طراحی داخلی ساختمان اداری آشنایی با نحوه طراحی داخلی شرکت و هزینه اجرا بیلدیکو

در مجموع باید عرض مطلوب یک ساختمان به وسیله‌ی فاصله‌ای که از طریق آن نور طبیعی به داخل ساختمان راه می‌یابد، تعیین شود. یک ساختمان با دو محیط کار در هر سمت و مسیر گردش مرکزی از عمق ۱۵ تا ۱۸ متر برخوردار است. عمق‌های کم‌تر از ۱۵ متر به منظور تهویه طبیعی مطلوب‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. حیاط‌های اندرونی معمولاً در ساختمان با پلان عمیق، به منظور نفوذ نور طبیعی به مرکز ساختمان استفاده می‌شود.

  • یکی دیگر از معیارها ایجاد سیستم یکپارچه برای مناطق تجاری و اداری بود.
  • در نتیجه یکی از نکاتی که در مورد طراحی نما ساختمان باید به آن توجه شود، نصب پنجره در نمای ساختمان های اداری می باشد.
  • بهتر است در ابتدای کار و قبل از هر اقدامی مجوزهای لازم را کسب کرده باشید.
  • نمای ساختمان اداری نمایشگر جایگاه، منزلت و ویژگی‌های مالکان ساختمان است.

تفاوت ساختمان اداری و واحد اداری هم به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که تنها با کمک گرفتن از خبرگان این بخش می‌توان به توزیع مناسب فضای داخلی و کلی یک ساختمان اداری اقدام نمود. این‌ها از اصول اولیه طراحی پلان ساختمان اداری هستند که باید به آن‌ها توجه نمود. همچنین محل قرارگرفتن بخش‌های مختلف در کنار هم باید منطقی و اصولی باشد. مثلاً جایی همانند آشپزخانه یا غذاخوری که ممکن است در مواقعی دارای ازدحام باشد یا بوی زیادی از غذاهای مختلف در آن وجود داشته باشد در کنار دفتر مدیریت یا یک اتاق کنفرانس که فضایی رسمی و مهم است، قرار نمی‌گیرد.

اگه میخوای کابینت خونه رو هم عوض کنی، بهترین نکات قیمت گیری کابینت و قیمت روز انواع کابینت اینجاست:

اما مشکل اصلی چیست؟ مشکل اصلی را باید در طراحی پنجره های نمای ساختمان دانست. اینجاست که پی خواهیم برد پنجره های کوچک به کار نمای ساختمان اداری نمی آیند. نکته اصلی اینجاست که نمای ساختمان اداری می تواند بیانگر شان و منزلت کسب و کارهای مستقر در این ساختمان باشد. طراحی نمای ساختمان اداری می تواند گویای میزان حرفه ای بودن کار شما باشد. بیراه نیست که مدیران کسب و کارها ترجیح می دهند در ساختمان هایی با نمای شیک مستقر شوند. در ادامه با ما همراه شوید تا طراحی نمای ساختمان اداری را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

بازسازی اتاق های اداری

از جمله موارد مهم در طراحی ساختمان اداری می توان به نکاتی چون، محل ورودی ساختمان اداری، راحتی شرایط کار، ایجاد منظر خوب و فضای سبز، تهویه مناسب اشاره کرد. اگر کارکنان در محیط کار احساس راحتی کنند بهتر می توانند وظایف خود را انجام دهند. ابعاد تجهیزات و مبلمان برای کارکنان متفاوت است و بستگی به نوع وظیفه و کار شخص دارد. شما می توانید با انواع پارتیشن و روش بازسازی ساختمان اداری آشنا شده و از قابلیت‌های آن برخوردار شوید. پارتیشن‌های اداری به طور عمده شامل دو نوع پارتیشن اداری ثابت و پارتیشن اداری متحرک هستند. پارتیشن اداری ثایت با هدف ایجاد فضای متفاوت و کاربری متفاوت در یک فضای اداری طراحی شده و به دو دسته تقسیم می‌شود.

در نتیجه راهکارهای معماری پایدار برای یک اداره سبز تأثیر خود را در چند بعد اقلیمی، اقتصادی، اجتماعی و روانی نشان می دهد. چنین بنایی نشان دهنده تجمع ایده ها بوده و تصویری از تفکرات روشن سازندگان و نیروی کاری ماهر مشغول به کار در آن می باشد. حالت تکنیکی و هنری تأسیسات این مجموعه ویژگی بالای پروژه غرب چهار، را شکل می دهد. سیستم انرژی خورشیدی (فوتوولتاییک) بر روی بام، برق توسط غرب 4 به طور مستقیم استفاده نمی شود.

یکی از محبوب‌ترین متریال‌های مورد استفاده برای ساختمان‌های اداری، شیشه است. شیشه با وجود استفاده مکرر در نمای ساختمان‌های اداری و تجاری همچنان محبوبیت خود را از دست نداده است، زیرا تنوع در اجرای آن با توجه به طرح و رنگ شیشه، ابعاد آن و نورپردازی که بر روی ساختمان انجام می‌شود، زیاد است. معماری ناهمگون با اقلیم و فرهنگ در درازمدت منجر به ایجاد ظاهری نامناسب در شهر شده و فضای شهری را مغشوش و آشفته می‌سازد. هماهنگی میان فضای شهری و محیط پیرامون، با ساختمان وظیفه‌ای است که نما بر عهده دارد و طراح باید توجه لازم را به آن داشته باشد. اگر زیباترین نمای ساختمان از کارهای برجسته‌ترین معماران جهان را نیز در اقلیمی ناهماهنگ قرار دهیم، زیبایی آن به چشم نمی‌آید.

این کار به بهینه سازی الگوهای مصرف انرژی نیز کمک فراوانی خواهد کرد. بنابراین طراحان باید بیش از همیشه در طراحی نمای ساختمان اداری خلاقیت به خرج دهند و بر اساس نوع کسب و کار و حرفه ای که در یک ساختمان اداری خاص برقرار است، نمای آن را طراحی کنند. به عنوان مثال اگر یک ساختمان اداری مربوط به کسب و کارهای حوزه ی معماری می شود بهتر است یک المان خاص که مرتبط با این حرفه می باشد در نما به نمایش درآید. نمای اداری ساختمان باید به شکلی خلاقانه طراحی شود تا بتواند ارتباطی مناسب و موثر میان داخل و خارج ساختمان ایجاد کند. در طراحی نمای اداری به ویژگی‌های سازمان و اداره و شاغلان در آن نیز توجه می‌شود. هماهنگی نما با اندیشه و رویکرد حاکم بر اداره و سازمان و ویژگی‌های عمده پرسنل آن، می‌تواند محیطی راحت برای کارکنان فراهم کند و در یک نگاه، نمایشی از فرهنگ و رویکرد سازمانی باشد.