شرحی بر تفاوت ساختمان اداری و واحد اداری هزینه ساخت متری چند-دنیای معماری

نوع فضای لابی شامل لابی‌های آسانسور نیست، بااین‌حال، ممکن است از نظر فیزیکی یا زیبایی از هم مجزا باشند یا به هم متصل شوند. لابی‌های ساختمان اغلب به عنوان چهره عمومی فضای داخلی ساختمان عمل می‌کنند و در حال تبدیل شدن به فضاهای تعاملی‌تر هستند که یک تجربه کاربری فوق‌العاده را فراهم کنند. در نهایت می توان به تاثیر انتخاب درست فضای داخلی شرکت بر محیط زیست اشاره کرد . چینش درست، استفاده از متریال های مناسب و در نظر گرفتن تغییرات در آینده باعث می شود تخریب کمتری در هنگام ایجاد تغییر انجام شود و همچنین برای گرمایش و سرمایش ساختمان انرژی کمتری مصرف شود.

  • این ساختمان یک انبار بازسازی شده می باشد که به دفتر مرکزی منطقه شمال غربی برای مهندسان ارتش آمریكا تبدیل شده است.
  • چهار زون تاسیساتی در هر طبقه ساختمان این امکان را فراهم می آورد تا در قسمت های مختلف هر طبقه سیستم تاسیساتی به طور مجزا قادر به کار باشد و در فصول مختلف و ساعتات متفاوت، استفاده از سیستم های مکانیکال به نحو مطلوبی امکان پذیر باشد.
  • با در نظر گرفتن تمام معیارهای فوق، یک نمای یکپارچه دو پوسته با پوسته متخلخل بیرونی که توسط قاب های فلزی آجری و گشتاور تشکیل شده است، ایجاد شد.
  • از این رو شبکه ماتریس نقاط چاپی در نظر گرفته شده و فیلترهای طیفی تابش و همسایگی فعلی و آتی از طریق نرم افزار گرس هاپر روی آن اعمال گردید تا با مقیاس کردن نقاط ماتریس، پوشش شیشه ها به حد ایده آل برسد.
  • شرکت های فناوری شهرت خود را در جهت ساختن فضاهای کاری شگفت انگیز توسعه دادند.

امنیت افرادی که در طول روز در آن تردد می کنند و مشغول به کار هستند باید مورد توجه قرار بگیرد. از پله اضطراری در ساختمان های اداری بزرگ گرفته تا تهویه مناسب و گرمایش امن و بدون مشکل در واحدهای کوچک اداری؛ تمامی موارد امنیتی باید در ابتدای کار هنگام طراحی نقشه مجله خبری معماری در نظر گرفته شوند. تحقیقات نشان داده است که کارکنان در محیط های نوآورانه و مبتکرانه می توانند بهره وری بیشتری داشته باشند. اما ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که نمای ساختمان اداری چه ارتباطی می تواند با فضای داخلی ساختمان و بهره وری کارکنان داشته باشد؟! بررسی ها نشان داده که بازدهی یک درصدی در ساعت های کاری کارکنان یک ساختمان اداری سبز، در نمونه هایی مانند ساختمان هلیکون شپارد 1 و یا ساختمان های اداری بریندلی، برابر یک سال مصرف انرژی آن بنا بوده است. کارکنان اداره سبز اوقات کمتری را با تنظیم دمای محیط کار خود تلف می کنند و مشکلات روانی و پریشانی، کمتر بر بازدهی آنان می افزاید.

در 10 تا 15 سال گذشته، تغییراتی تدریجی در کار و روند آن به وجود آمده است. در ادامه خلاصه ای از موارد مرتبط با طراحی داخلی ساختمان اداری مدرن را برای شما فراهم کرده ایم. طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار و نمای ساختمان اداری وتجاری پلان ساختمان اداری و معماری اداری در این بخش قرار گرفته است. برای دیدن نمونه های معماری و یا طراحی های دکوراسیون داخلی اداری و یا دفتر کار و یا مشاوره با کارشناسان با ما تماس بگیرید.

عرض کم معبر اصلی بنا و محدودیت عمق دید، ما را برآن داشت تا ساختمان را به سمت خیابان شریعتی متمرکز کنیم. نمای شمالی ساختمان با تاکید بر محور ورودی در مرکز فرو رفته و نما را به دو بخش تقسیم کرده است. این گشایش شامل ورودی لابی و پارکینگ در همکف و بالکن‌های طبقات می‌باشد. بخش شرقی نما برای جلب توجه از شریان اصلی به سمت خیابان خم شده است. همچنین برای افزایش دید به این بخش، حجم غربی نسبت به محور قائم چرخیده است.

این فضا باید بتواند فضای خاص و تجهیزات مورد نیاز افراد را تأمین کند. توجه ویژه‌ای هم باید به انتخاب کارهای داخلی و کارهای هنری، به ویژه در فضاهای ورودی، اتاق کنفرانس و سایر مناطق با دسترسی عمومی معطوف شود. یکی از گرایش های جدید در طراحی معماری فضای اداری مدرن در ایالات متحده پیوند مردم با طبیعت است؛ به این گرایش طراحی بیوفیلیک(زیست گرایی) می گویند. طراحی معماری زیست دوست بر مبنای این معیار استوار است که انسان ها دارای نیاز درونی برای برقراری ارتباط با جهان طبیعی هستند و‌ زمانی که چنین پیوندی برقرار شود؛ سلامت، تمرکز، خلاقیت و کارایی کارکنان بهبود خواهد یافت. هدف از نظریه طراحی معماری فضای اداری مدرن زیست دوست بهبود سلامت فیزیکی و روانی است زیرا استرس کاهش می یابد. سایر ویژگی های معماری فضای اداری مدرن عبارتند از نور طبیعی، آب، دید و منظر به طبیعت و مصالح طبیعی.

اجرای نمای ترکیبی در ساختمان های اداری

این سکوها با سطوح خیابان در دو طرف ساختمان همسو شده اند تا یک میدان شهری برای عموم ایجاد کنند. پوسته دوم در طبقات همکف و نيم طبقه آن ادامه پيدا نمي کند تا بدين شکل حس سبکي در قسمت زير ساختمان ايجاد گردد و ويتريني مناسب براي کاربري تجاري در اين طبقات فراهم گردد. لازم به ذکر است قاب سفید طراحی شده در کنج شرقی و جنوبی بنا، علاوه بر ایجاد فضای مکث و گشایش مناسب در طراحی نما ساختمان، هماهنگی لازم با چهارراه موجود در کنار ساختمان را نیز دارا می باشد. به همین دلیل، مهم است که به تعداد کارمندانی که در یک دفتر کار مشغول به کار می‌شوند، فضایی که به‌صورت استاندارد به خود اختصاص می‌دهند و نیازهای اولیه آن‌ها توجه نمود تا بتوان به خوبی پلان مناسبی طراحی کرد. ساختمان اداری فرایندی برای تعریف و گروه‌بندی فعالیت‌های دفتری و ایجاد رابطه بین کارمندانی که در یک دفتر کار می‌کنند بوده و هدف آن این است که آنها بتوانند طور مؤثر و اقتصادی فعالیت‌های اختصاص داده شده را اجرا کنند.

انواع مختلف طراحی ساختمان اداری

معماری ماکت تاریخ است و بیانگر احوال انسان هایی که در آن زیست می کنند. امروزه معماری جهان در مسیر معمارانه خویش گام بر می دارد و در پی فردایی بهتر می تازد. گروه معماری راژه با درک این پیشتازی معماری و نقش بی بدیل هویتی اش گام در راهی نهاده که فردایی بس روشن در انتظار آن است .

فضای کار این ساختمان در اطراف یک فضای 15 طبقه میانی بزرگ، یک سطح شیشه ای که محرک آن فعالیت های اداری می باشد، پل های گردشی و هسته های بالابر سازمان دهی شده است. قسمت پایینی این فضای میانی توسط یک رستوران، کافه، فضاهای نمایشگاهی و امکانات برگزاری کنفرانس فعال می گردد. این فضای میانی مانند یک شش برای این ساختمان ، تهویه فضا های اداری را بر عهده دارد.

بر این اساس، CH2 موفق به کسب برآورد فراتر از سیستم رتبه بندی انرژی 6 ستاره در استرالیا شده است. معیارهای اصلی این پروژه، ارزیابی مجدد مورفولوژی یک ساختمان اداری معمولی برای بهبود کیفیت نور طبیعی و دید بدون تغییر مساحت ساخت بهینه ساختمان بود. آئین نامه استاندارد ساختمان های اداری در تهران حاکی از آن است که مساحت تصرف ساختمان نباید بیش از 60 درصد مساحت زمین + 2 متر باشد.