ساختمان معنی در دیکشنری آبادیس

خرپا به سازه ای فلزی می گویند که از مثلث های به هم پیوسته تشکیل شده است و در ساخت سازه های مختلف کاربرد دارند. نوسازی سازه ها علاوه بر هزینه هنگفتی که دربر دارد مدت زمان زیادی تا بهره برداری صرف می کند اما در بهسازی و مقاوم سازی با صرف هزینه بسیار پایین تر ، زمان کمتری نیز صرف بهره برداری مجدد از سازه صرف میکند. امروزه دنیا بعلت کم شدن منابع و صرفه اقتصادی بسمت مقاوم-سازی پیش می رود. هنگامی که یک خانه در شرایط نامناسب ساخته می شود، از جمله فقدان میلگرد، سیستم زهکشی نامناسب، عقب نشینی نامناسب و غیره، موجب خم شدن دیوار فونداسیون می شود. ممکن است ساختمانی از دو یا چند نوع از انواع فوق ساخته شود مانند ساختمان های فلزی-بتنی یا فلزی-آجری و ….که به این دسته از ساختمان ها ترکیبی می گویند.

  • الیاف کربنی با یک براکت گالوانیزه به صفحۀ و به وسیله یک پین به فونداسیون متصل می شوند.
  • با گذشت زمان، به تدریج سازه های بادوام تر ظاهر شدند، اولین پناهگاه ها خانه ها بودند، اما بعدها کارکردهای دیگر، مانند انبار غذا و مراسم، در ساختمان های جداگانه قرار گرفتند.
  • همانطور که در مقدمه این متن اشاره ای کوچک به نوع کاربری ساختمان و نوع مصالحی که برای ساخت آن استفاده می شود، در ادامه به طور کامل به این مباحث می پردازیم.
  • امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی می توان با رعایت اصول ساختمان سازی به کاهش هزینه ساخت ساختمان کمک نمود.
  • طبق مصوبه سال ۱۳۷۷ شورای عالی شهرسازی و معماری در ایران، ساختمان بلندمرتبه به ساختمان های بالاتر از شش طبقه گفته می شود.

در برخی از ساختمان ها با درخواست مالک ساختمان، نیاز به تغییر کاربری ساختمان و یا افزایش طبقات آن می باشد. هرگونه تغییر در سیستم سازه ای یک ساختمان می تواند منجر به افزایش بار مرده و زنده، ضریب اهمیت ساختمان و همچنین سطح عملکرد ساختمان گردد. در نتیجه نیاز به طراحی مجدد سازه و تعیین سطح عملکرد و در صورت نیاز استفاده از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان می باشد. مراحل ساخت ساختمان شامل گودبرداری، اجرای پی، اجرای ستون، اجرای سقف، دیوار چینی، اجرای کفسازی داخلی، اجرای تأسیسات مکانیکی و برقی، اجرای نازک کاری بخش‌های مختلف، اجرای نمای بیرونی و اجرای محوطه می‌باشد. در فرآیند ساختمان سازی، از مصالح مختلفی همچون گل، گچ، چوب، سنگ، کاه، ماسه، بتن، فلز، فوم، شیشه، پلاستیک، کامپوزیت های سیمانی، خوشه مصالح ساختمانی، تولیدات ساختمانی و صنایع مدرن استفاده می‌گردد.

فکر در مورد “ همه چیز راجع به نمای ساختمان ”

ساختمان هایی که از لحاظ بلندای ساختمان، از اندازه مشخصی بلندتر باشند، با عنوان ساختمان بلندمرتبه شناخته می شوند. ساختمان های بسیار بلند که دارای صدها طبقه می باشد به عنوان برج یا آسمان خراش مطرح می گردد. امروزه با ورود تکنولوژی، ساخت ساختمان بسیار سریع تر از ساخت ساختمان های قبل از ورود تکنولوژی صورت می گیرد.

انواع درب های ساختمانی

کف های بتنی در طول فرآیند بهره‌برداری و ساخت دچار آسیب و تخریب می‌شوند که تعمیر و مرمت بتن را ایجاب می‌کند. برای ترمیم و تعمیر بتن در قسمت هایی از کف که دچار آسیب و ضعف شده است ملات تعمیراتی بتن مورد استفاده قرار میگیرد. ملات تعمیراتی بتن، ملاتی با مقاومتی برابر یا بیشتر از مقاومت بتن پایه و دارای خاصیت گیرش سریع و چسبندگی مناسب با سطح بتن است.

ابعاد موتورخانه آسانسور و سایر نکات مهم درباره آن

بازار مصالح ساختمانی در فضایی به فعالیت خود ادامه می دهد که در مسیر جدید قیمتی قرار گرفته است. بتن یک ماده مهم ساختمانی است که به طور گسترده ای در ساختمان ها، پل ها، جاده ها و سدها استفاده می شود. بتن ماده کامپوزیتی است که عمدتاً از سیمان پرتلند، آب و سنگدانه (شن، ماسه یا سنگ) تشکیل شده است.

انتخاب روش ساخت و ساز مؤثر، حتی در میزان مصرف انرژی خانه و اثرات زیست محیطی بیرون از منزل نیز تأثیر می گذارد. هنگام تصمیم گیری در مورد روش ساخت و ساز، ضمن در نظر گرفتن میزان پایداری و طول عمر معماری، هزینه های اولیه را نیز مطابق نیازهای خود برای ساخت و ساز محاسبه کنید. ساختمان ، شامل سازه ای است که جهت اهداف مشخصی طراحی و ساخته می شود و عمدتاً جهت ایجاد سرپناه برای افراد داخل ساختمان ایجاد می گردد.