طراحی نمای ساختمان اداری چگونه است؟ دفتر طراحی معماری آریاز

سیستم باز اداری به فضاهایی اطلاق می شود که توسط جداکننده های سبک از هم تفکیک شده اند. طراحی آتریا غالباً شامل نورگیرهای سقفی و مناطق شیشه‌ای سخاوتمندانه‌ای است که باعث دریافت نور طبیعی توسط محیط می‌شود و باعث می‌شود مناطق برجسته ساختمان برای انجام کارهای تشریفاتی و اجتماعی مناسب باشند. تاثیرات تکنولوژی اطلاعات کامپیوتری کردن سیستم اداری پیشرفت در زمینه ی تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات به تغییر شرایط کاری در اداره ها کمک شایانی کرده است. تاثیر کامپیوتری کردن سیستم اداری بر کارگاهها و نقشه ها، نیازهایی را دفع کرده که ساختمانهای اداری موجود دیگر نمی توانند آنها را برآورده نمایند.

  • تهویه مناسب این فضاها برای جلوگیری از باقی مانده بوی غذا در داخل ساختمان و محیط اطراف بسیار ضروری است.
  • بتن به دلیل کاربردهای مختلف و جرم گرمایی زیاد در این ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین از آب باران در بام سبز ساختمان برای برجهای خنک و تبخیر استفاده می شود.
  • امنیت از مهم ترین نکاتی است که باید در طراحی نقشه ساختمان اداری به آن توجه شود.
  • فضای داخلی ساختمان اداری می تواند منعکس کننده ی نمای بیرونی این ساختمان باشد.

لذا طراحی نما برای هر صنف دارای اصول طراحی مشخصی است که می بایست لحاظ گردد. محیط اداری مکانی است که در آنجا کار می کنید و این محیط پویا باید ساختاری منظم، منسجم و ایده ‌آل داشته باشد. اما بازسازی ساختمان اداری با ساختاری پویا و توسعه محور یک چالش جدی در کسب و کار شما می باشد. برای طراحی نمای اداری مدرن می‌تونید از متریال‌های سنگ، فلز و شیشه استفاده کنید. بنابراین سنگ گرانیت برای طراحی نمای ساختمان اداری متریال مناسبی است. در طراحی ساختمان های اداری نمای ساختمان اداری بهتر است با توجه به اقلیم، مصالح در دسترس، امکانات ساخت و فرهنگ هر منطقه طراحی شود.

چرا باید به نوسازی محیط اداری توجه کنیم؟

از آنجا که همیشه به نیاز مشتری توجه کافی داشته‌ایم و آن‌ها را در تمامی مراحل پروژه همراهی کرده‌ایم، همواره مورد تحسین قرارگرفته‌ایم. به شرطی که از نمای آن چشم پوشی نکنید و نمای شرکت چشم نواز را برای آن در نظر بگیرید. سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای خدمات ساختمانی و به طور خاص کابینت و کمد است.

ساختمان اداری با نمای شیشه‌ای

در مواردی هم شرکت‌های معماری و بازسازی، می‌تونن با داشتن وکالت از طرف کارفرما این مسئولیت رو قبول کنن. بعد از ترمیم سقف و دیوارها، نوبت به اجرای نورپردازی مناسب می‌رسه. جمع آوری نظرات و ایده‌های کارمندان هم می‌تونه در تاثیرگذاری بیشتر بازسازی کمک کنه. در ابتدا، باید برای انجام بازسازی، با افراد خبره در این حوزه مشورت کنین و راهنمایی بگیرین. طراح برای یونیک نمودن فضاها و رهایی از کسالت و یکنواختی از رنگ بصورت گزیده و متناسب با کاربری در فضا استفاده شده است .از طرفی به دلیل فرم نما گشودگی هیچ فضایی شبیه فضای دیگر نمی‌باشد.

سنگ، شیشه، فلز و ترکیب این متریال‌ها با یکدیگر از متداول‌ترین متریال‌های نمای اداری ساختمان هستند. یکی از معضلات طراحی نما در شهرهای بزرگی مانند تهران و اصفهان که تراکم جمعیت و ساختمان در آن بالا است و هزینه‌های بالای زمین دلیلی برای استفاده از تمامی مقطع زمین است، تخت بودن نما است. تخت بودن نما در ساختمان‌های بلند ظاهری نازیبا دارد و برای ایجاد هارمونی و زیبایی و تغییر این سطح صاف و بلند از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌شود. استفاده از رنگ‌های متضاد در بلوک‌های برجسته یکی از این شیوه‌ها است.

در غیر اینصورت یک ساختمان اداری یک طبقه کار شما را راه می‌اندازد. تازه اگر شانس با آن‌ها یار باشد و درب ساختمان‌شان به خاطر نمای اجرا شده بدون داشتن تاییدیه طراحی نما از شهرداری برای همیشه پلمپ نشود. بنابراین در ساختمان های اداری لازم است هر از چند گاهی بخش‌هایی از بنا ترمیم بشن، تا فرسودگی اون ها باعث ایجاد خسارت های بیشتر نشه.

یکی از گرایش های جدید در طراحی معماری فضای اداری مدرن در ایالات متحده پیوند مردم با طبیعت است؛ به این گرایش طراحی بیوفیلیک(زیست گرایی) می گویند. طراحی معماری زیست دوست بر مبنای این معیار استوار است که انسان ها دارای نیاز درونی برای برقراری ارتباط با جهان طبیعی هستند و‌ زمانی که چنین پیوندی برقرار شود؛ سلامت، تمرکز، خلاقیت و کارایی کارکنان بهبود خواهد یافت. هدف از نظریه طراحی معماری فضای اداری مدرن زیست دوست بهبود سلامت فیزیکی و روانی است زیرا استرس کاهش می یابد. سایر ویژگی های معماری فضای اداری مدرن عبارتند از نور طبیعی، آب، دید و منظر به طبیعت و مصالح طبیعی. هزینه ساخت یک مجموعه اداری مهم ترین شاخصه طراحی در ایران می باشد.

با توجه به اینکه پارتیشن‌ها از چوب، فلز و ام دی اف و سایر مواد ساخته می‌شوند، بنابراین مقاومت آن‌ها نسبت به سایر پارتیشن‌ها بیشتر است. یک ساختمان اداری دو طبقه با نمایی خاص و طراحی شده می‌تواند ارج و قرب شما را بیشتر کند. استفاده از مبلمان فلزی و چرمی با رنگ های خنثی در رسمیت بخشیدن به محیط تاثیر زیادی دارد. همچنین قابلیت نظافت، مقاومت و عمر مبلمان نیز در فضاهای اداری اهمیت زیادی دارد، زیرا به علت رفت و آمد های مکرر امکان خراب شدن مبلمان اداری بسیار زیاد است و دیزاینر باید برای خرید مبلمان با کیفیت کارفرما را قانع کند. چنانچه بنا به گفته آنها امروزه علاوه بر مزیتهایی که طراحی سبز و پایدار در حفظ انرژی به دنبال داشته است. به این نتیجه رسیده ایم که آسایش و سلامت کارکنان اداری حاصل اصول طراحی پایدار است.