شرحی بر تفاوت ساختمان اداری و واحد اداری هزینه ساخت متری چند

از ما به شما نصیحت که هیچ گاه طراحی نمای مناسب ساختمان اداری خود را فراموش نکنید و آن را به دست هر کسی نسپارید. شاید شما هم شنیده باشید که یک ساختمان اداری بدون طراحی نمایی را اجرا کرده و برحسب اتفاق نمای زیبایی هم ار آب درآمده است. پس علاوه بر ضوابط طراحی پلان واحدهای تجاری که با واحدهای مسکونی تفاوت دارد، نمای آن نیز باید با ساختمان مسکونی متفاوت باشد. همان‌طور که می دانید از اوایل ظهور کسب و کارهای سازمان یافته در سراسر دنیا ساختمان‌هایی با عنوان ساختمان اداری ساخته شده تا این کسب و کارها بتوانند به راحتی فعالیت داشته باشند. مطلبمون راجع به بازسازی ساختمان اداری رو در همین جا به پایان می‌رسونیم.

  • این ساختمان از الوارهای انبار غیر تاریخی 1202 و سیستم های فعال و غیرفعال برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می کند.
  • در نهایت می توان به تاثیر انتخاب درست فضای داخلی شرکت بر محیط زیست اشاره کرد .
  • طراحی ساختمان اداری شرکت ونوس شیشه، پروژه ­ای با مساحت کل تقریبی 490 متر­مربع، در چهار واحد کوچک مجزا ولی مرتبط، در طبقه نهم یک برج تجاری، اداری قرار گرفته است.

با نورپردازی صحیح، زیبایی‌های نمای ساختمان، با شکوه بیشتری در شب خودنمایی می‌کنند و تزئینات، قوس‌ها و برجستگی‌های نما در زیر نور ملایم و زیبای منابع نور جلوه‌گری می‌کنند. یکی از مهم ترین و موثر ترین موضوعات در طراحی داخلی کلاسیک اداری، نظر گرفتن نوع شرکت یا اداره است. مثلا طراحی داخلی مطب پزشکان باید دارای هارمونی رنگی متفاوتی با طراحی داخلی دفتر معاملات املاک یا یک باشگاه ورزشی باشد.

طراحی داخلی هتل

مکانی است که میزهای کاری توسط پارتیشن های کوتاه(ارتفاع ۳۶-۳۰ اینچ) تقسیم بندی شدند یا مکانی است که هیچ پارتیشنی وجود ندارد و دید بصری واضح در فضا وجود دارد. هزینه ها حدود ۵۰ درصد (مبلمان، الکتریسیته، نورپردازی، مصالح) در طراحی فضای اداری باز نسبت به فضاهای اداری خصوصی کم تر است. «فضای اداری هیبرید» مکانی است که فضاهای باز و بسته با هم ترکیب شدند و نیاز به برقراری تعادل بین فضاهای جمعی و خصوصی است. دربرخی از فضاهای دارای، دیوارهای عایق صدا در بخش هایی واقع شده است که بایستی ساکت و کاملا خصوصی باشند و سایر فضاها دیوارهای شیشه ای دارند تا ارتباط بصری واضح به سوی فضاهای پیرامونی باشد.

طراحی منطقی و کاربردی

در 10 تا 15 سال گذشته، تغییراتی تدریجی در کار و روند آن به وجود آمده است. در ادامه خلاصه ای از موارد مرتبط با طراحی داخلی ساختمان اداری مدرن را برای شما فراهم کرده ایم. یکی از مهم ترین نکات توجه به نور در طراحی یک محیط کار و حتی یک ساختمان مسکونی است. اغلب معماران تلاش می کنند تا فضای داخلی یک ساختمان را طوری طراحی کنند تا بیشترین استفاده از نور طبیعی برده شود.

در تصویر زیر می‌توانید تناسب وسایل کار با ابعاد بدن انسان را مشاهده نمایید. اگر خودتان یک واحد فلت را پارتیشن بندی می کنید، باید به سایز فضاهایی که به واحدهای مختلف اختصاص می دهید توجه داشته باشید. این کار را با توجه به اندازه استاندارد میزهای کار، فضای استاندارد مورد نیاز برای هر فرد و راحتی تردد آن ها انجام دهید.

علاوه بر رنگبندی و شکل ظاهری، مبلمان اداری باید دارای طراحی استاندارد و ارگونومیک باشد تا در طول روز موجب ایجاد خستگی در کارکنان نشود. همانطور که می دانید، هر اداره دارای کارمندانی با رده های شغلی و وظایف متفاوتی می باشد و هرکدام از این کارمندان دارای نیازهای فضایی (مانند اتاق های مجزا) می باشند تا بتوانند به وظایف خود راحت تر رسیدگی کنند. همچنین محیط اداره باید برای کارمندان محیطی دلچسب باشد تا با افزایش رضایت شغلی و ایجاد فضایی دوستانه راندمان کاری افزایش پیدا کند. ویژگی‌های دکوراسیون مینیمال دکوراسیون مینیمال ، نوعی از سبک طراحی داخلی است که امروزه طرفداران زیادی دارد و غالب کلی بیشتر خانه‌های دنیا شده است. مزایای یک ساختمان سبز اداری علاوه بر کاهش مصرف انرژی و صدماتی که یک ساختمان در طول عمر خود به محیط وارد می کند از مزایای اجتماعی و روانی نیز برخوردار است. به این نتیجه رسیده است که زمانی که یک ساختمان سبز در کوتاه مدت( مثلاً تا 10 سال) بازدهی خود را نشان ندهد و هزینه های صرف شده را جبران نکند.

درک ضرورت لزوم داشتن یک ساختمان اداری سبز نیازمند بررسی مزیت های محیطی، اقتصادی، جنبه های اجتماعی و روانشناسی است. گروه معماری آرکا با سال ها تجربه در زمینه ساخت و ساز هر نوع سبک مورد پسند را به بهترین نحو اجرا و پیاده سازی می نماید. پارتیشن‌ها در چنین فضای کاری به کمک آمده و علاوه بر ایجاد یک حریم نسبی، مانع ارتباط‌ گیری کارمندان یک مجموعه با هم نمی‌شوند. در ارتباط مداوم آن ها خللی ایجاد نمی‌گردد و فقط فضا را کمی بسته ‌تر و منحصر به تعداد انگشت ‌شماری از کارمندان می‌نمایند. بخش‌ هایاداری در هر سازمان و شرکتی می‌توانند از دفاتر یک تا سه ‌نفره و یا دفاتر گروهی را شامل شوند.