طراحی ساختمان اداری طراحی داخلی ساختمان اداری طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان اداری

در طراحی ساختمان های(فضاهای) اداری بایستی دارای انعطاف پذیری، راحتی نگهداری، دسترسی مناسب و یک موقعیت اکولوژیکی اقلیمی مناسب باشند و از طرف دیگر یک محیط آرام، لذت بخش و مفید را برای استفاده کنندگان فراهم سازند. امروزه ساختمان های اداری بیشتر دارای نماهای شیشه ای مشابه هستند اما تقسیم بندی و کیفیت فضاهای داخلی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. سالن کنفرانسیک سالن کنفرانس متوسط معمولا فضایی برای ملاقات 5 نفر دارد. اما در طراحی ساختمان اداری بزرگ باید اتاق کنفرانس بزرگ تری در نظر گرفته شود که گاهی تا 20 نفر را در خود جای دهد. همچنین باید توجه شود دکوراسیون سالن کنفرانس مطابق به استاندارد های آن طراحی شود.

  • مهمترین چالش در طراحی دفتر معماری خانه چوبی، عرض کم بنا، نمای قدیمی آن در کنار بودجه محدود بود که تمامی این محدودیت ها پروژه را به سمت سوی استفاده از ایده های جدید و خلاقانه پیش برد.
  • اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت…
  • شاید شما یک ساختمان کوچک اداری داشته باشید و تصور کنید که به دلیل متراژ کم ساختمان‌تان دیگر نیازی ندارید که برای طراحی و احرای ساختمان هزینه کنید.
  • به دلیل اینکه مکانی برای تجمع مهمانان و بازدیدکنندگان می‌باشند، از اهمیت زیادی چه از نظر زیبایی و چه از نظر پاسخگویی به نیازهای مراجعه ‌کنندگان، برخوردار هستند.
  • به این نتیجه رسیده ایم که آسایش و سلامت کارکنان اداری حاصل اصول طراحی پایدار است.

همین شد که امروزه روز طراحان به تعبیه پنجره های گسترده ی شیشه ای در نمای ساختمان اداری روی آورده اند. این پنجره ها گاها به دیواری شیشه ای تبدیل می شوند و از سقف تا کف را می پوشانند. بنابراین علاوه بر نور طبیعی می توان چشم اندازی زیبا و دلباز به فضای بیرون داشت.

نیاز به پایداری در طراحی ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز

نما بخشی از هویت ساختمان است و در صورت هماهنگی با کارکرد و رویکرد سازمان، هویت سازمان نیز توسط آن بیان می‌شود. یک از مهمترین دغدغه های مدیران ادارات، عدم روحیه ی بالای کارمندان است. شرکت های طراحی داخلی اداری می توانند برای ایجاد نشاط در فضای داخلی، از رنگ های ملایم و پر انرژی و الهام دهنده ها استفاده کنند. برای ایجاد حریم خصوصی در ادارات یکی از کارامد ترین راهکارها ایجاد دیوارهای جدا کننده (به اصطلاح پارتیشن) می باشد.

آیا در حین انجام عملیات بازسازی، پرسنل اداره می ‌توانند کار کنند؟

امّا به طور کلی، عمدتاً مدت زمانی از 1 روز تا چند ماه برای بازسازی ساختمان اداری در نظر گرفته می‌شه. از دلایل اهمیت ورودی ساختمان این است، افرادی که می خواهند با شما همکاری داشته باشند پیش از ورود به شرکت شما بایستی از درب ساختمان عبور کنند. شک نداشته باشید که آن ها پیش از هر چیز به کیفیت نمای ساختمان و تمیز بودن آن دقت خواهند داشت.

طراحی ساختمان های اداری

برای این کار می توان واحدها را طوری نقشه کشی کرد که دفاتر کار و محیط هایی که در طراحی اولیه برای کارمندان در نظر گرفته شده در جهت مخالف خیابان اصلی قرار بگیرند. اما در برخی موارد ایجاد تغییر نیاز به تجربه و مهارت نسبتا بالایی دارد که در چنین شرایطی مطمئنا انجام آن نیاز به دخالت کارشناسان این حوزه دارد. فضا، بزرگترین محدودیت در دفترهای کوچک است و همیشه برای انجام کارهای اداری به فضای بیشتری در این محیط‌های کوچک نیاز دارید. برای بازسازی دفترهای کوچک، رویکرد ما به ایجاد فضاهای بیشتر است و برای این کار به استفاده بهینه از تجهیزات محیط اداری می پردازیم. به عنوان مثال می توانیم از مبلمان مناسب که فضای کمتری اشغال می‌ کنند، استفاده کنیم و یا روش پارتیشن بندی تا ایجاد اتاقک ها با ایده ‌های کارآمدتر را در پیش بگیریم. هدف نهایی ایجاد فضاهای بهینه در محیط های محدود اداری است و ما می ‌توانیم مساحت محدود و قطعاً کوچک یک دفتر اداری را به یک فضای بزرگتر برای کاری ساده تر تبدیل کنیم.