سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی-دنیای معماری

تمام این پی ها، برای ساخت ستون ها، دیوارها، اتاق ها و فضاهای نشیمن استفاده می شوند. کارگران، بسته به انواع مختلف پی ها، از مقادیر مختلفی از مصالح ساختمانی استفاده می کنند؛ به عنوان مثال در کار با تیرآهن، از فوندانسیون شمعی استفاده می کنند. معمولاً شروع نشست‌ های نامتقارن با ایجاد ترک‌ های عمودی در ستون‌ ها، ترک‌ های پله به‌ خصوص در دیواره ‌های پله ‌ها و ترک ‌های دیوارهای آجری مشخص می‌ شود. اگر ترک ‌ها کوچک باشند به معنی شروع نشست است و می‌ توان جلوی پیشرفت آن را گرفت اما در صورت ترک ‌های خیلی بزرگ اصطلاحاً می ‌گوییم سازه دچار نشست مداوم شده است و جلوگیری از پیشرفت آن کار بسیار دشواری خواهد بود. مصالح ساختمانی الزاما اساس هر پروژه ساختمانی محسوب می شود در این سامانه جامع شما می توانید از کوچکترین کالاها تا کالاهای بزرگ ساختمانی و تکنولوژی های نوین و پیمانکاران را بر اساس نیازمندیهای صنعت ساختمان پیدا کنید .

  • اجزای سازنده ی ساختمان، مواد اساسی برای ساخت و ساز ساختمان به شمار می روند.
  • انتخاب زمین مناسب برای ساخت وساز، بسیار مهم است که باید مطابق انتخاب سازنده انجام شود.
  • اگر این حفره‌ ها کوچک باشد می ‌توان از آن‌ ها صرف نظر کرد اما در صورت بزرگ بودن حفره می ‌تواند حتی باعث ایجاد چاهک شده و دیوارهای ساختمان را در خودش فرو برد.
  • تمام ساختمان هایی که تا به حال ساخته شده اند، از یک اصول خاص پیروی می کنند.پایه یکسانی مانند فوندانسیون ، دیوار، کف، اتاق و سقف دارند که اجزای اصلی ساختمان را تشکیل میدهند.
  • در صنعت ساختمان سازی همواره مهم ترین دغدغه افزایش استحکام ساختمان ها است.

بلوک اغلب به عنوان یک ماده اصلی چارچوب در مناطقی که در معرض طوفان و یا وزش باد شدید هستند، می تواند برای چارچوب چوبی و یا فولادی بسیار مخرب باشد. وزن سنگین بلوک آجری، استحکام، دوام و همچنین عایق بندی عالی در برابر صدا و حرارت فراهم می کند. بلوک ممکن است با روکش فلزی و یا سنگی پوشانده شود و یا حتی برای نازک کاری های ساده و مقرون به صرفه، گچ کاری گردد. ساخت فوندانسیون، مهمترین مرحله ساخت و ساز محسوب می شود؛ چرا که تمام بار و وزن ساختمان بر روی استحکام زیربنای آن قرار دارد. انواع زیربناها را می توان با توجه به عمقشان در خاک به دو دسته ی فونداسیون عمیق و سطحی تقسیم کرد.

معرفی شرکت گسترش فناوری های صنعت ساختمان

معمار باید بتواند شما را با توجه به اصول، شرایط زمین و جدیدترین قوانین ساختمانی که در مورد نقشه زمین شما اعمال شده است، راهنمایی کند. خانه های بتونی را می توان از بتن ریخته گری، پانل های پیش ساخته یا اشکال عایق بندی شده بتونی ساخت که عایق بندی یکپارچه ای دارند. مهم نیست که کدام یک از این روش ها را انتخاب می کنید؛ خانه های بتونی ضمن تعمیر و نگهداری آسان، دوام و استحکام طولانی مدت ایجاد می کنند. آن ها مقاومت بالایی در برابر آتش و آفات دارند و به اندازه کافی سنگین هستند تا در برابر وزش باد و طوفان های شدید مقاومت کنند. هزینه ساخت خانه های بتونی، به مراتب بیشتر از چارچوب های چوبی و یا فلزی است و ساخت شان، غالباً برای اطمینان از ایمنی ساخت باید توسط سازندگان باتجربه انجام شود.

اعضای کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران تعیین شد. در آبان ماه ١٤٠١ تورم ماهانه قیمت آپارتمان های مسکونی شهر تهران پنج درصد بوده است. تورم ماهانه آبان ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (٠.١- درصد)، ٥.١ واحد درصد افزایش داشته است.

سایه بان ها، بر اساس موقعیت شان می توانند داخلی، خارجی و بین چارچوب باشند. سایه بان داخلی، از تابش خورشید محافظت و در دسترس بودن نور روز را از طریق پرده هایی مانند پرده کرکره ای، پرده فنردارقرقره ایی، پرده پلیسه و یا پرده خاموشی متعادل می کند. سایه بان خارجی می تواند به صورت افقی، عمودی و یا شانه تخم مرغی نصب شود. کف، یک عنصر مهم در ساخت و ساز ساختمان است که در سطح پایینی یک اتاق قرار دارد.

مجری بازسازی و نوسازی_استودیو معماری زاها

هنگام تصمیم گیری در مورد روش ساخت و ساز، ضمن در نظر گرفتن میزان پایداری و طول عمر معماری، هزینه های اولیه را نیز مطابق نیازهای خود برای ساخت و ساز محاسبه کنید. درها، با ایجاد ارتباط بین اتاق ها، امکان رفت و آمد آزادانه از یک اتاق به اتاق دیگر را فراهم می کنند. درها و پنجره ها، ضمن ورود روشنایی، تهویه و صدای محیط از بیرون، ایمنی و حریم شخصی ساکنان را نیز تأمین می کنند. به عنوان مثال درهای خانه های مسکونی کاملاً متفاوت از درهای مجله خبری معماری های صنعتی است. درهای مختلفی وجود دارند که مهندسین و معماران در ساخت ساختمان ها از آن ها استفاده می کنند.

این فاکتور حریم خصوصی شما را افزایش داده و موجب آرامش بیشتر شما در داخل خانه تان می شود. به همین جهت بهتر است در پروسه انتخاب، اولویت خود را بر روی چنین محصولاتی قرار دهید. برخی از این مصالح می توانند به شیوه ای مناسب مانع از انتقال صدای بیرون به داخل ساختمان شما و برعکس بشوند. البته باید بدانید که سیمان به عنوان پرمصرف ترین ملات همواره در صدر انتخاب ها قرار دارد، چرا که هر کدام از این مصالح برای نصب خود نیازمند سیمان می باشند. افزون بر این موارد وزن اغلب آن ها کم بوده و لذا نیروی انسانی کمتری را هم برای پروسه ساخت می طلبد.

ستون پایه، بخشی از فاصله بین سطح زمین و فضای کف است که درست در بالای زمین ساختمان قرار دارد. پایه ستون، در برابر ورود آب باران و حشرات داخل ساختمان مقاومت می کند و ارتفاع کلی آن، ۴۵، ۶۰، ۷۵، ۹۰، ۱۲۰ سانتی متر است. در برخی از ساختمان ‌ها از پی ‌های منفرد برای زیرسازی ساختمان استفاده می شود. این پی‌ ها مستعد نشست‌ های نامتقارن هستند که در صورت عدم برنامه ‌ریزی برای جلوگیری از نشست، احتمال نشست شدید وجود دارد.

به گونه ای که می توان به سادگی ” بلوک سفید ” را به وسیله اره برش داد. همین فاکتور باعث شد تا بتوانند در طی چند دهه گذشته نفوذ بیشتری را نسبت به آجر کسب نمایند. البته باید این موضوع را خاطرنشان کنیم که در طی چند سال گذشته، سفال ها نیز به محبوبیت بالایی رسیده اند. این دسته از محصولات وزن اندک و البته مزایای دیگری نظیر عایق صوتی و حرارتی دارند. همین فاکتور هم باعث شده تا هر کدام برای طیف خاصی از بناها مناسب باشند. بدیهی است که این مصالح ارتباط مستقیمی با آب و هوای منطقه و البته نیاز صاحبان بنا دارند.