شرحی بر تفاوت ساختمان اداری و واحد اداری هزینه ساخت متری چند

پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع سنگ نما ساختمان و ویژگی های آن را مطالعه فرمایید. در دوره های سرد سال از انرژی گرمای زمین برای گرمایش استفاده می شود. هسته بتنی فعال مرکزی و آب کف و یا گرمای زمین تنها برای تولید درجه حرارت پایین تا 12 درجه سانتیگراد پاسخگو می باشد. زمانی که به گرمای بیشتری نیاز است، این مقدار گرما کافی نبوده و نیاز به پمپاژ گرما به فضاها ضروری است. شرکت آرجنت، ادارات با کارایی بالایی را برای کارفرمایان رسمی طراحی کرده است که از اصول زیر تبعیت می کند.

  • پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع سنگ نما ساختمان و ویژگی های آن را مطالعه فرمایید.
  • انواع فضای مراقبت از کودک تسهیلات مورد نیاز برای خدمات مراقبت از کودک را فراهم می کند.
  • در معماری ساختمان و بنا با کاربری های مختلف، تجاری، اداری، مسکونی، و…
  • یا اینکه می‌دونین انجام یک سری تغییرات ساده یا اساسی، می‌تونه چه اثری در فضای محیط کار و روحیه کارمندان به وجود بیاره؟ در این مطلب، از بازسازی ساختمان‌های اداری حرف می‌زنیم.
  • اندازه اتاق های تیمی یا گروهی بستگی به تعداد افراد استفاده کننده، ترکیب بندی مبلمان و تجهیزات و نوع فضاهای ملاقات و گردهمایی دارد.

این نما از ترکیب سایه بان های ثابت، کرتین وال دو جداره براق و صفحه های خورشیدی تشکیل شده است. با توجه به سیستم رتبه بندی گرین استار و همچنین گواهینامه پلاتین LEED، ساختمان پیکسل موفق به کسب نمره 100 شده است. سائو پائولو/ شرکت طراحی Triptyque مستقر در پاریس، ساختمان تجاری RB12 را برای تجدید حیات مرکز شهر ریو طراحی کرد. این ساختمان نیازهای برق خود را از طریق پنل های فتوولتائیک فراهم می کند. RB12 دارای نمای پنجره دار بیوشیمیایی می باشد که به طور خودکار میزان مصرف نور را کنترل و امکان ورود نور بهینه را در طول روز فراهم می کند و همچنین وجود باغچه در تراس ها خود باعث خنک شدن فضاهای داخلی می شود. قطعاً نمی توانید به بهانه یک بازسازی محیط اداری فرایند انجام کار را برای مدتی طولانی متوقف کنید.

بهبود روحیه کارکنان و افزایش راندمان

روزهای گرم تابستان و روشن کردن بی امان سیستم های سرمایشی در محیط کار اجتناب ناپذیر است. اما به تازگی طراحان با پیاده سازی روش هایی خاص در طراحی نمای ساختمان اداری توانسته اند مصرف انرژی را بهینه سازی کنند. استفاده از متریال هایی که موجب حفظ ظرفیت دمایی و عدم هدر رفت گرما و سرما در روزهای مختلف سال می شود از جمله اقدامات طراحان در این راستا است. بسیار مهم است که طراحی نمای ساختمان اداری به گونه ای باشد که موجب صرفه جویی در هزینه های مصرف انرژی شود.

ساختمان اداری بهتاش اثر امید شفیعی

شکل ساختمان اجازه می دهد تا نور شمال به 60 درصد از دفاتر راه یابد. بنابراین بهترین راه برای به تعادل رساندن هزینه های طراحی نمای ساختمان اداری استفاده از متریال های ترکیبی در نمای ساختمان است. دقت داشته باشید که رنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان اداری نباید رنگ هایی بسیار روشن باشند. در نمای ساختمان اداری می توان ترکیبی از کامپوزیت، CRG، شیشه، سنگ و ترمووود استفاده کرد تا هم کیفیت و هم هزینه در سطحی از تعادل باقی بمانند. از دیگر نکاتی که در مورد طراحی نمای ساختمان اداری می توان به آن اشاره کرد، متریال به کار رفته در اجرای نما می باشد. در واقع در نمای ساختمان های اداری و اجرای آن بهتر است که متریال های سنتی مانند آجر، چوب و شیشه استفاده شود.

مبلمان این بخش و ایستگاه کار آن از استاندارد ویژه‌ای برخوردار است. مبلمان راحتی، میز و صندلی برای ملاقات کنندگان فراهم می‌شود و غرفه یا سکو جهت نمایش کتاب، مجله، پوستر و آثار هنری به کار برده می‌شود می‌شود. این نواحی به صورت محیطی در انتهای میز با یک اتاق مجهز به تجهیزات کنفرانس ویدیوئی تجهیز می‌شود، که مبلمان آن ارتباط مستقیمی با طرح و اندازه فضا دارد. میز و صندلیها از امکانات لازم برای اتا قهای ملاقات می‌باشند که در جلسات غیررسمی از مبل راحتی استفاده شده و از صندلی‌های استراحت با میزهای کوتاه جهت کارهای دفتری استفاده می‌شود. بازسازی ساختمان اداری می‌تونه با اهداف متعددی مثل فرسودگی ساختمان، جلب مشتری، بهبود روحیه کارکنان و افزایش راندمان و تغییر کاربری اتفاق بیفته. بازسازی‌های جزئی که بیشتر تغییرات داخلی رو شامل می‌شن، می‌تونن در حین فعالیت ساختمان اداری اجرا بشن و نیازی به تعطیلی شرکت نیست.

انواع مختلف طراحی ساختمان اداری

شاید شما یک ساختمان کوچک اداری داشته باشید و تصور کنید که به دلیل متراژ کم ساختمان‌تان دیگر نیازی ندارید که برای طراحی و احرای ساختمان هزینه کنید. شاید تصور کنید نمایی که بخش تجاری ساختمان نشان می‌دهد کافیست و دیگر نیازی نیست که برای نمای قسمت اداری آن هزینه کنید. قطعا شما هم در اطراف خودتان ساختمان‌های زیادی دیده‌اید که طبقات اولیه آن‌ها کاربری تجاری و واحدهای طبقات بالایی آن کاربری اداری دارند. عواملی مثل حجم بازسازی، میزان مصالح، نوع مصالح، مساحت ساختمان اداری و محله‌ای که ساختمان در اون قرار گرفته، در تعیین قیمت بازسازی موثر هستن.

در این طراحی چینش تخته‌های چوبی در کنار هم نمای اداری مدرن و متفاوتی ایجاد کرده است. ایجاد زاویه‌های تند در بالای ساختمان و ایجاد اختلاف سطح، نمایی خلاقانه را شکل داده و در عین حال نظمی هندسی و چشم‌نواز نیز برقرار ساخته است. هزینه نما با توجه به مساحت و ابعاد ساختمان، ارتفاع، نوع و سبک طراحی، جنس متریال و پرکار یا کم کار بودن نما محاسبه می‌شود. با در نظر گرفتن تمام معیارهای فوق، یک نمای یکپارچه دو پوسته با پوسته متخلخل بیرونی که توسط قاب های فلزی آجری و گشتاور تشکیل شده است، ایجاد شد. ترکیب قاب های آجری و فلزی ماژول هایی را تشکیل می دهد که بازشوهای بزرگ تری را در نما ایجاد می کند.

ویژگی‌های معمول انواع فضاهای کنفرانسی یا آموزشی شامل لیستی از عناصر قابل اجرا در طراحی است که در زیر شرح داده شده است. این حائل‌ها می‌توانند منجر به فراهم شدن شرایط مناسب برای قفسه بندی و کابل کشی را برای سیستم روشنایی و برق شوند. ارتفاع این حائل‌ها اغلب ۸۰ تا ۱۸۰ سانتی متر است که به میزان خصوصی بودن محیط وابسته می‌باشد. محصوریت، تا چه اندازه معماری فضای اداری توسط دیوارها، درب ها و یا سقف ها محصور شده است.