طراحی نمای ساختمان تجاری اداری،معماری ساختمان تجاری اداری Entrance design, Cement design, Facade design-دنیای معماری

همه ی اتاقها (با نور طبیعی و مصنوعی ) در اطراف یک هسته ارتباطی شامل آسانسور ها – پلکان کانالهای تهویه و … جمع می شوند. ساختمان باید تا حد امکان در محلی ساخته شود که از روشنایی مفید روز بهره برده و از تابش شدید نور و گرمای خورشید دور باشد. در ایالات متحده، ۹۰% مجله خبری معماری از ساختمانهای اداری در جهت شرق و غرب ساخته شده اند زیرا نفوذ نور خورشید در صیح و بعدازظهر ناخوشایند است. استفاده از سایه بان برای ممانعت از نور خورشید از سمت جنوب آسان می باشد. با این وجود اگر جهت اولیه، شمالی – جنوبی باشد نور خورشید به همه ی اتاقها می رسد.

  • پروژة اداري- تجاري زرافشان با مساحتي در حدود ۱۵۰۰ مترمربع در تقاطع خيابانهاي زرافشان و فلامک در شهرک قدس واقع شده است.
  • ساختمان های اداری که شرکت های مختلف در آن ها واقع شده اند مکانی برای کسب و کار فعالیت هستند.
  • ایستگاه های کاری یک ساختمان اداری به صورت میانگین تنها ۵۰ تا ۶۰ درصد اوقات پر هستند در حالی که هزینه های سنگینی برای اجاره محل ، تهویه، نگهداری و نظافت آنها می شود.
  • توصیه می شود جهت کاهش مزاحمت، این بخش در یک محیط محصور شده قرار بگیرد.
  • بیشتر ساختمان های سبز بازدهی خود را با توجه به معیارهای مالی شدید صرف شده در آنها زمانی نشان می دهند.

کاربری بناهای مجاور سایت، مسکونی بوده و فاصله بسیار نزدیکی با سایت دارند که مشکل اشراف را ایجاد می کند که در تناقض با شرایط فضای اداری است. فضاهای بدن‌سازی از جمله فضاهایی است که به طور خاص برای ورزش، تمرینات تناسب اندام و فعالیت‌های سلامتی بدنی تعیین شده است. توالت، حمام و کمدهای عمومی که به طور معمول در یک فضای بدنسازی (اتاق ورزش) وجود دارد می‌تواند به تعداد کافی طراحی گردد. فضای مشترک خرده‌فروشی استفاده از فضاهایی تعریف می‌شود که برای فروش محصولات و خدمات استفاده می‌شود.

استفاده از متریال هایی که موجب حفظ ظرفیت دمایی و عدم هدر رفت گرما و سرما در روزهای مختلف سال می شود از جمله اقدامات طراحان در این راستا است. بسیار مهم است که طراحی نمای ساختمان اداری به گونه ای باشد که موجب صرفه جویی در هزینه های مصرف انرژی شود. این کار به بهینه سازی الگوهای مصرف انرژی نیز کمک فراوانی خواهد کرد. دفتر مرکزی جدید شرکت Deloitte، به نام The Edge ، توسط شرکت معماری PLP مستقر در لندن طراحی شده و در آمستردام، هلند واقع شده است. این ساختمان اداری درجه یک با متر مربع مساحت زیربنا، با استفاده از فن آوری هوشمند و با کسب بالاترین امتیاز BREEAM (امتیاز 98.36٪) که تاکنون دریافت شده است، موفق شده نقطه عطفی در جهان ساختمان های پایدار به دست آورد.

هزینه دفاتر (طراحی) ساختمان های اداری از نظر فضا، مساحت و سرویس دهی، بیش از هزینه ایستگاه های کار با پلان آزاد است، ولی محیط خصوصی و خلوت بیشتر را فراهم می سازد. در ادامه گروه معماران آرل به دنبال پاسخی برای این پرسش، سعی در معرفی فضایی مناسب با بازده حد اکثر خواهد داشت. تا بتواند شما را برای طراحی یا سفارش طراحی دکوراسیون اداری راهنمایی کند. در زمان روم باستان، آتریا محل باز مرکزی یک خانه بود، اما امروزه اصطلاح آتریا را معمولاً با ساختمان‌های تجاری و عمومی از جمله دفاتر، مراکز بهداشتی، کتابخانه‌ها، هتل‌ها، آموزشگاه‌ها و غیره ترکیب می‌کنند. این فضا شامل حیاط مرکزی ساختمان و فضاهای سبز اطراف است و معمولاً به عنوان ویژگی‌های اصلی معماری در ورودی‌های اصلی، مناطق گردش عمومی یا به عنوان مقاصد خاص در داخل ساختمان استفاده می‌شوند.

طراحی ساختمان اداری کارخانه توکارنگ در شهرضا اصفهان

اما آیا یک فرد عادی قادر به برآورد کردن هزینه‌های نهایی خواهد بود؟ جواب منفی است و به همین علت توصیه می‌شود تا کارفرما برای انجام عملیات بازسازی مراکز اداری به سراغ نیروهای متخصص و حرفه‌ای در این زمینه بروند. این فضاها نقش اساسی و مستقیمی در روند کاری ندارند، اما نبود آن‌ها مسلما باعث ایجاد اختلال در روند کاری خواهد شد. ساختمان نیک در گره ارتباطی خیابان میرداماد و خیابان شریعتی واقع شده است. با توجه به گسترش کاربری‌های اداری- پزشکی این محدوده تصمیم بر آن شد که پروژه به صورت اداری در ۵ طبقه، یک طبقه لابی و پارکینگ و یک طبقه پارکینگ و انباری احداث گردد. ساختمان های اداری باید یک تفاوت خاص با سایر ساختمان ها داشته باشند بنابراین بهتر است که در نمای آن ها از یک المان خاص استفاده شود.

ساختمان اداری ترمه

با توجه به این موضوع باید طراحی ساختمان اداری به‌ گونه‌ای تنظیم و اجرا شود که موانع موجود در مسیر کار را به حداقل رسانده و نیازها را دفع و بر شرایط به‌ روز کاری و سیستم‌ های جدید اداری منطبق باشد. به طور کلی توصیه می شود عرض مطلوب یک ساختمان توسط فاصله ای که از طریق آن نور طبیعی به داخل ساختمان نفوذ می کند، مشخص شود. این فاصله معمولا بین ۵ تا ۷/۵ متر (یا ارتفاع کف تا سقف ۲ تا ۲/۵ متر) است . یک ساختمان با دو فضای کار در هر طرف و مسیر گردش مرکزی دارای عمق ۱۵ تا ۱۸ متر است.

بلکه موجب اتلاف هزینه چه در زمان ساخت و چه در طول بهره بردای خواهد شد. ساختمان های اکوتک برای دستیابی به محیطی سازگار و پایدار به منظور هماهنگ سازی اکولوژی و تکنولوژی پا به عرصه ی ظهور گذاشته اند. طراحی دقیق معماری، انتخاب مصالح مناسب، استفاده از سیستم های پیشرفته ی الکترونیکی و فناوری های نوین در ساخت وساز از ویژگی های چنین ساختمان هایی است. بنابراین برای دستیابی به اهداف معماری پایدار می بایست از آنها بهره برد. زیرا مخزنی برای ذخیره اسناد مهم شرکت چون میکرو فیلم‌ها، پرونده‌ها، طرح‌های بایگانی، مدارک ثبتی و … است. این حائل ها می توانند امکان ایجاد قفسه بندی، کابل کشی را برای سیستم روشنایی و برق را فراهم نمایند.

تماس با ما

سنگ های نما برای اولین بار در ایران با این مقیاس و این ارتفاع به صورت خشک و با پیچ و مهره به بدنه ساختمان متصل گردید که در صورت وجود ارتعاش و یا به سبب مرور زمان دچار ریزش نگردند. شیشه های دو جداره در نمای اصلی به صورت لمینیت استفاده شده اند تا در اثر شکستگی احتمالی، خطر ساز نباشند . دلیل استفاده از مس در گنبد ماندگاری این فلز نسبت به مصالح مشابه است، چنانچه تغییر رنگی هم در آن صورت گیرد مطلوب است. به طور کلی سعی شده است مصالح به کار رفته در این ساختمان نیاز کمتری به نگهداری داشته و در طول زمان ماندگار باشند.