.: سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شورای مرکزی :..-دنیای معماری

مهندسین بازرس گاز عضو سازمان جهت تسویه بدهی حق بیمه مسئولیت بازرسی گاز خود به مدت یکسال از طریق مراجعه به سامانه نماسان اقدام نمایند. مهندسی مدیریت پروژه نیز در صنعت ساختمان سازی نقش دارد. البته به کارگیری این مهندسی در مدیریت پروژه ساختمانی اجباری نیست. مهندس برق از دیگر مهندسین است که برای تاسیسات برق در یک ساختمان به کار گرفته می شوند. در دهه اخیر استفاده از مهندسین برق برای صنعت ساختمان سازی ضروری نبود اما در دهه اخیر اجباری شده است. با به کار گیری مهندس برق کیفیت کار و ایمنی در تاسیسات ساختمانی بالا رفته است.مهندسی تاسیسات مکانیک از دیگر مهندسی است که در صنعت ساختمان سازی به کار گرفته می شود.

  • شایان ذکر است که در سازه‌های معماری نیروها (بارهای مرده، زنده، زلزله، برف و باد) از طریق تیرچه‌ها به تیر اصلی و از تیر اصلی به ستون‌ها و از ستون‌ها به پی منتقل می‌شود و پی‌ها نیروها را به خاک منتقل می‌کنند؛ به عبارت دیگر، سازه حافظ فرم خارجی اجسام در برابر بارهای وارده است.
  • در قانون نظام معماری و ساختمانی مصوب سال ۱۳۵۲ و اصلاح‌شدهٔ سال ۱۳۵۶ تأسیس دو سازمان نظام مهندسان معمار و شهرسازی و سازمان نظام مهندسان ساختمان و تأسیسات پیش‌بینی‌شده بود.
  • سایر مواردی که در آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تعیین شده‌است.

مهندس فنی و متخصص ساختمان در رأس هرم سازندگی قرار گیرند و صاحبان مهارت‌های فنی در سطوح میانی و کارگران فنی بدنهٔ هرم فنی ساخت و ساز ساختمان‌سازی در ایران را تشکیل دهند. به یک ساختار معماری یا مهندسی ثابت که مجزا از دیگر ساختارها قابل تشخیص باشد یک سازه یا ابنیهٔ فنی می‌گویند. سازه بخشی از حجم است که بارهای وارده را تحمل و به محیط اطراف منتقل می‌سازد. شایان ذکر است که در سازه‌های معماری نیروها (بارهای مرده، زنده، زلزله، برف و باد) از طریق تیرچه‌ها به تیر اصلی و از تیر اصلی به ستون‌ها و از ستون‌ها به پی منتقل می‌شود و پی‌ها نیروها را به خاک منتقل می‌کنند؛ به عبارت دیگر، سازه حافظ فرم خارجی اجسام در برابر بارهای وارده است.

اعضای محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم می توانند صفحه نخست روزنامه های سراسر کشور را در این صفحه مشاهده نمایند. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات… به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان… کلیه حقوق این وبسایت برای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان محفوظ می باشد. تمامی حقوق این وب سایت برای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان محفوظ می باشد.

داشتن سنوات لازم ، شرکت در دوره های مربوطه که توسط خود سازمان نظام مهندسی هر استان برگزار می‌شود و قبولی در آزمون‌های پایان دوره از شرایط ارتقا پایه می‌باشد. خیر، برای شرکت در آزمون نیازی به عضویت نبوده ولی پس از قبولی باید در سازمان نظام مهندسی، در شهر مربوطه عضو شوید. اطلاعیه برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی مورخ دی ماه سالجاری به شرح ذیل واریز شد.

اطلاعیه بروزرسانی سامانه سینا

در صورت فراموش کردن رمز عبور، در صفحه ورود به کارتابل الکترونیکی اعضا به آدرس سامانه مراجعه نمایید و از گزینه بازیابی کلمه عبور ، می توانید نسبت به بازیابی رمز عبورخود اقدام نمایید. جهت تسریع ارائه خدمات سازمان و در راستای بهبود عملکرد سازمان و جلوگیری از اتلاف زمان، برخی از مشکلات، سوالات و درخواست های پر تکرار اعضای سازمان به شرح ذیل میباشد. که پاسخ های سازمان به آنها شما را در تسریع دریافت خدمات یاری می نماید. با توجه به ضرورت رعایت بهداشت عمومی جامعه و به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و نامه د… ارائه خدمات کارشناسی فنی به مراجع قضایی و قبول داوری در اختلافاتی که دارای ماهیت فنی است.

سامانه تلفن همراه

لوله کشی آب، فاضلاب، گاز، کانالهای هوا، دودکش ها، و تعیین ظرفیت سیستم های حرارتی و برودتی همه از کاربردهای مهندسی تاسیسات مکانیک در ساختمان سازی مدرن می باشد. امروزه به مهندس ساختمان سازی در جامعه به عنوان یک نیاز اساسی نگاه می شود. حتی بسیاری از فعالیت های دیگر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به آن وابسته هستند. امروزه استفاده از مهندسین عمران در صنعت ساخت و ساز بسیار اهمیت پیدا کرده است و جزو الزامات است تا ساختمان ها با استحکام بیشتری ساخته شوند.

ساعت کاری

برنامه‌ریزی به منظور رشد و اعتلای حرفه‌های مجله خبری معماری و مشاغل مربوط به آن. دوره آموزشی تشریح الزامات استاندارد ایزو 3834 الزامات کیفی ج… دوره آموزشی آشنایی با نکات اجرایی جوشکاری سر فورجینگ به سر م… ✅دستورالعمل دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان آزمون‏های ورود … اطلاعیه ثبت نام دوره های کسری نمرات 48 و 49 آزمونهای ورود به… به اطلاع شرکت های حقوقی، دفاتر طراحی، مهندسان طراح، مهندسان ناظر، سازندگان مسکن(مجریان ذیصلاح) می رساند؛…