مجتمع مسکونی آجودانیه زیوان طراحی مجتمع مسکونی در آجودانیه تهران-دنیای معماری

برای آشنایی بیشتر با حس و حال این مجموعه به عکس‌ها رجوع کنید. این طراحی‌ها می‌توانند در محوطه لحاظ شوند و یا در فضاهای داخلی. برای مثال برای برج‌های مجله خبری معماری ساحلی سرخرود و یا یک برج مسکونی در مازندران، می‌توان با داشتن یک لابی زیبا با یک کافی‌شاپ رو به دریا، بخشی از این نیاز را برآورده کرد.

  • فقط بالکن ها، ورودی ها و سایبان ها این مجموعه هستند که با مصالح و احجامی متفاوت به این ساختار منظم اضافه شده اند.
  • از آنجایی که دکوراسیون باشگاه بدنسازی در جلب توجه مراجعه کنندگان می تواند موثر واقع شود و یکی از معی …
  • این پروژه که در سال 2010 تکمیل شد، توسط شورای شهر Courbevoie، که با سازمان مسکن اجتماعی Groupe 3F همکاری کرد تا یک مسابقه طراحی را آغاز کند و در نتیجه نقطه نهایی را در منطقه پر کند، سفارش داده شد.
  • قرارگیری توده‌ی سبز در حفره‌ها و پیش‌آمدگی‌های طبقات مختلف حجم و تأثیر متقابل منظر و حریم، برای اکثر واحدهای مسکونی، به‌ویژه برای طبقات بالایی، چشم‌اندازهای مناسبی پدید می‌آورد.
  • از امکانات این مجتمع مسکونی لوکس می توان به سینما سه بعدی، سالن اسکواش، استخر اشاره کرد.
  • طرح معابر می بایست به نحوی باشد که انتخاب راهی میان بر از میان محله مسکونی را تشویق ننمایند.

ارگان ها، سازمان ها و شرکت های دولتی یا خصوصی با تشکیل تعاونی مسکن در سازمان های خود شان اقدام به خرید زمین و ساخت آن کرده اند. این گروه از مجتمع های مسکونی در بین مجتمع های مسکونی پردیس به مجتمع های ویلایی معروف هستند و استقلال و رفاه بیشتری نسبت به مجتمع های مسکونی دیگر در این شهر دارند. هر طبقه از این واحد های مسکونی معمولا متراژی بین 120 تا 200 متر مربع دارند. در اینجا به سراغ بهترین نمونه‌های موجود از مجتمع مسکونی می‌رویم که در هر یک رویکرد طراحی منحصر به فردی وجود داشته و در عین حال در تمام آن‌ها به مسئله مسکن و سکونت گزیدن به نحوی که در شان مطالبات انسانی باشد توجه شده‌است. بررسی نمونه‌های خوب موجود در سطح ملی و جهانی، به ما کمک می‌کند که در طراحی مجتمع‌های مسکونی دیدگاهمان را ارتقا داده و بتوانیم با تحلیل موارد موجود، به سمت بهترین‌ها قدم برداریم. عرصه‌بندی مناسب در اینجا به معنی در نظر گرفتن فضاهای با کیفیت خصوصی، نیمه خصوصی، نیمه عمومی و عمومی است.

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی ارغوان

از دیگر نکات مهمه پلان این مجتمع مسکونی می توان به رعایت تناسب بین توده و فضا اشاره کرد. مجتمع مسکونی کوهساران پردیس در 8 طبقه و 135 واحد در فاز 11 شهر جدید پردیس در دست ساخت است. مجتمع های مسکونی مسکن مهر پردیس دستۀ سوم مجتمع های مسکونی این شهر هستند. این مجتمع های مسکونی در فاز های 5، 8، 9 و 11 شهر پردیس قرار دارند. دستۀ دیگر که هنوز برای سند اقدام نکرده اند و یا در حال اقدام برای اخذ سند ملکی خود هستند، سند تعاونی دارند.

برج ققنوس

مجتمع های مسکونی واقع در منطقۀ ۴ نیز در حال طی کردن روند واگذاری، تحویل کلید و سکونت هستند. مجتمع های مسکونی مناطق ۳ و ۲ و ۱ نیز به ترتیب بعد از زون ۴ در حال تحویل هستند یا تحویل داده شده اند. فضای سبز موجود در مجتمع‌های مسکونی حس پویایی و شادابی را به ساکنین القا می‌کند و همچنین فضایی برای تفریح ایجاد می‌نماید. فراهم آوردن فضای باز باکیفیت و ایجاد ترکیب زیباشناسی بین توده ساختمانی و فضای شهری، می‌تواند یکی از عوامل مؤثر بر رضایت افراد باشد. وجود فضای سبز در محوطه، سوپرمارکت، نانوایی، فضای بازی برای کودکان و چنانچه زمین وسعت زیادی داشته باشد می‌توان فضاهایی چون باشگاه و استخر خصوصی مخصوص به ساکنین طراحی نمود.

امکانات

مسکن به عنوان محل آسایش، امنیت، استراحت و همچنین در تقابل با نیروهای جامعه (همسایگان، دسترسی ها، عوامل محیطی و …) ملزم به تامین یکسری نیازهای اساسی است. – کمتر شدن هزینه ها با توجه به تقسیم آنها بین تعداد خانوار بیشتر. ث) بهتراست که یک سرویس بهداشتی در نزدیکی درب ورودی خانه باشد. سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها نیازمند یک دریچه کوچک برای تهویه هوا هستند.

از جمله ویژگی های مجتمع مسکونی نیاوران می توان به محوطه سازی زیبا و نمای منحصر به فرد بنا اشاره کرد. مجتمع مسکونی باران پردیس در قالب 153 واحد مسکونی برای اقشار متوسط احداث می شود. این مجتمع مسکونی دارای طراحی جدید و متفاوتی نسبت به مجتمع های دیگر است. پ) آشپزخانه که یک فضای کاربردی می‌باشد، بهتر است مساحت قابل‌توجهی جهت حفظ مثلث کار و همچنین رعایت فاصله بین اجزای اصلی آن رعایت گردد؛ این عمل باعث می‌شود روند کار در آن سریع و راحت پیش برود. تأمین نور مناسب در آشپزخانه، از جهت شمال در کشور ما تأمین می‌شود. این مجتمع مسکونی که CANOPIA نام دارد، در خود واحدهایی تجاری و اداری را نیز جای می‌دهد.