فورستبرگ لینگ بلوک‌های خانه‌های شهری با آجر قرمز را در سوئد تکمیل می‌کند


استودیوی سوئدی فورستبرگ لینگ دوازده خانه را در مالمو تکمیل کرده است، مجموعه‌ای از سه بلوک خانه شهری با نماهای آجری شبکه‌ای و ساختار چوبی متقاطع چند لایه.

فورستبرگ لینگ به ،وان توسعه‌دهنده، معمار و پیمانکار اصلی پروژه در نورا سورگنفری، قدیمی‌ترین منطقه صنعتی مالمو که در حال حاضر تحت برنامه بزرگ توسعه شهری قرار دارد، عمل کرد.

تصویر بیرونی خانه شهری آجری قرمز بلوک دوازده خانه
دوازده خانه بلوکی از خانه های شهری است که توسط فورستبرگ لینگ طراحی شده است

این کار توضیح داد: «خانه‌های شهری بخشی از دگرگونی یک بلوک شهری بزرگ‌تر هستند که جای خود را بین مجموعه‌ای از ساختمان‌های قرن نوزدهم با آجرکاری تزئینی و یک انبار تراموای مدرن در بتن پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: «خانه‌های شهری در مقیاس صنعتی سورگنفری قرار می‌گیرند، اما موجودیت‌های جداگانه‌ای نیز هستند، مانند خیاب، از درختان با شاخه‌های در هم تنیده».

تصویری از پشت دوازده خانه و باغ های سنگفرش شده با تخت های گیاهی سبز
این سایت از سه بلوک خانه شهری تشکیل شده است

هر یک از دوازده خانه شهری که از ساختاری از چوب چند لایه (CLT) ساخته شده‌اند، در سه طبقه سازماندهی شده‌اند و حول یک راه پله مرکزی و هسته حمام با استفاده از بلوک‌های سفالی بزرگ ساخته شده‌اند.

در طبقه همکف یک گاراژ، سالن ورودی و فضای نشیمن، آشپزخانه و ناهارخوری قرار دارد، در حالی که در بالا دو طبقه اتاق خواب قرار دارد.

تصویر داخلی از فضاهای نشیمن با اندود چوبی در دوازده خانه
هر خانه شهری در سه طبقه پخش شده است

در طبقه اول، اتاق خواب عقب از یک بالکن چوبی مشرف به یک منطقه دو ارتفاع از اتاق نشیمن است، در حالی که در طبقه بالا دو اتاق خواب در دو طرف فضای فرود به یک بالکن و تراس باز می شود که توسط شبکه آجری قاب شده است. نما

ساختار CLT در سراسر دیوارها، کف‌ها و سقف‌های نشیمن داخلی نمایان شده است و با رنگ‌های قهوه‌ای مایل به قرمز حمام و فضاهای تراس سنگفرش شده با آجر تضاد دارد.

از یک کف بتنی متضاد برای تکمیل طبقه همکف استفاده شد، با چوب کاج برای قاب پنجره ها و درهای کشویی بزرگ به اتاق خواب و حمام استفاده شد.

در نمای بیرونی، پنجره‌ها، گاراژ، ورودی و بالکن‌ها همگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در یک هندسه شبکه‌ای ساده قرار گیرند، که با روکش آجرکاری قرمز با اتصالات ملات بزرگ تکمیل شده است.

تصویر داخلی اتاق نشیمن با اندود چوبی با مبل و جلد کتاب در دوازده خانه
ساختار CLT ساختمان در سراسر خانه ها در معرض دید قرار گرفت

نرده ها، طاقچه های بیرونی و جان پناه همگی از فولاد گالو،زه و همچنین لوله های زهکشی که آب را به مجموعه ای از باغ ها در پشت سه بلوک مس، هدایت می کند، تکمیل شده اند.

این تمرین توضیح داد: “،یب نماها در جلو و پشت خانه ها ی،ان است؛ شش دهانه با عرض ی،ان که سه سطح را می پوشانند و به صورت عمودی و افقی تراز می شوند.”

“کارکردهای بازشوها متفاوت است – پنجره، گاراژ، درها، تراس – و شکل ساده برنامه‌ریزی متنوعی پیدا می‌کند.

تصویر یک تراس محصور آجری با صندلی های آفتابگیر که از داخل تصویر گرفته شده است
مواد به دلیل کیفیت متضاد آنها انتخاب شدند

Förstberg Ling یک دفتر معماری و طراحی است که در سال 2015 در مالمو، سوئد تأسیس شد.

پروژه‌های قبلی این تمرین شامل تبدیل یک کارگاه آهنگر سابق در استکهلم به یک خانه خانوادگی و همچنین طراحی خانه‌ای برای مادر بنیانگذار Björn Förstberg است که با آلومینیوم راه راه پوشانده شده است.

عکاسی توسط مار، لیندروت.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/13/forstberg-ling-twelve-،uses-redbrick-town،use-blocks-sweden/