طراحی نمای ساختمان اداری چگونه است؟ دفتر طراحی معماری آریاز-دنیای معماری

ساختمانهای اداری بزرگ معمولاً بناهای چند طبقه با دیوارهای متحرک داخلی هستند. مراکز تاسیساتی مثل لوله کشی – پلکان – آسانسورها و غیره معمولاً در حداکثر مراجل تعیین مجله خبری معماری شده از طرف مقررات ساختمان سازی قرار می گیرند. برآورد کردن هزینه‌های بازسازی و تعمیرات ساختمان باید در مراحل اولیه و با در نظر گرفتن جزئیات انجام شود.

  • سائو پائولو/ شرکت طراحی Triptyque مستقر در پاریس، ساختمان تجاری RB12 را برای تجدید حیات مرکز شهر ریو طراحی کرد.
  • پوسته خارجی بنا بایستی محیط‌های داخلی را از عوامل جوی و تغییرات دمایی و صداهای مزاحم حفظ کند.
  • ساختمان نیک در گره ارتباطی خیابان میرداماد و خیابان شریعتی واقع شده است.
  • در این فضاها میزها و فضاهایی نیز برای استفاده کنندگان از کتابها و منابع و هم چنین کارکنان کتابخانه بایستی در نظر گرفته شود.

معمولا ارتفاع این حائل ها ۸۰ تا ۱۸۰ سانتی متر است که بستگی به میزان خصوصی بودن محیط دارد. در حین پارتیشن بندی بهتر است به دپارتمان‌هایی که کنار یکدیگر می‌چینید توجه داشته باشید. استفاده درست از نوع چیدمان ، رنگ ها و اشکال در محیط کار فرهنگ مورد نظر مدیریت مجموعه را بیان می کند و آنرا به کارکنان القا می نماید ، همچنین چینش و استفاده از عناصر درست در شکوفایی خلاقیت کارمندان تاثیر به سزایی خواهد داشت. این حائل‌ها می‌توانند منجر به فراهم شدن شرایط مناسب برای قفسه بندی و کابل کشی را برای سیستم روشنایی و برق شوند. ارتفاع این حائل‌ها اغلب ۸۰ تا ۱۸۰ سانتی متر است که به میزان خصوصی بودن محیط وابسته می‌باشد. محصوریت، تا چه اندازه معماری فضای اداری توسط دیوارها، درب ها و یا سقف ها محصور شده است.

نه تنها آنها سالم تر هستند بلکه ادعا می کنند که حس تندرستی و شادابی بالایی دارند. طبق بررسی که در ایالات متحده صورت گرفته و طبق فاکتوری که “احساس رضایت” نامیده می شود. کاهش یک درصدی در غیبت کارکنان از کار معادل هزینه های معمول انرژی سالانه یک ساختمان می باشد. ساختمان های سالم که با مصالح طبیعی کار می کنند و از اقلیم طبیعی در ساختمان بهره می برند. به نظر کمتر با مشکالت بیماری روحی در کارکنان و یا دوری از کار مواجه هستند. یا اینکه هزینه های سبز ساختن ممکن است از طریق پس انداز حاصل از قبوض مصرف انرژی در کمتر از پنج سال تلافی شود همانند ساختمان کویین در دانشگاه پلی تکنیک آنجلا.

گروه معماری آرکا

بدین ترتیب توانایی تمرکزشان بر روی مسائل پیشروی در اداره مذکور بیشتر شود. با این توضیحات می‌توان گفت، در طراحی ساختمان اداری انواع مختلفی از فضاهای اداری با درجات مختلفی از حریم ساخته می‌شوند که به شرح برخی از آن ها می ‌پردازیم. با در نظر گرفتن تمام معیارهای فوق، یک نمای یکپارچه دو پوسته با پوسته متخلخل بیرونی که توسط قاب های فلزی آجری و گشتاور تشکیل شده است، ایجاد شد.

طراحی ساختمان های اداری | طراحی داخلی | طراحی پلان | طراحی نما

مثلا نمی‌توان ساختمان‌هایی را که تحت کاربری پزشکی هستند با ساختمان‌هایی که مشاغل فرهنگی هنری در آن فعالیت دارند یکسان دانست. چون هر کدام از این مشاغل در فضای کاری، نیازمند یک طراحی پلان خاص و تاسیسات الکترونیکی و مکانیکی مختص خود هستند. ساختمان های اداری را نمی توان با کمترین هزینه طراحی کرد از طرفی صرف هزینه ی بسیار بالا نیز در طراحی نمای ساختمان اداری معقول نمی باشد. در پاره ای از موارد کارفرمایان توان پرداخت هزینه های بالا برای طراحی نما را ندارد و یا تمایلی به این موضوع ندارند. عناصر نمای ساختمان اداری خیابان M به مساحت 1978 متر مربع، ریتم خاص خود را دارد و با دقت جهت مدول نمای سه بعدی را تعریف می کند و با جهت گیری و زمینه آن مواجه است. این عنصر عمودیِ مدول نما به عنوان یک بادگیر عمل می کند تا بتواند شرایط آب و هوایی داخل ساختمان را بهبود بخشد.

اهمیت روز افزون طراحی ساختمان اداری با سبک‌هایی نوین که الهام‌ بخش بوده و راندمان کاری کارکنان را ارتقاء دهد، غیرقابل‌انکار است. طراحی ساختمان اداری کوچک از “معماری خانه چوبی”با هدف نمایش خلاقیت گروه طراحی و ارائه نمونه اجرایی ملموس برای مراجعه کنندگان انجام گردید. مهمترین چالش در طراحی دفتر معماری خانه چوبی، عرض کم بنا، نمای قدیمی آن در کنار بودجه محدود بود که تمامی این محدودیت ها پروژه را به سمت سوی استفاده از ایده های جدید و خلاقانه پیش برد. بهتر است نمای ساختمان اداری با در نظر گرفتن اقلیم، مصالح در دسترس، امکانات ساخت و فرهنگ هر منطقه طراحی و پیاده سازی شود. پوسته خارجی بنا بایستی محیط‌های داخلی را از عوامل جوی و تغییرات دمایی و صداهای مزاحم حفظ کند. از دیگر نکاتی که در مورد طراحی نمای ساختمان اداری می توان به آن اشاره کرد، متریال به کار رفته در اجرای نما می باشد.