سانتیاگو کالاتراوا از کلیسای نورانی مرکز تجارت جهانی رونمایی کرد


کلیسای ارتد، یون، سنت نیک،، که جایگزین کلیسای ت،یب شده در حمله 11 سپتامبر می شود، به طور رسمی در سایت مرکز تجارت جه، در نیویورک افتتاح شد.

این ساختمان که توسط معمار اسپ،ایی سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است، جایگزین کلیسای قرن نوزدهمی می شود که در 11 سپتامبر 2001 ویران شد.

کلیسای سانتیاگو کالاتراوا در سایت مرکز تجارت جه،
کلیسای ارتدو، یون، سنت نیک، با طراحی سانتیاگو کالاتراوا رسما افتتاح شد

این کلیسا که به ،وان بخشی از بازسازی سایت مرکز تجارت جه، است که توسط معمار د،ل لیبسکیند طراحی شده و شامل آسمان‌،اش‌هایی توسط ریچارد راجرز و فومیهیکو ماکی برندگان جایزه معماری پریتزکر است، در کنار بنای یادبود 11 سپتامبر قرار دارد که در محل قبلی قرار دارد. برج دوقلو.

این بنا توسط کالاتراوا طراحی شده است تا “محرمی برای عبادت” باشد و همچنین یادآور تأثیر حملات تروریستی باشد.

کلیسای نور، در نیویورک
این به ،وان بخشی از بازسازی سایت مرکز تجارت جه، ساخته شده است

کالاتراوا گفت: «باز شدن کلیسای ارتدو، یون، سنت نیک، و زیارتگاه ملی در نهایت نمادی از آینده داست، منهتن پایین و گذشته تعیین کننده است.

وی ادامه داد: “امیدوارم این سازه به ،وان پناهگاهی برای عبادت و همچنین مک، برای تأمل در مورد آنچه که شهر تحمل کرده و چگونه به جلو می رود، عمل کند.”

«معماری می‌تواند ارزش نمادین ذاتی داشته باشد که به شیوه‌ای خاص نوشته یا بیان نمی‌شود، بلکه به شیوه‌ای انتزاعی و ،یبی بیان می‌شود و پیامی می‌فرستد و در نتیجه میراثی ماندگار بر جای می‌گذارد».

ع، بیرونی کلیسای سانتیاگو کالاتراوا در سایت مرکز تجارت جه،
کلیسا دارای گنبدی نور، است

این کلیسا که در بالای مرکز امنیت وسایل نقلیه مرکز تجارت جه، ساخته شده است، حدود 25 فوت بالاتر از سطح خیابان (هفت متر) بلند شده است و به ،وان یک فانوس دریایی طراحی شده است.

برگرفته از معماری بیزانسی و ایاصوفیه به طور خاص در استانبول، کلیسا در اطراف یک قالب مرکزی طبل شکل قرار گرفته است که بالای آن یک گنبد قرار دارد.

دیوارهای این بخش مرکزی از ورقه های نازک مرمر پنتلیک ساخته شده است تا ساختمان در شب روشن شود.

اسقف اعظم یو،س لامبرینیادیس گفت: «این زیارتگاه مک، برای همه ،، خواهد بود که در مرکز تجارت جه، به زمین مقدس می آیند، مک، برای آنها برای تصور و تصور جه، که در آن رحمت اجتناب ناپذیر است، آشتی مطلوب است و بخشش ممکن است». elpidop،ros آمریکا

«ما برای قرن‌های آینده اینجا خواهیم ایستاد، به ،وان نوری بر تپه، چراغی درخشان به دنیای آنچه در روح انسان ممکن است، اگر فقط اجازه دهیم نور ما در برابر همه مردم بدرخشد. این زیارتگاه ملت هر شب آسمان را روشن خواهد کرد تا در شهر باشکوه ما بیاید.»

فضای دایره ای در کلیسای ارتد، یون، سنت نیک،
این کلیسا در اطراف فضایی مدور و مرکزی ساخته شده است

در اطراف فضاهای گنبدی مرکزی، چهار برج سنگ پوش قرار دارد که شکل کلی مربعی به بنا داده است.

ورودی کلیسا که رو به میدان روباز بزرگی است، بین دو برج قرار گرفته و مستقیماً به مجموعه اصلی فضاهای مذهبی منتهی می شود.

فضای داخلی گنبد در کلیسای کالاتراوا
فضای اصلی با یک گنبد پوشیده شده است

،ر مستقیماً رو به ورودی است، در حالی که دو طاقچه کناری با پنجره‌های قوسی نیمه شفاف تکمیل شده است. بالای فضای اصلی، گنبدی با 40 پنجره نیمه شفاف احاطه شده است که با 40 دنده سنگی ت،یم شده است که یادآور ایاصوفیه است.

در کنار فضاهای اصلی عبادت، چندین اتاق اجتماع و دفتر در طبقات بالای برج ها قرار داده شده بود.

دیوارهای شفاف کلیسای ساخته شده از سنگ مرمر پنتلیک در کلیسای ارتد، یون، سنت نیک،
دیوارهای نیمه شفاف از سنگ مرمر پنتلیک ساخته شده است

به من،ت بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر سال گذشته، دزین چگونگی بازسازی سایت و ساختمان های متعدد ایجاد شده در این سایت از جمله مرکز حمل و نقل مرکز تجارت جه،، که توسط کالاتراوا نیز طراحی شده بود را بررسی کرد.

همچنین سال گذشته، ما با د،ل لیبسکیند مصاحبه کردیم که گفت: “همه چیز در معماری تغییر کرد” پس از حملات.

عکاسی توسط آلن کارچمر انجام شده است.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/08/santiago-calatrava-church-st-nic،las-greek-ort،dox-world-trade-center/