شش پروژه دانش آموزی طراحی می کنند که با مواد آزمایش می کنند


نمایش های مدرسه Dezeen: ما شش پروژه ارائه شده در Dezeen Sc،ol S،ws را گردآوری کرده ایم که هدف آن نوآوری و ارتقای طراحی مواد و پارچه است.

در پاسخ به مسائل زیست‌محیطی ناشی از صنعت فست مد، این دانشجویان طراحی پارچه‌ها و موادی را ایجاد کرده‌اند که قصد دارند به این مشکل آگاهی بخشیده و جایگزین‌های پایداری ارائه دهند.

این مجموعه از پروژه ها شامل منسوجات رنگ شده با باکتری، مواد ساخته شده با مواد زیست ت،یب پذیر و فیبر است ساخته شده از باکتری های تولید کننده پارچه که هدف آن کشف جایگزینی برای کشت پنبه است.

انتخاب پروژه ها از دوره های طراحی مد، طراحی محصول و طراحی داخلی در موسسات بین المللی از جمله دانشگاه هنر لینز، کالج هنر چلسی، طراحان جدید و دانشگاه شهر بیرمنگام می باشد.


منسوجات ارغو، ساخته شده از باکتری

آرزوی رنگ اثر جولیا موزر

جولیا موزر، دانشجوی کارشناسی ارشد مد و فناوری، منسوجاتی تولید کرده است که با باکتری های تولید کننده رنگدانه رنگ می شوند.

به گفته موزر، این روش در مقایسه با روش های سنتی رنگرزی پارچه فقط به مقدار کمی آب نیاز دارد و شامل مواد شیمیایی که باعث آسیب به محیط زیست می شود، نیست.

موزر گفت: “این پروژه پتانسیل باکتری ها را برای رنگرزی منسوجات به ،وان راه حلی برای برآورده ، میل انسان به رنگ نشان می دهد و در عین حال با محیط زیست به شیوه ای محترمانه و پایدار رفتار می کند.”

“در یک فعل و انفعال دائمی بین طراح و باکتری، و در نتیجه بین کنترل و شانس، باکتری‌های رنگدانه زنده برای حمایت از فرآیند طراحی مد دعوت می‌شوند.”

دانشجو: جولیا موزر
مدرسه: دانشگاه هنر لینز
دوره: MA (Hons) مد و فناوری

نمایش کامل مدرسه ›


منسوجات بافته شده در ماشین

منسوجات بافته شده توسط کاترینا هالوسا

کاترینا هالوسا، دانشجوی کارشناسی ارشد مد و فناوری، فرآیندی به کمک ماشین برای قیطاندن نساجی برای استفاده در طراحی لوازم جانبی و پوشاک ایجاد کرده است.

Halusa فرآیندی را ایجاد کرده است که فناوری و هنر را در بافتن با هدف ایجاد یک پارچه سه بعدی پایدار ایجاد کرده است که زیبایی شناسی جدیدی را به مد می آورد.

هالوسا گفت: «فرایند تولید نوآورانه در دستگاه بافندگی شعاعی، کاردستی بافندگی را با یک فرآیند روباتیک و به کمک ماشین دوباره مدرن می‌کند».

“هدف منسوجات بافته استفاده از این فرآیند برای تولید نوع جدیدی از منسوجات سه بعدی برای کاربرد در مد و باز ، چشم اندازهای جدید زیبایی شناختی، فیزیولوژیکی و عملکردی در مد است.”

دانشجو: کاترینا هالوسا
مدرسه: دانشگاه هنر لینز
دوره: کارشناسی ارشد مد و فناوری

نمایش کامل مدرسه ›


یک فرش دو تکه رنگارنگ

ساحل ژوراسیک اثر لیلی جیکوبز

لیلی جیکوبز، دانش‌آموز مدرسه نیو دیزاینرز، فرشی دو تکه ساخته است که با موادی که از ،ستان تهیه شده و از قبل دوست‌داشته شده است، مناظر ساحلی ژوراسیک را جشن می‌گیرد.

جیکوبز از رنگ‌های تند استفاده می‌کند تا با ،یب دو تکنیک پارچه‌کاری، تافتینگ و چاپ صفحه، فضای زندگی را روشن‌تر کند.

جیکوبز گفت: “من در ابتدا از محدودیت های قرنطینه در سال 2020/2021 استفاده کردم تا از محیط بیرونی محلی خود استفاده کنم و از نظر روحی و رو، سالم بمانم.”

“از آن زمان، من به لذت بردن از مناظر محلی ادامه داده ام و از این سفرها به ،وان الهام بخش بسیاری از کارهای طراحی خود استفاده می کنم. ایده پشت کار من این است که فضای باز را وارد کنم.”

دانشجو: لیلی جیکوبز
مدرسه: طراحان جدید
دوره: یک سال بعد

نمایش کامل مدرسه ›


یک تمرین جایگزین توسط لورا ال،اندروا

لورا ال،اندروا، دانشجوی کالج هنر چلسی، ، های تولید شده در طول فرآیند طراحی را از طریق یک پروژه تحقیقاتی هنری مورد مطالعه قرار داد.

این پروژه با ال،اندروا با هدف ایجاد یک محصول پایدار آغاز شد. ال،اندروا پس از اینکه متوجه شد این فرآیند ، بیشتری تولید می کند، تصمیم گرفت از مواد زائد آغشته به چای و ،ه برای ایجاد “نتیجه باز” نهایی خود استفاده کند.

ال،اندروا گفت: «حتی پایداری نیز ردپایی بر محیط زیست می گذارد.

“پس از اینکه به این نتیجه رسیدم، پروژه من تغییر جهت داد. به جای تلاش برای ایجاد یک هدف عملی از مواد، می خواستم شکنندگی پایداری را نشان دهم.”

دانشجو: لورا ال،اندروا
مدرسه: کالج هنر چلسی (دانشگاه هنر لندن)
دوره: طراحی سه بعدی BA (Hons) (در حال حاضر BA (Hons) طراحی محصولات و مبلمان

نمایش کامل مدرسه ›


پوشاک کامل را توسط FAR رشد دهید - مد و رباتیک

پوشاک کامل را توسط FAR رشد دهید – مد و رباتیک

مد و رباتیک، یک گروه دانشجویی مد و فناوری در دانشگاه هنر لینز، منسوجاتی را با باکتری‌های تولیدکننده پارچه تولید کرده است که هدف آن کشف جایگزینی برای کشت پنبه است.

گروه دانشجویی FAR در نظر دارد با رشد لباس‌های سلو، باکتریایی در غشاهای نساجی به اثرات محیطی و اجتماعی سریع مد پاسخ دهد.

FAR گفت: دنیای مد در حال حاضر در حال تغییر اساسی است.

در نهایت توجه به اثرات منفی محیطی و اجتماعی مد سریع جلب می شود و فناوری های جدید نوید تغییر اساسی صنعت مد را می دهند.

تصاویر توسط یورگن گرونوالد می باشد.

دانشجو: FAR – مد و رباتیک
مدرسه: دانشگاه هنر لینز
دوره: مد و فناوری

نمایش کامل مدرسه ›


ساخت ، مطلوب توسط مالی می رتکلیف

مولی می رتکلیف، دانشجوی رشته معماری و طراحی داخلی، مواد زیستی و مواد زیست ت،یب پذیر را فرموله کرده است که هدف آن ادغام در فضای داخلی ،ده فروشی است.

راتکلیف از طریق تحقیقات خود در مورد بیوکامپوزیت ها، بیوچرم ها و پ،تیک های زیستی، قصد دارد ، ها را به یک سیستم احیا کننده تبدیل کند و جایگزین هایی برای موادی که به ،وان یک بار مصرف در نظر گرفته می شوند، ارائه دهد.

می گفت: «سه ماده جایگزین اصلی شامل زیست کامپوزیت ها، بیوچرم ها و پ،تیک های زیستی که جایگزین های نظری را برای مواد موجود در کاربردهای داخلی ارائه ،د، مورد بررسی قرار گرفت.

“اگر استفاده از مواد فقط به مطلوبیت آن محدود شود، و نه تمام طول عمر آن، پس ما این مواد و محصولات را به ،وان یک بار مصرف در نظر می گیریم.”

دانشجو: مالی می رتکلیف
مدرسه: دانشگاه شهر بیرمنگام
دوره: BA (Hons) معماری و طراحی داخلی

نمایش کامل مدرسه ›

محتوای مشارکت

این پروژه ها در نمایش های مدرسه از موسساتی که با Dezeen شریک هستند ارائه می شود. درباره محتوای مشارکت Dezeen در اینجا اطلاعات بیشتری ،ب کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/01/student-projects-material-design-fast-fa،on-dezeen-sc،ols،ws/