مجتمع مسکونی سینا مهندسین مشاور عمارت خورشید-دنیای معماری

معرفی مجتمع های مسکونی پردیس در گروه واحد های مسکونی ویلایی از دستۀ مجتمع های مسکونی شخصی ساز ما را به گران ترین واحد های مسکونی در شهر جدید پردیس می رسانند که معمولا به صورت 3 طبقۀ تک واحدی با حیاط مشترک ساخته شده اند. معماری این مجتمع را ODA New York، بر عهده داشته و متراژ آن 7400 متر مربع است. این ساختمان با نام st street 251، در شهر نیویورک، سبکی پلکانی دارد که از نظر نما و کاربرد، پویایی بی نظیری در این سبک از طراحی قرار دارد. یکی دیگر از عناصر مهم و جالب توجه در طراحی این مجتمع مسکونی، فضای سبز آن است؛ همچنین یکی از عناصر بومی و محلی ای که در ارتباط مستقیم با این فضاهای سبز می باشد، تراس های این مجتمع مسکونی است! این تراس ها به کمک پل هایی چوبی از نمای ساختمان فاصله گرفته اند و به سبب نوع ارتباطشان با درختان کاشته شده در محوطه، بیشتر از تراس به خانه های درختی شباهت دارند.

مجتمع مسکونی آقای جعفری واقع در شهر همدان در منطقه شهرک مدرس در زمینی به مساحت 240 مترمربع با موقعیت سه نبش قرار گرفته است. از امکانات این مجتمع مسکونی لوکس می توان به سینما سه بعدی، سالن اسکواش، استخر اشاره کرد. در قسمت دوم فایل یک مجتمع مسکونی در کشور اتریش بررسی شده است که معمار آن ایرانی می باشد. مجتمع مسکونی ویلاشهر نیز از دیگر مجتمع های مسکونی است که در این فایل تحلیل شده است. در این فایل دو مجتمع مسکونی در اصفهان و اهواز بطور کامل مورد تحلیل قرار گرفته است.

  • بررسی ابعاد مختلف معماری و چیدمان و ویژگی های خاص معماری مجتمع مسکونی از جمله بخش های مهم این فایل به شمار می رود.
  • علاوه بر تمام این مزایا، ما می خواهیم به شما نوید این موضوع را بدهیم که از هم گسستن توده های ساخته شده، باعث افزایش نفوذپذیری بلوک های شهری خواهد شد.
  • برنامه ریزی طرح، سایت پلان، پلان واحد ها از جمله بخش های این فایل به شمار می رود.
  • آپارتمان های شخصی ساز ممکن است به صورت تک یا به شکل مجتمع های آپارتمانی باشند.
  • این مورد، اهمیت طراحی صحیح مسیرها در یک مجتمع مسکونی را خاطر نشان می‌کند، چه با محوطه‌ای بزرگ مواجه باشیم که خود گزینه‌ای جدا برای طراحی منظور می‌کند، چه بخواهیم در فضاهای داخلی به خلق مسیر بپردازیم.

این مجتمع در منطقه یک تهران و در خوش آب و هوا ترین نقشه این شهر بنا شده است. یکی از معروف ترین مجتمع های مسکونی که در شهر اصفهان واقع شده است، مجتمع مسکونی زیتون این شهر می باشد. مجتمع در خیابان رزمندگان اصفهان واقع شده است و طراحی و ساخت آن 2 سال بطور انجامیده است. مجتمع مسکونی شن زار در تهران و 40 کیلومتری جاده تهران – گرمسار واقع شده است. از جمله ویژگی های اصلی این مجتمع می توان به سادگی، رعایت تناسبات انسانی، تطابق ساختار کالبدی، رعایت سلسله مراتب و پرسپکتیوهای متفاوت اشاره کرد.

اخبار شهرکآرشیو

شرکت معماری Arquitecnica مستقر در مادرید هنگام طراحی این طرح مسکن اجتماعی در پارلا، اسپانیا، با نگرانی های مشترک مرتبط با پروژه های توسعه ای از این نوع مواجه شد. معماران باید اندازه و هزینه هر آپارتمان و همچنین زمینی را که در اختیارشان بود در نظر می گرفتند و نتیجه این بلوک های رنگارنگ جذاب بود. طراحی متناسب با هدف مشخص شده است و – به لطف نمای سبز رنگ – به آرامی با منظره طبیعی اطراف ترکیب می شود. ساخت و ساز در سال 2006 آغاز شد و پروژه در سال 2010 به پایان رسید.

تحلیل مجتمع های مسکونی ازنظر معماری

این مجموعه چهار ساختمانی در حومه شهر که در سال 2007 تکمیل شد، شامل 130 آپارتمان مجزا است. در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس می توان گفت در حدود ۷۰% از واحد های آپارتمانی مسکونی در شهر جدید پردیس به صورت تعاونی ساز و حتی دارای سند تعاونی هستند. روزانه ده ها واحد از این آپارتمان ها در شهر پردیس خرید و فروش یا اجاره می شوند. در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس، یک مجتمع مسکونی ویلایی معمولا سه واحد آپارتمانی به صورت تک واحدی وجود دارند.

تلاش و جدال برای اجرای عمارت خورشید در باغ شهر و محله ای آجری 400 دستگاه ( محله یزدی ها ) که امروزه دیگر نیست. شهری مدرن و ایرانی که به همت یک تاجر یزدی روند رو به رشد ی را پیش گرفته بود. مردی که با سرمایه و پشتکار خود پایه‌ی صنعت کشور را تقویت و منطقه‌ای ایجاد نمود که هنوز که هنوز است از طبیعت و صنعت آن سخن می گویند.

برج‌های مسکونی ترنج

مجموعه ورزشی آبی شامل استخر ، سونای خشگ ، سونای بخار و جکوزی در طبقات مشاعات حاضر است. سبک معماری این بنا مدرن بوده و در کنار طراحی زیبا امکانات رفاهی متنوعی را ارایه می دهد. 5 الهیه در 9 طبقه احداث شده است و 6 طبقه آن مسکونی مجله خبری معماری و 2 طبقه آن زیر زمین می باشد . وویلا، مشارکت در ساخت و اجاره ویلا درمنطقهشمیرانات تهرانمشغول به فعالیت می باشد. اگر قصد بازسازی منزل و یا خانه ی قدیمی خود را دارید بهتر است که قبل از گرفتن هر تصمیمی ابتدا با مراح …