ساختمان چیست؟ هر آنچه درباره انواع ساختمان و مراحل ساخت آن باید بدانید-دنیای معماری

لازمه مجوزهای شروع مراحل ساخت ساختمان، داشتن مدارک مالکیت و سند زمین، مشخصات هویتی، و همچنین تعیین یک مهندس ناظر است. صنعت ساختمان اولین سایت تخصصی نیازمندیهای مصالح ساختمان در ایران می باشد این گروه در سال 1386 فعالیت خود را در زمینه آگهی رایگان و مقالات و نمایشگاه های صنعت ساختمان و نیازمندیهای صنعت ساختمان و تبلیغات ساختمان شروع کرد . شرکت گسترش فناوری های صنعت ساختمان در سال 1387 با هدف انتقال و ارتقاء فن آوریهای نوین در صنعت ساختمان و نیز تحقیق و پژوهش جهت تولید محصولات دانش بنیان بر اساس علم روز دنیا و اعتلای صنعت ساختمان کشور تاسیس گردید. در همین راستا کارخانه این شرکت در شهرک صنعتی سفید رود شهرستان رشت با دو خط تولید به شرح زیر در زمینی به مساحت 1.6 هکتار احداث گردید و در حال فعالیت است.. پیدا کردن یک پیمانکار ساختمان خوب، گام بعدی است که باید در کنار انتخاب سازنده، لوله کش، مکانیک، برق کار در نظر داشته باشید.

  • کف، عنصری مهم در ساخت و ساز محسوب میشود که در سطح طبقات قرار دارد.
  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه را در دستور کار امروز صحن علنی مجلس قرار داده و به وی رای اعتماد دادند.
  • پیمانکار شخصی است حقیقی یا حقوقی که انجام خدمات مشخصی را تحت شرایط فنی و مالی معین در مدت زمان معلوم به عهده می گیرد.
  • یکی از مشکلات نگهداری چوب، آسیب دیدن آن در برابر رطوبت، پوسیدگی، برآمدگی و هجوم موریانه و قارچ می باشد.

ساختمان هایی با امکانات اداری، خدماتی لازم برای تجارت در همان ساختمان را نیز مهیا شود. نصب خرپای مقاوم در برابر انواع آب و هوا، روکش های ضد آب و ضد باران و سقف سبز از مواردی هستند که می توانید برای کاهش گرما بکار ببندید. پلکان – برای نصب پلکان، به توصیه های متخصصین عمل کنید و پله ها را در جهت شمالی-جنوبی یا غربی – شرقی و یا، در پله های مارپیچی، در جهت عقربه های ساعت نصب کنید. اما به دلیل محدودیت هایی که در طراحی ساختمان وجود دارد، همیشه نمی توان از این توصیه ها پیروی کرد. مجوز ساخت خانه شما باید توسط نهادهای محلی مانند شهرداری صادر شود که به طور معمول اعتبار آن معمولا به مدت ۲ سال می باشد.

محبوب ترین مصالح برای ساختمان سازی

عایق بودن در برابر حرارت را می‌توان به عنوان فاکتوری دیگر برای انتخاب مصالح ساختمانی در نظر گرفت. یکی از مهمترین موضوعاتی که بایستی در پروسه ساختمان سازی به آن توجه نمود، انتخاب مصالح مناسب است. در واقع این روز ها طیف زیادی از مصالح مختلف در بازار عرضه شده که هرکدام از آن ها ویژگی ها و البته نقاط قوت مختص به خود را دارند. در کلیه روش های فوق، فرض بر این است که در طرح از پیش آماده شده ای برا اجرا وجود دارد. امروزه برای صرفه جویی کردن در زمان روش های دیگری برای اجرای ساختمان ما ابداع و به کار گرفته شده اند که اجازه می دهند همزمان با تهیه طرح کار اجرا نیز آغاز و پیش برده شود. از جمله این روش ها، روش اجرای سریع و روش طرح و ساخت یا طرح و اجرا را می توان نام برد.

۵. مجوزهای ساختمانی

غالبا افراد می دانند باید نسبت به موضوع مورد نیازشان در سایت های ثبت آگهی اینترنتی ، آگاهی کسب کنند اما نمی دانند این اطلاعات را از کجا و از چه طریقی کسب کنند. بانک جامع مشاغل کتاب نقره ای (آگهی اینترنتی) با هدف آگاه سازی افراد در این زمینه و به تبع آن تبلیغات و شناساندن انواع مشاغل و اصناف، ایجاد شده است. © کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای سازمان نظام مهندسی استان مرکزی محفوظ می باشد 1398. استفاده از پیچ و مهره و تهیه قطعات در کارخانه، اقتصادی ترین و فنی ترین کار می باشد که در کشور ما برای ساختمان های متداول انجام چنین کاری مقدور نیست. استفاده از جوش برای اتصالات، به علت مهارت کم جوشکاران، قدیمی بودن ماشین آلات، عدم کنترل دقیق توسط مهندسین ناظر، گران بودن هزینه آزمایش جوش و … برزگترین ضعف اسکلتهای فلزی می باشد.

راه اندازی خط تولید سازه های فلزی کارخانه شرکت با حضور مدیرعامل محترم هلدینگ .. ما در این مقاله سعی داریم تا مولفه های مهم برای انتخاب مصالح مناسب ساختمان سازی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. این موضوع هزینه نهایی و البته زمان شما برای اجرای پروژه را افزایش می دهد. لذا اغلب مشتریان سعی می‌کنند تا اولویت خود را برروی انتخاب مصالحی با ابعاد بزرگتر قرار دهند.

برگزاری جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در شهرستان تفرش

پس از انجام کارهای سیم کشی و گچ کاری روی دیوارهای داخلی، نوبت به نصب کفپوش ها می رسد. انواع مختلفی از کفپوش ها با توجه به کاربرد، هزینه و نازک کاری آن ها وجود دارد که عبارتند مجله خبری معماری از کاشی های سرامیکی، کاشی های لعاب دار، کاشی های سفالی، گرانیت، مرمر، چوب، کفپوش اپوکسی. جلسه ای با معماران منتخب خود ترتیب دهید و در مورد نقشه طراحی خود صحبت کنید.

فوم بتن یا بتن سبک به عنوان مصالحی که چگالی آن به طور قابل ملاحظه ای از بتن معمولی پایین تر است می تواند نقش موثری در کاهش وزن ساختمان ها، به ویژه در قسمت غیره سازه ای داشته باشد. ممکن است ساختمانی از دو یا چند نوع از انواع فوق ساخته شود مانند ساختمان های فلزی-بتنی یا فلزی-آجری و ….که به این دسته از ساختمان ها ترکیبی می گویند. در مرحله بعد یعنی مرحله بتن ریزی باید داخل گود یک لایه به اندازه ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌ متری با بتن پر شود. دلیل اهمیت داشتن این مرحله از ساخت یک ساختمان این است که بتن میزان بار وارد شده از سمت سازه را تحمل می‌نماید و اجازه نشست کردن ساختمان را نمی‌دهد و از نشست ساختمان جلوگیری می نماید. تعیین عمق گودبرداری بسیار مهم است و محاسبه عمقی که برای گودبرداری نیاز است یک کار مهندسی است و باید توسط متخصص این کار انجام شود. گودبرداری با توجه به تعداد طبقات و همچنین میزان باری که به پی ساختمان وارد می شود، تعیین می‌گردد.