فصلنامه معماری و ساختمان-دنیای معماری

سقف های مسطح، خطوط صاف و استفاده از مصالح مدرن به زیبایی این ساختمان ها افزوده است. برخی از ساختمان هایی که به سبک مدرن ساخته می شوند نمایی کاملا شیشه ای دارند. این نشان دهنده ی این است که میان فضای داخلی خانه و فضای بیرونی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. تمامی نقشه‌های معماری، نقشه‌های سازه و نقشه‌های تأسیسات طراحی شده که در فاز یک انجام شده بود، در این مرحله مورد بررسی قرار می‌گیرد. همفکری مهندس معماری، سازه و تأسیسات سبب انسجام، هماهنگی و افزایش کیفیت نقشه‌ها خواهد شد.

بنابراین، بکارگیری آن‌ها قطعاً تأثیر مثبتی در طرح کلی پروژه خواهد داشت. ایجاد فضایی تا حد امکان بزرگ و باز خود یک کانسپت آرمانی به ویژه برای اماکن کوچک است. شرکت مهندسی نکست آفیس – یکی از نیرومندترین شرکت های جدیدالتأسیس و نوظهور در پایتخت ایران – این خانه خصوصی را طراحی کرده است. اتاق های چرخان در این خانه به حداکثر استفاده از سازه در هنگام تغییرات دمایی محلی کمک می کنند و برای ایجاد اتاق های باز تابستانی به سمت بیرون می چرخد و در هوای سرد می توانند به سمت داخل بچرخند. با اینکه معمارها عمدتا در طراحی ساختمان نقش دارند، ولی باید با ریاضیات و مهندسی مرتبط با معماری نیز آشنایی داشته باشند، چون در کارشان لازم است که از مقیاس ها و معیارهای مختلف و همچنین اصول مهندسی مربوط به یک پروژه استفاده کنند.

در صورتیکه کافرما به دنبال یک برند طراحی باشد، ضریب بالاسری حتی به ضریب 20 هم خواهد رسید، این در حالی است که خدمات طراحی شاید در آن حالت حداکثر 2 یا 3 برابر شود، اما بواسطه برند مورد نظر کارفرما، هزینه کل بالا خواهد رفت. فرم یکی از مقوله‌های اساسی در معماری است که به جنبه‌های صوری اشاره دارد. آنچه را که معمار می‌خواهد در آفرینش فضا ابراز کند، در قالب فرم ارائه می‌دهد. وقتی که فضا به واسطۀ عناصر تشکیل دهندۀ فرم، حبس شده، محصور می‌شوند، شکل می‌گیرند و در نهایت سازماندهی می‌شوند، معماری به وجود می‌آید. به طور کلی، تبدیل ایده به فرم بسیار مهم است و هر قدر توانایی متخصص طراحی معماری در این زمینه بیشتر باشد، نتیجه کار ایده‌آل‌تر خواهد شد.

  • خیالتان آسوده باشد، چراکه با تیمی متخصص از معماران، مهندسین عمران و تاسیسات طرف هستید.
  • ساختمان ها در این سبک بیشتر در اروپا و شمال آمریکا ساخته شدند.
  • این اطلاعاتی است که برای نشان دادن مطابقت پروژه با کدهای کاربری زمین، ساختمان و انرژی قابل اجرا، و سایر دستورالعمل ها و مقررات قابل اجرا مورد نیاز توسط شهر یا حوزه قضایی صادرکننده مجوز لازم است.
  • فعالیت های مربوط به ساخت و ساز چهل درصد از منابع و انرژی جوامع را مصرف می کند و به همین نسبت در آلودگی های زیست محیطی سهیم است.
  • ما به واکنش‌های شما گوش می‌دهیم و مشاهده می‌کنیم، سپس ایده‌ها را با توجه به بازخورد شما اصلاح می‌کنیم تا زمانی که به یک طراحی توافق شده برسیم.
  • بنابراین معمار نیز مانند سایر هنرمندان، می بایست در جهت اعتلای دانش خود در رابطه با نحوه استفاده از این مواد اولیه تلاش کند.

عبادتگاه های اصلی و سایر مکان های مهم شهری در تمدن یونان و روم به سبک کلاسیک ساخته شده اند. طراحی ساختمان کوچک علاوه برآنکه طراحی معماری چالش بر انگیزی دارد ولی بسیار جذاب است. شناخت نیازها والویت بندی آنها می تواند در هنگام طراحی کمک کند. در طراحی ساختمان های کوچک داشتن برنامه فیزیکی می تواند در داشتن کاربری مناسب کمک کند در چنین ساختمان هایی زیبایی و عنصر های… طراحی فضای سبز یکی از بخش های مهم طراحی معماری است که هدف آن ادغام ویلا، ساختمان با مناظر طبیعی، آب و گیاهان می باشد.

فصلنامه معماری و ساختمان

به هر حال، معماری، و در نتیجه طراحی معماری، از عناصر و فرآیندها یا فازهای بسیاری تشکیل شده است. طراحی معماری رشته‌ای است که بر پوشش و رفع نیازها و خواسته‌ها، ایجاد فضاهای زندگی، با استفاده از ابزارهای خاص و به‌ویژه خلاقیت تمرکز دارد. بنابراین، علیرغم این باور عمومی که معماری تنها یک وظیفه فناورانه است، هدف ترکیب فن‌آوری و زیبایی‌شناختی است.

طراح معماری کانسپت اولیه را براساس اطلاعات جمع آوری شده مراحل قبلی شروع می کند. معمار در این مرحله بعدی عرصه بندی فضاها باید فضاهای عمومی و خصوصی، اداری و…. را تقسیم بندی کند و از محدوده قرار گیری آنها در پلان مطمئن می شود. مرحل بعدی شامل “طراحی فضا و حجم ساختمان“، “ترسیم و ارائه مدارک و نقشه ها” می باشد. با تکمیل مستندات پروژه و انتخاب پیمانکار ، ساخت و ساز آغاز می شود. از آنجایی که کار ساخت و ساز به خوبی در حال انجام است، کارفرما باید اطمینان حاصل کند که ساختمان مطابق با مشخصات طراحی ساخته شده است.

اجرا های انجام شده از طریق ثبت سفارش آنلاین

در بررسی‌های ژئوتکنیک، با بررسی خاک و گسل‌های منطقه، میزان استحکام و مقاومت زمین برای ساخت یک سازه تعیین می‌شود. در مورد پروژه‌های بزرگ، ممکن است آزمایش‌های مکانیک سنگ هم لازم شود و اصولی‌تر است که بررسی‌های زیست محیطی نیز انجام شود. ضوابط و شرایط اولیه جهت طراحی و ساخت بر اساس نتایج حاصل از بررسی‌های ژئوتکنیک و تلفیق آن با قوانین موجود، ضوابط فنی و همچنین نیازهای مورد نظر کارفرما نیز انجام می‌گیرد. دومین پروژه دفتر نکست آفیس در لیست ما خانه ای در لواسان است – منطقه ای ثروتمند با نام بورلی هیلز تهران. برای ایجاد یک فضای پناهگاه مانند در قسمت پشتی ساختمان، با یک ورودی تیز و تیز چشمگیر، شکل این سازه به گونه ای است که گویا از وسط به دونیم تقسیم شده است. معماران در واقع متخصصان دارای مجوزی هستند که در زمینه هنر و علم طراحی ساختمان آموزش دیده اند.

-هزینه پلان معماری فاز یک

پس از یافتن ارزشهای زندگیمان در رابطه با خانه و محل کار که در افراد درون گرا و برون گرا می تواند کاملا متفاوت باشد ، باید به هدف گذاری برای تغییرات بپردازیم. همانطور که ملاحظه می فرمایید علاوه بر ردیف نخست ، برای برآورده شدن سایر نیازها هم داشتن سرپناه مناسب ، لازم است. داشتن سر پناه که از چادر شروع شده و به ساختمانهای با شکوه می رسد ، در این مورد معماری مستقیما باید استانداردهای لازم را تامین کند . به واقع هر ابنیه و ساختمانی بر اساس آنچه که قرار است در آن واقع شود ساخته می شود و بر اساس کاربری آن طراحی ها و احداث بنا شکل می گیرد.

تا پایان مرحله توسعه طراحی، نمای بیرونی ساختمان به طور کامل طراحی می شود، چیدمان داخلی تکمیل می شود، ابعاد تمام فضاها نهایی می شود و اکثر مصالح انتخاب می شوند. یک مهندس سازه به تیم اضافه خواهد شد و ممکن است بسته به پیچیدگی مجله خبری معماری پروژه به مشاورانی برای سیستم های لوله کشی و برق نیاز باشد. مجموعه‌ای از نقشه‌های دقیق‌تر قابل ارائه خواهد بود که طرح کلی و حجم ساختمان یا فضا، همه تجهیزات مهم و نوع مواد یا پایان را برای هر سطح از پروژه به اشتراک می‌گذارد.

همچنین تحت تأثیر بسیاری از میادین عمومی شهر همدان قرار دارد که توسط بلوارهای بزرگ با یکدیگر در ارتباط هستند. ایجاد فنون معماری به نحوی که به بهترین شکل با نیازهای مشتری مطابقت داشته باشد. مهم نیست تک تک اعضای خانواده در خصوص مسکن یا تمامی کارکنان یک شرکت ارزش گذاری یکسانی داشته باشند. اما این مهم است که ارزشهای همه افراد خانواده یا آنهایی که با هم زیر یک سقف زندگی یا کار می کنند در تغییرات آتی در نظر گرفته شود.