طراحی داخلی ساختمان اداری آشنایی با نحوه طراحی داخلی شرکت و هزینه اجرا بیلدیکو

به همین دلیل، مهم است که به تعداد کارمندانی که در یک دفتر کار مشغول به کار می‌شوند، فضایی که به‌صورت استاندارد به خود اختصاص می‌دهند و نیازهای اولیه آن‌ها توجه نمود تا بتوان به خوبی پلان مناسبی طراحی کرد. فضاهایی از این دست اغلب به مناطق امن و غیر امن تقسیم‌بندی می‌شود. نوع فضای لابی شامل لابی‌های آسانسور نیست، بااین‌حال، ممکن است از نظر فیزیکی یا زیبایی از هم مجزا باشند یا به هم متصل شوند. لابی‌های ساختمان اغلب به عنوان چهره عمومی فضای داخلی ساختمان عمل می‌کنند و در حال تبدیل شدن به فضاهای تعاملی‌تر هستند که یک تجربه کاربری فوق‌العاده را فراهم کنند.

ساختمان اداری فرایندی برای تعریف و گروه‌بندی فعالیت‌های دفتری و ایجاد رابطه بین کارمندانی که در یک دفتر کار می‌کنند بوده و هدف آن این است که آنها بتوانند طور مؤثر و اقتصادی فعالیت‌های اختصاص داده شده را اجرا کنند. مطلبطراحی ساختمان اداری مدرن، زیبایی خیره کننده شرکت دارویی سیناژنجزییات بیشتری را در رابطه با این ساختمان با شما در میان می گذارد. به طور قطع پیمانکار می بایست شما را در انتخاب بهترین متریال نما راهنمایی کند.

در حین پارتیشن بندی بهتر است به دپارتمان‌هایی که کنار یکدیگر می‌چینید توجه داشته باشید. بسیاری از فضاهای خرده‌فروشی نیز به فضاهای چندمنظوره تبدیل شده‌اند که می‌توانند به عنوان یک کاتالیزور برای نوسازی شهری، فعالیت‌های اجتماعی، رویدادهای بزرگ و سرگرمی عمل کنند. انواع فضای کنفرانس و آموزشی درس مناطقی است که برای جلسات رسمی، آموزش و فعالیت‌های از راه دور استفاده می‌شود. نوع فضای کنفرانس و کلاس به انعطاف‌پذیری، ملاحظات لازم برای پیش‌بینی حداکثر استفاده و خطوط ابزار صوتی و تصویری مانند صدا، برای ارائه‌های چندرسانه‌ای و کنفرانس‌های تلفنی و ویدئویی نیاز دارد.

  • دفتر مرکزی پتروشیمی رازی که توسط “دفتر معماری فضای فرا تهی” طراحی و اجرا شده است از این دسته فضاها است.
  • این مورفولوژی جدید سطح ساختمان در تماس با شهر را افزایش می دهد و افراد را از طریق ورودی خوشایند ایجاد شده به منطقه اداری متصل می کند.
  • این موضوع می تواند به ضرر کسب و کارها و شرکت ها تمام شود چرا که طراحی نما به شیوه ای که بخشی از فضای داخلی را اشغال کند و یا موجب پرتی یک بخش شود می تواند فضا را برای کار و فعالیت تنگ نماید.
  • اول طراحی پلان و سیرکولاسیون که بنا به ریزفضاهای هر فعالیت تعیین می شود.
  • اگر می‌خواهید برای مراجعین صندلی تهیه کنید دقت کافی را داشته باشید که صندلی باید به گونه‌ای انتخاب شود که مراجعه کننده بتواند چندین ساعت با آرامش روی آن بنشیند.

نورپردازی تمام عرصه های یک فضای اداری می بایست بر اساس ضوابط و اصول طراحی دکوراسیون داخلی ارائه شود. از آنجایی که امور دفتری (به واسطه معرفی فنآوری جدید) پیوسته در حال تغییر است ،داشتن شناخت روشن از عملکرد های مورد نیاز به عنوان محرکی قوی، تأثیر عمده ای در سازمان دهی دفاتر و ساختمان های اداری دارد. به همین علت طراحان می توانند با تمام جنبه های مربوط به طراحی ساختمان اداری را با ترفندهای ذهنی و فنی خود تحت تأثیر قرار دهند.

ارزیابی محدوده آسایش حرارتی در اثر تهویه طبیعی در ساختمان‌های اداری بوشهر

توجه به اینکه افراد داخل یک ساختمان چه چشم اندازی را خواهند دید می تواند به طراحی بهتر پلان یک ساختمان اداری کمک کند. البته ناگفته نماند که نمای ساختمان اداری دو طبقه به درد کسب و کارهای بزرگی می‌خورد که کارکنانشان بیش از 10 نفر باشند. بنابراین بهتر است با تعیین دقیق و موردی کارهای مورد نیاز برای بازسازی ساختمان اداری، برنامه‌ریزی مشخصی برای بازسازی داشته باشین. در این صورت کارفرما هم می‌تونه تخمینی واقعی از هزینه‌های شما داشته باشه.

در این پلان اولیه برای یک ساختمان اداری نیز باید برخی نکات رعایت شود. بازسازی ساختمان اداری در تهران به دلیل قدیمی بودن بافت ساختمان های اداری این کلان شهر از مباحث مهمی است که باید همواره مورد توجه دولتمردان و صاحبان مراکز اداری باشد. زیرا این مقوله از جمله مباحثی است که با جان و سلامتی نیروهای انسانی که بیشترین ساعات عمر خود را در این فضا می گذرانند رابطه مستقیم دارد. بازسازی ساختمان اداری، به معنای اصلاح یک فضای موجود و به روزرسانی ساختار فعلی آن است. در این فرآیند بخش‌های مختلف و فضاهای ساختمان مانند کف ، دیوار و سقف بازسازی می‌شود. به طور کلی زمان بازسازی ساختمان اداری به این مورد بستگی دارد که چه تغییراتی در زمان بازسازی رخ می‌دهد.

اگر خودتان فضایی را پارتیشن بندی می کنید بهتر است به دپارتمان هایی که کنار یکدیگر می چینید توجه داشته باشید. یکی از روش‌هایی که می‌توان برای مشکلات ناشی از خرابی ساختمان به کار گرفت، نوسازی ساختمان است. بازسازی ساختمان به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات برای نوسازی ساختمان به شمار می‌رود. در واقع بازسازی ساختمان باعث می‌شود تا ساختمان به حالت اولیه خود برگردد و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

طراحی ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز

در این طراحی چینش تخته‌های چوبی در کنار هم نمای اداری مدرن و متفاوتی ایجاد کرده است. ایجاد زاویه‌های تند در بالای ساختمان و ایجاد اختلاف سطح، نمایی خلاقانه را شکل داده و در عین حال نظمی هندسی و چشم‌نواز نیز برقرار ساخته است. هزینه نما با توجه به مساحت و ابعاد ساختمان، ارتفاع، نوع و سبک طراحی، جنس متریال و پرکار یا کم کار بودن نما محاسبه می‌شود. با در نظر گرفتن تمام معیارهای فوق، یک نمای یکپارچه دو پوسته با پوسته متخلخل بیرونی که توسط قاب های فلزی آجری و گشتاور تشکیل شده است، ایجاد شد. ترکیب قاب های آجری و فلزی ماژول هایی را تشکیل می دهد که بازشوهای بزرگ تری را در نما ایجاد می کند.

مثلا استفاده از یک رنگ مشخص در تمام محیط دفتر کار و یا شکل نورپردازی تکراری، منجر به داشتن دکوراسیون اداری کاربردی و شیک نخواهد شد. گاهی رنگ‌ها در عین تضاد، مکمل‌های خوبی برای یکدیگر هستند؛ و طراح دکوراسیون اداری را به هدفش از طراحی نزدیک می‌کنند. در برابر ورود اصوات مزاحم خارجی نیز اقدامی اصولی از همان ابتدا باید اتخاذ گردد. انتخاب سمتی از ساختمان به ‌دور از خیابان اصلی و پر سر و صدا برای احداث دفاتر کار، استفاده از پارتیشن اداری، دیوارهای عایق و پنجره ‌های دوجداره، همگی اقداماتی مؤثر هستند.

این نما از ترکیب سایه بان های ثابت، کرتین وال دو جداره براق و صفحه های خورشیدی تشکیل شده است. با توجه به سیستم رتبه بندی گرین استار و همچنین گواهینامه پلاتین LEED، ساختمان پیکسل موفق به کسب نمره 100 شده است. سائو پائولو/ شرکت طراحی Triptyque مستقر در پاریس، ساختمان تجاری RB12 را برای تجدید حیات مرکز شهر ریو طراحی کرد. این ساختمان نیازهای برق خود را از طریق پنل های فتوولتائیک فراهم می کند. RB12 دارای نمای پنجره دار بیوشیمیایی می باشد که به طور خودکار میزان مصرف نور را کنترل و امکان ورود نور بهینه را در طول روز فراهم می کند و همچنین وجود باغچه در تراس ها خود باعث خنک شدن فضاهای داخلی می شود. قطعاً نمی توانید به بهانه یک بازسازی محیط اداری فرایند انجام کار را برای مدتی طولانی متوقف کنید.