقعی، فیلم های ویدئویی، تیزرهای تبلیغاتی در صورت وجود و … را به شکلی زیبا و مهندسی گردهم آورد تا خریداران از اقصی نقاط کشور به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. مسئولان طراحی این پروژه آرتور مجله خبری معماری امید آذری و جعفر لطف اللهی هستند و مجموعه باغ آپارتمان دولت با مساحت متر مربع در شمال تهران واقع شده‌است. این مجتمع در بوردو در فرانسه در زمینی به مساحت متر مربع احداث شده‌است. این طرح در راستای طرح توسعه شهری جدید بوردو، توسط سو فوجیموتو معمار مطرح ژاپنی طراحی شده‌است.

از این رو، در طراحی مناسب یک مجتمع مسکونی، خلق فضا با کیفیت‌های متفاوت، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشت و کیفیت‌های فضایی متنوع و مناسب، به ما در پیشبرد هدفمان کمک شایان توجهی می‌کنند. این برج در زمینی به مساحت نزدیک به ۵۵۰۰ متر مربع ساخته شد. این ساختمان دارای 10 طبقه واحد های مسکونی می باشد و 6 طبقه دفاتر اداری است و 2 طبقه واحد های تجاری دارد.