طراحی ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز آرکا

اگر در اداره شما هر کارمند مشغول به انجام یک سری کارهای محرمانه است که آگاهی افراد دیگر از این اطلاعات به ضرر سازمان ختم می‌شود. در نتیجه این نوع طراحی با ایجاد حریم صد در صدی حتماً به کارتان می‌آید. این بخش بسیار به نوع کار و فعالیت سازمان وابسته است و شامل خدمات اصلی همان اداره خاص می‌شود. اغلب مکانی مناسب برای انجام امور خدماتی چون تکثیر، چاپ، فتوکپی و … می‌باشد. سیستم بسته اداری به فضاهایی اطلاق می شود که توسط دیوارهای جداکننده و به صورت اتاق های مستقل می باشند.

در صورت نیاز، گچ‌کاری، تعمیر سقف و سایر تعمیرات اساسی در این مرحله انجام می‌شه. اتاق های استراحت و بازی واقعا در روحیه کارکنان تاثیر داره و بازدهی رو بالا می بره. به این دلیل هر یک تجربه ای نو را به همراه می آورد اما این اصول و تجربه ای که در یک ساختمان به دست می آید قابل استفاده در دیگری است. مراکز پزشکی، شامل فضاهایی برای مشاوره های پزشکی، دندان پزشکی و ….. برای دیدن ساختمان های بیشتر سری به بخش پروژه برجسته های چیدانه بزنید چیدانه بزنید. کلیه حقوق برای نقش شهر محفوظ است و این شرکت حق هیچگونه کپی برداری از نمونه کارها را به غیر نمی‌دهد.

تغییر در کسب و کارهای مدرن یک امر اجتناب ناپذیر است و قطعاً باید شاهد این تغییر در محیط کار نیز باشیم. فضاهای اداری دستخوش تغییرات مدرن با الگوی استفاده از تجهیزات مدرن شده اند. لذا ظاهر محیط اداری نیز باید شرایطی همگام با ایده های مدرن داشته باشد. با کمک نمادیزاین می‌توانید نمای ساختمان اداری خود را در کوتاه ترین مدت، طراحی و با بهینه ترین هزینه، اجرا کنید.

  • مطلبمون راجع به بازسازی ساختمان اداری رو در همین جا به پایان می‌رسونیم.
  • طراحی ساختمان اداری کوچک از “معماری خانه چوبی”با هدف نمایش خلاقیت گروه طراحی و ارائه نمونه اجرایی ملموس برای مراجعه کنندگان انجام گردید.
  • در واحدهای کوچک تر این اتاق باید سایزی انتخاب شود که حداقل یک میز کنفرانس کوچک با 4 صندلی در آن جای بگیرد تا در صورت نیاز جلسات رسمی در آن برگزار شود.
  • و به دلیل ارتفاع زیاد ساختمان در بستر سایت ظاهری ناهماهنگ ایجاد کرده بود و طراحی پروژه را با چالش مواجه کرده بود، برای رفع این مشکل معمار پروژه بهنام سفیدی ترفندهای هنرمندانه ای را به کار گرفته است.

سیستم بسته اداری نیز به محیط‌هایی می گویند که به وسیله‌ی دیوارهای جدا کننده و به شکل اتاقهای مستقل ساخته شده‌اند. در مجموع ساختمان‌های اداری از فضاهای اصلی، فضاهای پشتیبانی، خدمات و مسیرهای گردش تشکیل شده‌اند. طراحی نورپزدازی ساختمان اداری هم می بایست با توجه فرم و المان های پوسته ساختمان در نظر گرفته شود.

برآورد هزینه ساخت خانه با چند کلیک ساده

در طراحی نمای اداری بهتر است به سلیقه، سفارش و روحیه مشتری توجه کرد. مشتریان ممکن است با سلیقه محدود و با توجه به نماهای ساختمانی که دیده‌اند و به صورت تکرار شونده در شهر اجرا می‌شود، درخواستی داشته باشند. بهتر است طراح با توجه به گزینه‌های مطرح شده و روحیه خاص هر مشتری و کسب و کاری که دارد، طراحی منحصر به فرد و خلاقانه‌ای انجام داده و ایده و طراحی خود را با مشتری مطرح کند. طراحی فضایی زیبا و کاربردی احساس بهتری در محیط کار به ما منتقل می‌کند. ظاهر ساختمان نیز در ایجاد این حس در کارکنان و مشتریان تاثیرگذار است. این عامل می‌تواند نمای اداری باشکوه ساختمان باشد یا فضای شیک داخلی آن.

بازسازی دفاتر اداری کوچک

به طور کلی باید دسترسی به قفسه بندی، تجهیزات کوچک و فایل ها راحت و آسان باشد. توصیه می شود فضای فایل در قسمت مرکزی بوده و لوازم و تجهیزات گوناگون را در قفسه ها، کمدها یا کابینت ها با درهای کشویی یا گردان قرارداد. علاوه بر کتابها، در کتابخانه می‌توانید به مجلات، مقالات و لوح‌های فشرده و … نیز دسترسی پیدا کنید و گاهی این قسمت هم از امکانات اینترنت برخوردار است. ترکیب بندی قفسه‌ها، کشوها و کمدها به منظور ذخیره سازی در طراحی از اهمیت فوق العاده برخوردار می‌باشد. در این فضاها میزها و محیط‌هایی هم به منظور استفاده‌ی افراد از کتابها و منابع و نیزاستفاده ی کارکنان کتابخانه بایستی فراهم شود.

طراحی ساختمان اداری، دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه در تهران

با نمادیزاین می‌توانید نمای ساختمان اداری کوچک خودتان را با بهینه‎‌ترین قیمت، طراحی و اجرای کنید. تحقیقات نشان داده است که کارکنان در محیط های نوآورانه و مبتکرانه می توانند بهره وری بیشتری داشته باشند. اما ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که نمای ساختمان اداری چه ارتباطی می تواند با فضای داخلی ساختمان و بهره وری کارکنان داشته باشد؟! معیارهای اصلی این پروژه، ارزیابی مجدد مورفولوژی یک ساختمان اداری معمولی برای بهبود کیفیت نور طبیعی و دید بدون تغییر مساحت ساخت بهینه ساختمان بود. آئین نامه استاندارد ساختمان های اداری در تهران حاکی از آن است که مساحت تصرف ساختمان نباید بیش از 60 درصد مساحت زمین + 2 متر باشد.

بر اساس این ایده، توده ای همگن شکل گرفت که بر اساس موقعیت مکانی و زاویه دید، ترکیبی از رنگ های آجری و فیروزه ای را برای بینندگان ایجاد می کند. علاوه بر این، پنجره های شیشه ای پیوسته در لایه داخلی دو پوسته امکان نفوذ نور خورشید به واحدهای اداری را فراهم می کند و باعث کاهش مصرف برق در سراسر ساختمان می شود. به طور کلی توصیه می شود عرض مطلوب یک ساختمان توسط فاصله ای که از طریق آن نور طبیعی به داخل ساختمان نفوذ می کند، مشخص شود. این فاصله معمولا بین ۵ تا ۷/۵ متر (یا ارتفاع کف تا سقف ۲ تا ۲/۵ متر) است .