عربستان سعودی از طرحی برای شهر بندری شناور Oxagon در نئوم رونمایی کرد


،ستان سعودی طرح هایی را برای ساخت بندر Oxagon و هاب لجستیکی که “بزرگترین سازه شناور جهان” خواهد بود، به ،وان بخشی از توسعه Neom فاش کرده است.

Oxagon که یکی از 10 منطقه توسعه نئوم در شمال شرقی ،ستان سعودی است، تبدیل به یک شهر بندری در دریای سرخ خواهد شد که برای استفاده از حمل و نقل دریایی از طریق کانال سوئز طراحی شده است.

بندر ا،اگون در نئوم
Oxagon یک شهر بندری شناور هشت ضلعی خواهد بود

این شهر به ،وان یک بندر و هاب لجستیکی برای پروژه گسترده‌تر نئوم عمل خواهد کرد – منطقه‌ای با انرژی تجدیدپذیر که بخشی از برنامه چشم‌انداز 2030 ،ستان سعودی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و به حداقل رساندن اتکا به نفت است.

ا،اگون یک شکل هشت ضلعی مشخص خواهد داشت که بخشی از توسعه در خشکی و بخش بزرگی به سمت دریای سرخ بیرون زده است.

شهر ا،اگون در نئوم
این شهر به ،وان بخشی از Neom در حال توسعه است

توسعه دهندگان نئوم که توسط یک کانال کشتیر، از زمین جدا شده است ادعا می کنند که بخش فراساحلی شهر “بزرگترین سازه شناور جهان” خواهد بود.

شهر شناور در اطراف میدان های پر از آب قرار خواهد گرفت که توسط کانال های کوچکی به هم متصل شده اند. همچنین دارای یک پایانه سفر دریایی و مرکز تحقیقات اقیانوس شناسی خواهد بود.

محمد بن سلمان، ولیعهد ،ستان سعودی گفت: «ا،اگون کاتالیزور رشد و تنوع اقتصادی در نئوم و پادشاهی خواهد بود و جاه‌طلبی‌های ما بر اساس چشم‌انداز 2030 را بیشتر برآورده می‌کند».

“Oxagon به بازتعریف رویکرد جهان برای توسعه صنعتی در آینده، حفاظت از محیط زیست و در عین حال ایجاد شغل و رشد برای Neom کمک خواهد کرد. به تجارت و بازرگ، منطقه ای ،ستان سعودی کمک خواهد کرد و از ایجاد یک نقطه کانونی جدید برای جریان های تجارت جه، حمایت خواهد کرد.”

Oxagon در توسعه بحث برانگیز Neom در کنار یک جزیره لو، طراحی شده توسط Luca Dini Design and Architecture، یک پیست اسکی طراحی شده توسط Zaha Hadid Architects، UNStudio، Aedas، LAVA و Bureau Proberts و شهری به طول 170 کیلومتر به نام The Line حضور خواهد داشت.

The Line که توسط استودیوی آمریکایی Morp،sis طراحی شده است، یک شهر آسمان ،اش آینه پوش برای نه میلیون نفر است که به دلیل پایداری و تأثیرات حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است.

در اوایل سال جاری، کارشناسان به Dezeen گفتند که ادعاهای پایداری و زیست‌پذیری این پروژه “ساده‌انگیز” است، در حالی که سازمان حقوق بشر ALQST گزارش داد که سه عضو قبیله Huwaitat که گمان می‌رود از آوارگان مرتبط با نئوم انتقاد کرده‌اند به اعدام محکوم شده‌اند.

پس از این خبر، پیتر فرانکنتال از عفو بین‌الملل در مصاحبه‌ای به Dezeen گفت که استودیوهای معماری طراحی‌کننده نئوم با یک «معضل اخلاقی» مواجه هستند و باید «دوباره» درباره ادامه مشارکت خود در این پروژه فکر کنند.

تصاویر توسط Neom ساخته شده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/21/oxagon-floating-port-city-neom-saudi-arabia/