مجتمع مسکونی لوتوس مقصودبیک شرکت توسعه ساختمانی پارسیان-دنیای معماری

استودیوی معماری محلی Ripoll Tizon پروژه مسکونی Sa Pobla را در مایورکا، اسپانیا طراحی کرد تا هم از نظر سادگی یکپارچه باشد و هم با نیازهای تک تک ساکنان سازگار باشد. نتیجه؟ این مجتمع پیشانی سفید، که تقریباً بیشتر شبیه یک استراحتگاه تعطیلات است تا آن نوع مسکن عمومی که ما به آن عادت کرده ایم. این پروژه در سال 2012 تکمیل شد و جایزه اول را در بخش بهترین پروژه معماری مسکونی در جوایز معماری پلاس 2013 به دست آورد. علاوه بر این، این پروژه 19 واحدی فینالیست جوایز معماری FAD 2013 و دوازدهمین دوسالانه معماری و شهرسازی اسپانیا در سال 2013 بود. گروه مهندسی آیتیس با بهره گیری از متخصصین مجرب IT و کارشناسان املاک اقدام به طراحی سامانه اطلاع رسانی و فروش مجتمع های تجاری و برج های ایران با نام نموده است. در راه اندازی این سامانه سعی بر آن شده تا بتواند به عنوان مرجع جامع و کاملی از اطلاعات برج ها، مجتمع های تجاری، مسکونی و تفریحی و ..

  • فروشگاه، سینما، سالن اجتماعات، سالن ورزشی و … از جمله سایر امکانات این مجتمع به شمار می آیند.
  • این واحدهای مسکونی در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس دارای امکانات رفاهی و نمای نسبتا بهتری نسبت به واحد های آپارتمانی تعاونی ساز در شهر پردیس هستند.
  • تعداد بلوک های آن 42 بوده است که در قالب بلوک های سه، چهار و نه طبقه بنا نهاده شده اند.
  • این هدف از طریق قرار دادن ماهرانه یک فضای ساخته شده قابل توجه چون مسجد یا یک مجموعه فرهنگی و یا عنصری طبیعی چون درخت و یا مجموعه ای از درختان در انتهای معبر عملی می شود.
  • سایت این مجتمع مسکونی در شهر اصفهان واقع شده است و از نکات ویژه آن می توان به وجود دو کلیسا در قسمت های شرقی و شمالی آن اشاره کرد.

از دیگر نکات مهمه پلان این مجتمع مسکونی می توان به رعایت تناسب بین توده و فضا اشاره کرد. مجتمع مسکونی کوهساران پردیس در 8 طبقه و 135 واحد در فاز 11 شهر جدید پردیس در دست ساخت است. مجتمع های مسکونی مسکن مهر پردیس دستۀ سوم مجتمع های مسکونی این شهر هستند. این مجتمع های مسکونی در فاز های 5، 8، 9 و 11 شهر پردیس قرار دارند. دستۀ دیگر که هنوز برای سند اقدام نکرده اند و یا در حال اقدام برای اخذ سند ملکی خود هستند، سند تعاونی دارند.

تصاویر و موقعیت جغرافیایی مجتمع های مسکونی پردیس

دارای ۱۰۴ واحد مسکونی می باشد و واحدهای تجاری و مجموعه اداری نیز دارد. آنچه در زندگی داخل ساختمان های مسکونی روی می دهد در تضاد آشکاری با زندگی بیرونی قرار دارد آزادی هایی که مردم در دورهمی ها مهمانی ها و تجمع های فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی خود دارند در بیرون خانه محدودتر و ممنوع است. کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت سرمایه گذاری مسکن می باشد. طرح کلی نظام یک معابر در یک محله مسکونی نباید بدان حد پیچیده باشد که مراجعه کنندگان غیر ساکن، ناتوان از یافتن مسیر و جهت مورد نظر خود باشند. در یک محله مسکونی می توان تفکیک شبکه حرکت سواره از شبکه حرکت پیاده را مد نظر قرار داد.

مجتمع های مسکونی واقع در منطقۀ ۴ نیز در حال طی کردن روند واگذاری، تحویل کلید و سکونت هستند. مجتمع های مسکونی مناطق ۳ و ۲ و ۱ نیز به ترتیب بعد از زون ۴ در حال تحویل هستند یا تحویل داده شده اند. فضای سبز موجود در مجتمع‌های مسکونی حس پویایی و شادابی را به ساکنین القا می‌کند و همچنین فضایی برای تفریح ایجاد می‌نماید. فراهم آوردن فضای باز باکیفیت و ایجاد ترکیب زیباشناسی بین توده ساختمانی و فضای شهری، می‌تواند یکی از عوامل مؤثر بر رضایت افراد باشد. وجود فضای سبز در محوطه، سوپرمارکت، نانوایی، فضای بازی برای کودکان و چنانچه زمین وسعت زیادی داشته باشد می‌توان فضاهایی چون باشگاه و استخر خصوصی مخصوص به ساکنین طراحی نمود.

این موضوع کیفیت دسترسی اصلی به طبقات را نامطلوب می کرد چون بایستی از داخل پارکینگ این دسترسی تامین می شد. علاوه بر این به دلیل عقب نشینی از امتداد خیابان جنوبی که از ضوابط شهرداری این منطقه می باشد، فضای باقیمانده ی محوطه ی جنوبی بسیار محدود بود. مجتمع مسکونی بوکان در زمینی به مساحت ۸۸۲ متر مربع و با زیربنای کل ۶۱۰۰ متر مربع در منطقه زعفرانیه تهران در حال احداث می باشد. این مجتمع در ۱۱ طبقه (۶ طبقه مسکونی روی همکف و ۴ طبقه زیر زمین) این پروژه شامل ۶ واحد مسکونی (۵۲۰ متر مربع) و دارای ۳۵ واحد پارکینگ سندی می باشد. این پروژه که در سال 2010 تکمیل شد، توسط شورای شهر Courbevoie، که با سازمان مسکن اجتماعی Groupe 3F همکاری کرد تا یک مسابقه طراحی را آغاز کند و در نتیجه نقطه نهایی را در منطقه پر کند، سفارش داده شد. مجتمع مسکونی یاسمن شامل 86 واحد از جمله پروژه های شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس است که در 2 بلوک 7 طبقه ساخته شده است و در فاز 3 شهر پردیس قرار دارد.

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آوید شماره 2

برنامه ریزی طرح، سایت پلان، پلان واحد ها از جمله بخش های این فایل به شمار می رود. یکی از مهم ترین موضوعات در دنیای طراحی، طراحی مجتمع های مسکونی می باشد که در گروه معماری همستان اهمیت زیادی به آن داده شده است. طراحی مجتمع های مسکونی، از حساسیت های بسیار زیادی برخوردار است. هزینه های ساخت، المان دیگری است که هر طراح خبره ای باید بدان توجه کند و با توجه به قیمت متریال های موجود در بازار، زیباترین طرح را با صرف کمترین هزینه ممکن به ارمغان آورد. طراحی فضاهای عمومی پرده دوم از نمایش طراحی یک مجله خبری معماری می باشد جایی که اتصال بین نما و فضای داخلی رخ داده و بیننده را آماده دیدار از فضاهای اصلی داخلی می کند.

استفاده صحیح از رنگ ها، هماهنگی متریال ها، اکسسوری ها متناسب با فضا، نورپردازی، … از چالش های مهم طراحی این فضاها هستند. ناگفته نماند، طراحی اصولی و صحیح این فضاها پیش تر در طراحی صحیح پلان آغاز شده، در هماهنگی با طراحی نما رشد کرده و در طراحی داخلی به پختگی رسیده است. طبیعی است هر خانواده ای تجربه و برداشت خاص خود را از زندگی داشته و این سیر و تکامل، سلیقه متفاوتی را به ارمغان آورده است. طراحی هر واحد بر اساس سلائق مختلف و در عین حال حفظ هارمونی طراحی و ارتباط کل با جز اصلی ترین دغدغه طراحی خواهد بود. گروه معماری همستان افتخار دارد که ده ها پروژه مسکونی را با بالاترین کیفیت طراحی نموده و همواره اصول فوق را تمامی طرح های خویش لحاظ کرده است. با توجه به این موضوع بهتر است، توجه و تمرکز کافی به این مرحله داشته باشید.

روند طراحی مجتمع مسکونی

مجتمع مسکونی نسترن پردیس شامل 266 واحد است که توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن به بهره برداری رسیده است. مجتمع مسکونی یاس پردیس که در سال 1384 به بهره برداری رسیده است در خیابان یاس شهر پردیس قرار دارد و شامل 236 واحد مسکونی است. در کل باید گفت که اصطلاح ویلایی در شهر پردیس به مجتمع های مسکونی گفته می شود که دارای زمینی مجزا با حداکثر 3 طبقه تک واحدی هستند. این مجتمع های مسکونی بیشتر در مناطق چهار گانۀ شهر پردیس یعنی فاز های 1 تا 4 این شهر موجود هستند. به منظور ایجاد پرسپکتیو ها و مناظر مناسب در یک محله مسکونی، می توان منظر انتهای معبر را مسدود نمود. این هدف از طریق قرار دادن ماهرانه یک فضای ساخته شده قابل توجه چون مسجد یا یک مجموعه فرهنگی و یا عنصری طبیعی چون درخت و یا مجموعه ای از درختان در انتهای معبر عملی می شود.