طراحی معماری، فرایند و خدمات طراحی معماری ساختمان گروه مهندسی معماری و ساخت ماتیار-دنیای معماری

ساخت دهانه مناسب و همچنین تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها مهم است. هنگام طراحیِ ورودی‌ها و خروجی‌ها و تصمیم‌گیری در مورد طرح سطوح شیب‌دار، توجه کافی به خیابان‌های اطراف و جریان ترافیک آن‌ها صورت گیرد. هر پنج طبقه فوقانی توسط نمای چوبی پوشانده شده که این نما در پنجره ها نیز امتداد دارد و به آسانی از ورود آفتاب ظهر به داخل بنا جلوگیری می کند. تصمیم به بازیافت مواد دورریختنی گرفته و از آن به عنوان نمایی برای یک ساختمان استفاده می کند. آجرها با یک چرخ زاویه­ای بریده می شوند تا سوراخ های بزرگی در آن ایجاد شود و به آن ها امکان می دهد تا در بلوک بالا و پایین ثابت شوند و قرارگیری در حالت های مختلف در کنار هم را ممکن می سازد.

معماران باید از جدیدترین محصولات کم مصرف، سبک های مختلف ساختمانی مطلع باشند. باید در مورد منطقه ای که می سازند تحقیق کنند تا اطمینان حاصل کنند که طراحی آنها با سازه های فعلی ساختمان های ان منطقه مطابقت داشته باشد. باید تمام شاخه های آن را در ایجاد یک پروژه کامل در نظر بگیریم. به طور کلی اساس طراحی معماری این است که بدانیم فضا چه کاربردی دارد، اما جنبه های زیبایی شناختی نیز دخالت دارند.

دو روش کلی برای طراحی معماری وجود دارد که هر کدام بناهای خاصی را شامل می‌شود. برای تأکید بر فرم تندیسی ساختمان، مصالح بکار رفته در آن ساده نگه داشته شده اند، دیوارها در داخل و خارج بنا به رنگ سفیدرنگ آمیزی شده اند. کف های چوبی بکار رفته در قسمت داخلی و مطابق با سطح تراس هستند و همچنین چندتخته چوب نیز دیوارها را پوشانده است. به عنوان یکی از آخرین نمونه های رونق معماری در ایران، ویلا سه طبقه برای برادر جوان در لواسان، منطقه ای در شمال شرقی شهر تهران می باشد که از آن به عنوان بورلی هیلز تهران یادشده است. سنگ هایی را در اطراف هر طبقه از آپارتمان شماره یک که دارای پنج طبقه است، قرار داده. این ساختمان شامل هشت آپارتمان در طبقات فوقانی آن و دو مغازه در همکف است.

  • بیایید به مراحل طراحی معماری که بخشی از هر پروژه ساخت و ساز از جمله هتل، مجتمع آپارتمانی، انباری، خرده فروشی و صنعتی است نگاهی بیندازیم.
  • همچین به تازه‌کارها کمک می‌کند تا بدانند طراحی خود را از کجا باید شروع کنند.
  • در این قسمت از نقشه کشی طراح باید دقت خود را خیلی افزایش دهد و حالت های متنوع قرارگیری محل اتاق ها را مورد بررسی قرار دهد و در این باره بهترین تصمیم را بگیرد.

نقشه‌های فاز دو معماری شامل مشخصات، نوع مصالح ساختمانی مورد کاربرد و جزئیات اجرایی پروژه است. این نقشه توسط مهندس معمار و معمولاً در مقیاس یک پنجاهم یا یک صدم طراحی و تهیه می‌شود. ساکنان هر قسمت از ساختمان می توانند کرکره ها را به مقدار دلخواهی از هم دیگر دور کرده و یا نزدیک کنند تا یک چیدمان منحصربه فردی در نمای سازه ایجاد کنند.

ما همچنین تحقیقات پیش‌زمینه‌ای انجام می‌دهیم تا نحوه ارتباط سایت با منطقه اطراف، آب و هوا، مردم و مقرراتی که بر پروژه تأثیر می‌گذارد را بهتر درک کنیم. ما این مقررات را در یک سند خلاصه دنبال می کنیم و در صورت بروز سؤال با کارکنان برنامه ریزی شهری صحبت می کند. این نوع معماری، زیبایی شناختی های سنتی و اولیه را نپذیرفته و روش های نوینی را مطرح کرده است. معماران مصمم بودند که از گذشته فاصله بگیرند و علاقمند به فناوری بودند. این سبک با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ها و یک ذهن خلاق، مصالح و اجزای مختلف به گونه ای در کنار یکدیگر قرار می دهد که همه مرزهای تعریف شده معماری را جا به جا می کند. این سبک از کاربرد خطوط افقی، اشکال مکعبی و هرمی اجتناب کرده و اشکالی را در نظر گرفته که نسبت به سبک های مدرن عجیب و غریب هستند.

فصلنامه معماری و ساختمان، شماره ۶۶، زمستان ۱۴۰۰

مهم نیست ما اهداف بزرگی را از یک یا چند دسته نشانه گرفته باشیم بلکه می بایست برای تمام این زمینه ها به راه حلی اندیشیده باشیم. چرخ شانس ما اگر کوچک باشد هم می چرخد و ما از زندگی لذت لازم را خواهیم برد اما با یک چرخ بزرگ لنگ به هیچ کجا نخواهیم رسید. تمام حقوق این سایت برای © 2022 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد. ۵-توصیه می شود که یکی از کمد دیواری ها عمق آن بین هشتاد تا صد سانتی متر باشد و به منظور محل قرارگیری رختخواب درست شود.

معماری ساختارشکن ( اشکال سیال و ظاهری عجیب )

مدیریت ساخت و ساز، همانطور که از نام آن پیداست، شامل طراح معماری است که نظارت بر ساخت و ساز را انجام می دهد. به طور معمول، در مرحله نهایی، طراح بر کار ساخت و ساز نظارت خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که طرح نهایی رعایت شده است. این شامل بازدید از محل در طول ساخت و ساز برای رسیدگی به هرگونه انحراف از طرح و یافتن راه هایی برای اصلاح مسیر مجله خبری معماری است. البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند. در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان، طراحی حجم و محیط ساختمان، استفاده کردن از طراحی های اولیه و شماتیک، کاربردی و سودمند خواهد بود.

فرآیند طراحی معماری به فازهایی تقسیم می شود تا به سازماندهی بهتر پروژه کمک کند و مراحل قابل مدیریت بیشتری را برای پیمانکاران ایجاد کند. یکی از بهترین تجربه‌های کاری ما استفاده از تخصص این گروه در طراحی معماری ساختمان بود. شرکت گروه معماری معتمد و همکاران در طراحی ظرافت و دقت خاصی دارد و تعهد از ویژگی‌های این تیم بوده است. خیلی خوشحال هستیم که طراحی مجموعه ویلایی خودمون رو به این تیم سپردیم. اصول طراحی معماری، اصولی از مفاهیم هستند که در معماری یک سازه یا سیستم گنجانده می شوند تا نتایج خاصی را ایجاد کنند.