طراحی داخلی ساختمان اداری آشنایی با نحوه طراحی داخلی شرکت و هزینه اجرا بیلدیکو

در 10 تا 15 سال گذشته، تغییراتی تدریجی در کار و روند آن به وجود آمده است. در ادامه خلاصه ای از موارد مرتبط با طراحی داخلی ساختمان اداری مدرن را برای شما فراهم کرده ایم. یکی از مهم ترین نکات توجه به نور در طراحی یک محیط کار و حتی یک ساختمان مسکونی است. اغلب معماران تلاش می کنند تا فضای داخلی یک ساختمان را طوری طراحی کنند تا بیشترین استفاده از نور طبیعی برده شود.

  • شاید بتوانیم کلیات فرآیند بازسازی محیط اداری را در یک پروسه معین معرفی کنیم؛ اما در عمل همیشه با جزئیات بسیار زیاد و ناشناخته که غالباً دورنمایی از آنها وجود ندارد مواجه می ‌شویم.
  • سبک‌ مدرن، کلاسیک و سنتی از مواردی هستند که در طراحی نمای ساختمان اداری استفاده می‌شوند.
  • و سیاست این شرکت در استفاده از دستورالعمل های حاصل از بهترین تجربیات است.
  • پروژة اداري- تجاري زرافشان با مساحتي در حدود ۱۵۰۰ مترمربع در تقاطع خيابانهاي زرافشان و فلامک در شهرک قدس واقع شده است.
  • مشکلاتی که قطعاً باعث نوسان در هزینه اجرای بازسازی محیط اداری می شوند.

و این امر به طور فزاینده ای در خواسته های مفرط ارباب رجوع منعکس می شود. اما طراحی غیر اصولی یک ساختمان سبز نه تنها توان کاهش مصرف انرژی را در پی نداشته است. بلکه موجب اتلاف هزینه چه در زمان ساخت و چه در طول بهره بردای خواهد شد. ساختمان های اکوتک برای دستیابی به محیطی سازگار و پایدار به منظور هماهنگ سازی اکولوژی و تکنولوژی پا به عرصه ی ظهور گذاشته اند.

ویژگی‌های ساختمان اداری

فضای مورد نیاز برای کارمندان در حالت نشسته یا ایستاده ، مبنایی برای محاسبه ی حداقل فاتصله بین میزها و میز تحریرها است (حداقل فاصله مطلوب ۱۰ متر) صندلیها باید قابل تنظیم چرخدار و مبله و مجهز به پشتی تکیه دادن باشند. دفاتر بایگانی ، آرشیو و کارتهای اطلاعات مربوط به دانشگاهها و … را می توان در کمدهای بدون پهلو که معمولاً از جنس استیل و در ابعاد استاندارد ساخته می شوند قرار داد. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت… هر یک از آن‌ها ویژگی های منحصربه فرد خود را دارند و با توجه به کاربری و فضای مورد نظر از آن‌ها استفاده می‌شود. یکی از ویژگی های مهمی که این نوع پارتیشن‌ها دارند، مقاومت آن‌ها است.

طراحی داخلی ساختمان اداری

این فواید و خطرات چه سازنده ساختمان سبز از بخش خصوصی باشد و چه از بخش دولتی قابل استعمال می باشد. در مشاغلی که به تمرکز زیاد حین کار نیازی نبوده یا متصدیان امور باید دائماً با هم در ارتباط بصری و کلامی باشند. در این صورت دفتر کار باز پیشنهاد معقولی است که می‌تواند تعدادی بیشتر از حتی 10 نفر را در خود جای دهد. برای یک ساختمان با مساحت بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع، آسانسورهای مجزای کالا و مواد ضروری است.

نمای ساختمان اداری دو طبقه

این فضای خالی نه تنها ورودی اصلی را تشکیل می دهد، بلکه نور و دید واحدهای مرکزی را نیز فراهم می کند. این مورفولوژی جدید سطح ساختمان در تماس با شهر را افزایش می دهد و افراد را از طریق ورودی خوشایند ایجاد شده به منطقه اداری متصل می کند. بررسی ها نشان داده که بازدهی یک درصدی در ساعت های کاری کارکنان یک ساختمان اداری سبز، در نمونه هایی مانند ساختمان هلیکون شپارد 1 و یا ساختمان های اداری بریندلی، برابر یک سال مصرف انرژی آن بنا بوده است. کارکنان اداره سبز اوقات کمتری را با تنظیم دمای محیط کار خود تلف می کنند و مشکلات روانی و پریشانی، کمتر بر بازدهی آنان می افزاید. ممانعت از ورود صدا، شامل صداهای داخلی و اصوات خارجی، به‌ صورت هم ‌زمان می‌شود. همان‌قدر که عدم انتشار صدا در فضای داخلی و توسط کارمندان و مراجعین مهم بوده و در زمان تقسیم‌بندی فضاها در طراحی ساختمان اداری باید لحاظ شود.

به لحاظ کاربری ایجاد نمای جذاب و به لحاظ قرارگیری در بافت مسکونی، حس آرامش از اولویت‌های طراحی بوده است. عرض کم معبر اصلی بنا و محدودیت عمق دید، ما را برآن داشت تا ساختمان را به سمت خیابان شریعتی متمرکز کنیم. نمای شمالی ساختمان با تاکید بر محور ورودی در مرکز فرو رفته و نما را به دو بخش تقسیم کرده است. این گشایش شامل ورودی لابی و پارکینگ در همکف و بالکن‌های طبقات می‌باشد.

بسته به نیاز یک اداره این بخش به چندین دفتر کوچک‌تر تقسیم می‌شود. یا در قالب یک کارگاه گروهی طراحی می شود که فقط بخش منشی آن مجزا است، بقیه قسمت ‌ها به‌ صورت چند منظوره کاربرد دارند. در دنیای کنونی افراد به‌ منظور انجام امور کسب‌ و کار خود، بیشتر عمرشان را در ادارات می‌گذارند.