سامانه سینا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

در ساختمان های بتنی، سقف‌ ها به وسیله دال بتنی یا تاوه بتنی و یا از سقف‌ های تیرچه بلوک یا سایر سقف‌ های پیش‌ساخته استفاده می‌ شود. در اسکلت ساختمان های بتنی همانطور که از نام آن مشخص است، از بتن استفاده شده که معمولا نوع بتن آن، بتن مسلح یا بتن آرمه است. بر اساس این گزارش، اخیرا رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به دلیل بیماری از سمت… در این نما که بیشتر برای ساختمان های ویلایی و یا بطور کلی ساختمان های ۱ تا ۳ طبقه کاربرد بسیار بالایی دارد. در این نوع ساختمان دارای ۲ نمای شیشه ای است به فاصله بیش از ۴۰ سانتی متر تا ۲ متر اند که این فضا برای ایجاد محیطی عایق حرارتی نقش دارد.

کف های بتنی در طول فرآیند بهره‌برداری و ساخت دچار آسیب و تخریب می‌شوند که تعمیر و مرمت بتن را ایجاب می‌کند. برای ترمیم و تعمیر بتن در قسمت هایی از کف که دچار آسیب و ضعف شده است ملات تعمیراتی بتن مورد استفاده قرار میگیرد. ملات تعمیراتی بتن، ملاتی با مقاومتی برابر یا بیشتر از مقاومت بتن پایه و دارای خاصیت گیرش سریع و چسبندگی مناسب با سطح بتن است.

  • بعد از گودبرداری نیز مقاومت خاک و زمین دوباره آزمایش می شود تا مهندسین در این خصوص اطمینان حاصل کنند.
  • بدينوسيله از شما عزيزان دعوت می كنم ارتباط مستمر خود با سايت را حفظ فرموده ،‌ ما را جهت تقويت محتوای آن ياری فرماييد ، پيشنهادها ، ديدگاه ها و اخبار و اطلاعات ارسالی شما ، راهگشا خواهد بود.
  • برای ترمیم و تعمیر بتن در قسمت هایی از کف که دچار آسیب و ضعف شده است ملات تعمیراتی بتن مورد استفاده قرار میگیرد.
  • کلیه حقوق وب سایت برای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین محفوظ می باشد.
  • گودبرداری با توجه به تعداد طبقات و همچنین میزان باری که به پی ساختمان وارد می شود، تعیین می‌گردد.
  • مهندس بهرام فریوری صدری در سال 1316 در شهر رضا یکی از شهرهای استان اصفهان ایران که در 70کیلومتری جنوب…

ساختمان هایی که از لحاظ بلندای ساختمان، از اندازه مشخصی بلندتر باشند، با عنوان ساختمان بلندمرتبه شناخته می شوند. ساختمان های بسیار بلند که دارای صدها طبقه می باشد به عنوان برج یا آسمان خراش مطرح می گردد. امروزه با ورود تکنولوژی، ساخت ساختمان بسیار سریع تر از ساخت ساختمان های قبل از ورود تکنولوژی صورت می گیرد.

سقف اینگونه ساختمان‌ها می‌تواند طاق ضربی، تیرچه و بلوک، کرمیت و سقف مرکب(کامپوزیت) باشد. برای مقابله با زلزله درسازه این گونه ساختمان‌ها می‌توان از انواع مهاربند (بادبند) و یا اتصالات صلب (قاب خمشی) و یا از دیوار برشی فولادی بهره جست. یافتن زمین برای ساخت خانه، بسیار مهم است که باید مطابق انتخاب سازنده انجام شود. برای تأیید نقشه اولیه ای که در ذهن دارید، همیشه توصیه های معمارِ با دانش و تجربه در قوانین ساخت و ساز در وستو و کرالا را در نظر داشته باشید. معمار باید بتواند شما را با توجه به اصول، شرایط زمین و جدیدترین قوانین ساختمانی که در مورد نقشه زمین شما اعمال شده است، راهنمایی کند. برای شروع درست هر فرآیندی نیاز به مطالعه، بررسی و مشورت با افراد صاحب نظر در آن کسب و کار یا صنعت است.

در برخی از ساختمان ها با درخواست مالک ساختمان، نیاز به تغییر کاربری ساختمان و یا افزایش طبقات آن می باشد. هرگونه تغییر در سیستم سازه ای یک ساختمان می تواند منجر به افزایش بار مرده و زنده، ضریب اهمیت ساختمان و همچنین سطح عملکرد ساختمان گردد. در نتیجه نیاز به طراحی مجدد سازه و تعیین سطح عملکرد و در صورت نیاز استفاده از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان می باشد. مراحل ساخت ساختمان شامل گودبرداری، اجرای پی، اجرای ستون، اجرای سقف، دیوار چینی، اجرای کفسازی داخلی، اجرای تأسیسات مکانیکی و برقی، اجرای نازک کاری بخش‌های مختلف، اجرای نمای بیرونی و اجرای محوطه می‌باشد. در فرآیند ساختمان سازی، از مصالح مختلفی همچون گل، گچ، چوب، سنگ، کاه، ماسه، بتن، فلز، فوم، شیشه، پلاستیک، کامپوزیت های سیمانی، خوشه مصالح ساختمانی، تولیدات ساختمانی و صنایع مدرن استفاده می‌گردد.

کارفرمایان و مالکان ساختمان

گروه ساختمانی فرکتال با توان مدیریتی و سازماندهی، با بهره گیری از تجربه و پایبندی به اصول مهندسی در زمینه ساخت ابنیه فعالیت خود را از دو دهه پیش آغاز کرده است. این گروه ساختمانی در راستای فعالیت حرفه ای خود تا کنون پروژه های موفق متعددی را طراحی و اجرا کرده است. ما در فرکتال با گردآوری مدیرانی کارآزموده و مهندسانی متخصص و ورزیده ارائه دهنده خدمات اجرایی و مشاوره در زمینه ساخت و ساز هستیم.

ساعت کاری

چنین ساختمان هایی همچنین باید امکانات اداری، انباری و خدماتی لازم برای تجارت در همان ساختمان را نیز فراهم کنند. این نوع ساختمان‌ها در مناطقی که چوب با قیمت ارزان در دسترس است ساخته می‌شوند، مانند شهرهای جنوبی کشور اتریش، بعضی ایالت‌های کشور آمریکا و …ساختمان‌های چوبی در ایران به علت کمبود منابع کمتر ساخته می‌شود. در این نوع ساختمان برای مقابله با زلزله از باد بندهای فلزی استفاده می‌شود. مشرف ساختن ساختمان بر ساختمانی دیگر جایز است، هرچند موجب کاهش روشنایی ملک مجاور گردد. این بتن ضمن پروسه تولید، در قالب های بزرگی ریخته می شود و در اتوکلاو با بخار ساخته می شوند. بتن ایرکلایت در برابر آتش سوزی مقاوم است و این ویژگی بارز این بتن می باشد.

نمایشگاه سازندگان و طراحان منطقه یک تهران 99

برخی از انواع ساختمان هایی که در صنعت ساختمان طراحی و ساخته می شوند شامل مراکز آتش نشانی، بیمارستان، مخابرات، برج های مراقبت و مراکز کمک رسانی می باشد. از امکانات رفاهی ساختمان های گروه ساختمانی فرکتال می توان به استخر، سونا و جکوزی، باشگاه ورزشی، سالن بدنسازی، سالن اختصاصی سینما، سالن اجتماعات، بام سبز (روف گاردن)، کارواش، خشک شویی و … اشاره کرد. در بتن آرمه، بتن با میلگردهای تقویتی مسلح استفاده می‌شود تا مقاومت کششی و خمشی سازه را افزایش یابد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی می توان با رعایت اصول ساختمان سازی به کاهش هزینه ساخت ساختمان کمک نمود.