طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار معماری اداری آرل

کارهای نیازمند به تمرکز بالا باید در فضاهای آرام انجام شود و مشاغل نیازمند تعامل در فضای بازتر و پر سر و صدا تر هم به خوبی انجام می شوند. برای ساختمانی که دارای مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰۰ متر مربع می‌باشد، آسانسورهای جداگانه‌ای برای حمل کالا و مواد می‌تواند استفاده شود. این بخش محیطی مناسب برای خوردن، ملاقات و گفت وگو، استراحت و کارهای فردی را فراهم می‌آورد. تهویه مناسب این فضاها به منظور ممانعت از باقی مانده بوی غذا در داخل ساختمان و محیط پیرامون از اهمیت بالایی برخوردار است.

دانشجویان پر انرژی بوده، کیفیت کاری کارکنان آکادمیک بالا رفته و در مجموع کیفیت و بازدهی بالا را ناشی می شود. ساختمان های سالم که با مصالح طبیعی کار می کنند و از اقلیم طبیعی در ساختمان بهره می برند. به نظر کمتر با مشکالت بیماری روحی در کارکنان و یا دوری از کار مواجه هستند.

شرکت های فناوری شهرت خود را در جهت ساختن فضاهای کاری شگفت انگیز توسعه دادند. در نتیجه، آنها بهترین ها و درخشان ترین افراد را جذب کردند و بیشتر از خلاقیت آن ها استفاده کردند. اما اخیراً این انقلاب طراحی به بسیاری از صنایع سنتی دیگر گسترش یافته است. بسیاری از شرکت های بزرگ به طور فزاینده ای در حال حرکت به سوی فضای کاری باز، خلاق و مشترک هستند.

  • دریافت مجوز در برخی پروژه‌های بازسازی ساختمان اداری، لازم و ضروری هست؛ امّا به طور کلی از دریافت مجوز برای ساختمان‌های مسکونی راحت‌تر انجام می‌شه.
  • سیستم باز اداری به فضاهایی اطلاق می شود که توسط جداکننده های سبک از هم تفکیک شده اند.
  • نمای شیشه ای همچنین می تواند عایقی عالی در برابر سر و صدای محیطی باشد.
  • نمای آن به گونه ای طراحی شده است که آب و هوای داخلی را کنترل کند و ساختار بتنی آن واریانس دما را به حداقل رساند.

برخی از واحدهای اداری بدون اتاق طراحی می‌شوند و فضای اختصاص‌یافته برای هر بخش با دکوراسیون آن محیط مشخص می‌گردد. این موارد از مهم ترین نکاتی است که باید در طراحی نقشه ساختمان اداری به آن توجه شود و تفاوتی نمی کند که یک ساختمان اداری تا چه اندازه بزرگ یا کوچک است. امنیت افرادی که در طول روز در آن تردد می‌کنند و مشغول به کار هستند باید مورد توجه قرار بگیرد. از پله اضطراری در ساختمان‌های اداری گرفته تا تهویه مناسب و گرمایش امن و بدون مشکل در واحدهای اداری، تمامی موارد امنیتی باید در ابتدای کار هنگام طراحی نقشه ساختمان اداری در نظر گرفته شوند.

درک ضرورت لزوم داشتن یک ساختمان اداری سبز نیازمند بررسی مزیت های محیطی، اقتصادی، جنبه های اجتماعی و روانشناسی است. گروه معماری آرکا با سال ها تجربه در زمینه ساخت و ساز هر نوع سبک مورد پسند را به بهترین نحو اجرا و پیاده سازی می نماید. پارتیشن‌ها در چنین فضای کاری به کمک آمده و علاوه بر ایجاد یک حریم نسبی، مانع ارتباط‌ گیری کارمندان یک مجموعه با هم نمی‌شوند. در ارتباط مداوم آن ها خللی ایجاد نمی‌گردد و فقط فضا را کمی بسته ‌تر و منحصر به تعداد انگشت ‌شماری از کارمندان می‌نمایند. بخش‌ هایاداری در هر سازمان و شرکتی می‌توانند از دفاتر یک تا سه ‌نفره و یا دفاتر گروهی را شامل شوند.

در محل قرارگیری گلدانها ، پوسته آلومینیومی گشایش یافته و بدین صورت علاوه بر ایجاد هارمونی زیبا در طراحی نما، چشم اندازی مناسب را نیز از درون فضاهای اداری فراهم می سازد. اتاق مدیرعاملیکی از اصلی ترین اتاق ها که باید در طراحی ساختمان اداری به آن توجه شود اتاق مدیرعامل است. در واحدهای کوچک تر این اتاق باید سایزی انتخاب شود که حداقل یک میز کنفرانس کوچک با 4 صندلی در آن جای بگیرد تا در صورت نیاز جلسات رسمی در آن برگزار شود. معمولا اتاق مدیرعامل را طوری انتخاب می کنند که چشم اندازی رو به فضای بیرون داشته باشد تا حالتی رسمی تر به خود بگیرد. کاربری و عملکرد هر دفترکار متفاومت است، بنابراین مهم است که در ابتدا درباره نوع استفاده از دفترکار که میخواهید داشته باشید فکر کنید. الویت اول طراحی دفترکار، افرادی هستند که قرار است برای آن ها این دفترکار طراحی و اجرا شود.

طراحی داخلی ساختمان اداری بانک ملت

بنابراین در فصول گرم و سرد سال همیشه هوای متعادلی در داخل یک ساختمان اداری در جریان خواهد بود. برای دستیابی به جزییات بیشتر این پروژه به مطلبدرخشش سنگ مرمر در نمای ساختمان اداری تجاری ولیعصر تهرانسری بزنید. یکی از عوامل تأثیر گذار بر فرم و جهت ساختمان اداری، اقلیم و شرایط جغرافیایی هر منطقه می‌باشد.

فضاهای پشتیبانی در طراحی ساختمان های اداری

اتاق ضبط ویدیو و صدا این روزها ساخت پادکست، ویدیو یا گرفتن عکس های حرفه ای از جمله کارهایی است که در داخل شرکت انجام می شود و بهتر است هنگام طراحی ساختمان اداری به این نیاز توجه شود. اتاق ضبط ویدیو و صدا باید عایق صدا باشد، نور مناسب داشته باشد و در صورت لزوم به تجهیزات خاص ضبط مجهز شده باشد. رسپشن و فضای ورودی هر فضای اداری به یک محیط اختصاص یافته به رسپشن و فضایی بعنوان فضای انتظار نیاز دارد. بنابراین هرقدر هم فضای اختصاص یافته برای یک واحد اداری کوچک باشد، باید طوری طراحی شود که فضای کافی برای قرار گرفتن یک میز کار و چند صندلی را داشته باشد تا اولیه ترین نیاز یک دفتر اداری را برطرف کند.

توجه به تهویه فضای داخلی یک محیط اداری یکی از مهم ترین اصول معماری ساختمان اداری است. به این منظور، انتخاب متریال صحیح برای ساخت یک ساختمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله شیشه ها که معمولا اولین متریال هایی هستند که می توانند به روی گرما و سرما تاثیرگذار باشند. دفاتر از لحاظ فضا، مساحت و سرویس دهی، هزینه‌ای فوق العاده بیشتر از ایستگاه‌های کار با پلان آزاد را به جا می‌گذارد، اما محیط خصوصی و خلوت بیشتری را به وجود می‌آورد. محیط خصوصی بصری در ایستگاه‌های کار با پلان آزاد به وسیله‌ی حائل هایا جدا کننده‌ها حاصل می‌شوند اما دفتر کار خصوصی به دیوارهایی نیاز دارد که دارای عایق بندی صوتی باشند.